Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Geen idee. Lijkt me dat t achteraf ook nog wel in te bouwen is…
Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
Ik heb een astra h station cosmo bj 2008 met electrisch verstelbaar en inklapbare spiegels af fabriek..
Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
Beide
Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
Ik heb electrische spiegels maar 1 sec of langer de sluitknop van de ab ingedrukt houden helpt niet. De spiegels klappen dan niet in (alleen als ik de knop in de auto gebruik)
Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
Oke..maar kan ik met opcom ook instellen dat mijn spiegels automatisch inklappen bij het afsluiten van de auto?
Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
@Patrickj20 wrote:
Bedankt voor de toelichting. Helaas weet ik niet of en wat voor code erin staat. Moet ik ze dan allemaal nagaan?
Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
Update: het is me gelukt met OP-COM :) er zaten wel een stuk of 6 a 7 (schat ik) error code’s in het systeem. Die code’s heb ik de laatste keer waarschijnlijk zelf veroorzaakt bij de eerste keer OP-COM gebruiken. Ik ben toen in OP-COM naar het entertainment systeem gegaan en vervolgens naar “DAP receiver” of zoiets (die ik niet heb) om OP-COM eens te testen onder het mom van…dan kan ik niets stuk maken aan iets wat ik niet heb :) bij die handeling begon mijn airbag en motormanagement lampje te flipperen waardoor ik schrok en uit een reflex de handeling c.q. de usb kabel heb uitgetrokken :(
De codes zijn gewist en het lampje is inderdaad uit op contact en na een testrit komen er geen error code’s meer terug :):)
Is er ergens op een site of wat dan ook een soort OP-COM gebruiksaanwijzing te vinden? heb angst om onbewust iets stuk te maken bij het gebruik van OP-COM. Ik ben dan ook uiterst voorzichtig in het gebruik hiervan. Ik zou wel eens de default configureerbare auto opties willen aan/uit zetten maar durf niet echt de browsen in OP-COM. Ik zou bijvoorbeeld willen weten of het mogelijk is om de elektrische spiegels automatisch in te klappen bij het afsluiten van de auto en visa versa :)Bedankt voor de toelichting. Helaas weet ik niet of en wat voor code erin staat. Moet ik ze dan allemaal nagaan?
Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
Oke. Volgens mij is dat gekomen nadat ik mijn opcom module heb aangesloten gehad. Hoe kan ik het beste de foutcodes wissen via opcom? Na mijn voertuig selectie in opcom krijg ik volgens mij de vraag om een selectie te maken uit verschillende voertuig compnenten zoals: body, engine etc. Met daar onder weer een subselectie…
Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
@TedMechanic wrote:
Als je je auto op contact zet, moeten alle controle lampjes aan gaan. Als je de auto gestart hebt moeten ze allemaal uit zijn.
Bedankt voor je reactie. Dat gebeurd ook, het motor management en auto/steeksleutel lampje blijven daarna op contact nog branden. Als ik dan de auto start..gaan ze netjes binnen 2 a 3 seconden uit. Is t normaal dat het auto/steeksleuteltje blijft branden als de auto op contact staat?
@littlebird wrote:
Nee die moet uit gaan. Als die brand bij auto op contact staat er een foutcode in. Uitlezen en resetten. Vervolgens rijden en weer uitlezen en evt repareren. En resetten. Het steeksleuteltje moet uitgaan. motorblokje blijft branden.
->edit<- lees er overheen. Ik heb het over een astra g! Weet niet geheel zeker of voor een astra h het zelfde geldt!
Iets met koningsdag en feest en geel schuimend vloeistof.
Verstuurd vanaf mijn Nokia 3310 zonder Tapatalk
Hahaha, geen probleem. Het betreft inderdaad een opel astra h uit 2008. Zodra ik de auto start dan gaat het lampje netjes uit en komt ook niet terug bij draaiende motor.
@MoNo_eGo wrote:
Alle systemen ingeschakeld….
motorblok geeft geen respons!
controleer of deze nog aanwezig is !!Maar om antwoord te geven , niets aan de hand :)
Bedankt voor je reactie. Tesamen met het gele motorblok lampje doven ze netjes een paar seconden nadat de auto is gestart. Dus het auto lampje met steeksleutel erin hoort te branden als hij op contact staat maar nog niet is gestart?
23 maart 2016 om 20:06 In reactie op: Opel Astra H station – Lekkage onderzijde bestuurderskant #18313257@opel-mark wrote:
@Patrickj20 wrote:
Bedank voor alle goede reacties. Mysterie is de wereld uit. 2 maanden geleden meende de opel garage de olie te moeten vervangen van mijn automaatbak (achteraf was t euvel gewoon kapotte bougies en gasklep) en heeft daar 2 liter teveel olie in gedaan. De overloop van de automaatbak ligt in de balk. Kort samengevat: het was versnellingsbak olie die de automaatbak via het overloop ventiel eruit liet ipv lucht waar het ventiel eigenlijk voor bedoeld is. Dus forumleden….ga nooit naar opel hekkert in heerlen. Ik kan je een waslijst aan misstanden aanleveren maar ze denken daar alleen hoe ze de klant zoveel mogelijk geld uit de beurs kunnen kloppen. Monteurs wat er werken kunnen nog niet eens een onderscheid tussen een versnellingsbak en een motor maken. Diep triest maar gelukkig bestaan er nog zeer goede universeel dealers met verstand van zaken. Zo een heb ik gelukkig gevonden !
Nogmaals dank voor het meedenken :)
Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
:-o ook niet een klein beetje te veel maar ook nog eens de verkeerde olie, als er nou rode olie uit je balk was gekomen dan had het direct duidelijk geweest, hoewel ik er ook van sta te kijken dat ze bij een automaat de ontluchting in de balk laten uitkomen.
Weer een opel dealer waar je dus beter niet kan komen.
Dat kun je wel zeggen. Die pijlstok zit er volgens mij niet voor niets ;) en het lijkt me dat een beetje monteur toch wel olie kan vervangen.
Maar goed, bij deze Opel Dealer werken blijkbaar monteurs die niet eens in staat zijn om een onderscheid te maken tussen een motor en versnellingsbak dus laat staan dat ze weten hoe een pijlstok werkt. :wtfDiep triest, en het erge is dat ik er ook nog 225eu voor heb betaald voor dit prutswerk. Gelukkig heb ik nu een super garage gevonden. Blijkbaar is standaard dat men de ontluchting slang van de automaatbak in de balk legt. Deze is immers eigenlijk bedoeld voor het aftappen van overbodige lucht (druk).
23 maart 2016 om 20:00 In reactie op: Opel Astra H station – Lekkage onderzijde bestuurderskant #18313256@Junkyxl wrote:
Niet om reclame te maken, maar ik zou het je adviseren om er eens langs te gaan. Kijk eens op hun website welke ook nog in het Nederlands is opgesteld:
http://www.opelmeures.nl/opel-onderhoud/” onclick=”window.open(this.href);return false;
Verstuurd vanaf mijn LG-H815 met Tapatalk
Bedankt voor de TIP. Dat wordt mijn onderdeel adres voortaan.
Ik heb nu 1,5 straat bij mij vandaan een super universeel dealer gevonden die vakwerk levert en zowel op mechanisch vlak als op elektrotechnisch vlak zeer goed onderlegd is. Deze monteur vertelde me toevallig afgelopen week dat hij ook bij meures zijn onderdelen haalt.21 maart 2016 om 20:13 In reactie op: Opel Astra H station – Lekkage onderzijde bestuurderskant #18313253@Junkyxl wrote:
Ik hoor ontzettend veel negatieve berichten van deze dealer in Heerlen. Daarom is het voor mij een bewuste keuze geweest om de grens over te gaan. Ik ga met volle tevredenheid naar de dealer in Süsterseel. Daar denken ze met je mee en zijn vooral klantgericht. Ook krijg je vooraf een prijsopgave voordat de werkzaamheden verricht worden. Uiteraard met een marge van een paar tientjes extra of zelfs goedkoper. Ook kan je er snel terecht als je een probleem hebt. Nee, alleen al vanwege de negatieve berichten geen Hekkert voor mij.
Verstuurd vanaf mijn LG-H815 met Tapatalk
heel verstandig van jou. Mijn universeel dealer gaf ook al aan deze nare ervaringen te hebben m.b.t. onderdelen. Hij gaat inderdaad ook naar de dealer in Susterseel. Ik geef mensen nog graag het voordeel van de twijfel maar helaas zitten de zaken soms anders in elkaar.
21 maart 2016 om 19:14 In reactie op: Opel Astra H station – Lekkage onderzijde bestuurderskant #18313252Junkyxl: heel verstandig van jou. Mijn universeel dealer gaf ook al aan deze nare ervaringen te hebben m.b.t. onderdelen. Hij gaat inderdaad ook naar de dealer in Susterseel. Ik geef mensen nog graag het voordeel van de twijfel maar helaas zitten de zaken soms anders in elkaar.
21 maart 2016 om 19:10 In reactie op: Opel Astra H station – Lekkage onderzijde bestuurderskant #18313250Ja, het is echt te triest voor woorden. Ik ben zo kwaad geweest, ik heb ze geadviseerd hun Opel monteurs terug naar school te sturen.
Fouten maken we allemaal. maar fout op fout (ik heb er bij deze opel dealer al 4 stuks voor de kiezen gehad) maar dan ook nog zo laf zijn om het te ontkennen of je te verschuilen achter regeltjes is helemaal erg. Ik heb 4 jaar lang het onderhoud bij Opel laten doen, je betaald veel maar gaat er vanuit dat het goed is volgens de Opel richtlijnen. Nou, ik kan je zeggen…je komt van een koude kermis thuis. Ik ben zelf altijd erg zuinig op mijn auto (verkapte hobby zeg maar :) ) en een orgineel dealer verklooit het gewoon.Gelukkig heb ik nu een goede garage met een monteur met gouden handjes die weet waar hij het over heeft. Gelukkig heeft bij mijn automaatbak de overdruk ventiel zijn werk goed gegaan. De universeel dealer verwacht geen verdere schade in de bak zelf (smeering was er immers genoeg door te veel olie) en het overdruk ventiel heeft gewerkt….Het ergste wat zou kunnen gebeuren is een lekke pakking van de automaatbak. In dat geval zal de bak eronder uit moeten. Maar gelukkig verwacht de universeel dealer hier nu verder geen issues meer mee (uiteraard kan hij niet in een “glazen bol” kijken) maar de monteur is echt een vakman dus dat vertrouw ik wel. en anders….tja….kan er nu helaas niet veel meer aan doen :( :)
Dus zeg ‘t voort: Opel Hekkert in het zuiden des lands, NOOIT heen gaan. Een gewaarschuwd mens telt voor twee ;)
(helaas ben ik niet de enige met de wan praktijken van deze dealer)21 maart 2016 om 18:31 In reactie op: Opel Astra H station – Lekkage onderzijde bestuurderskant #18313248Ben ik helemaal met je eens. Tentijde dat men de olie bij de opel dealer had vervangen ben ik naar buiten gelopen met een rekening van 225eu met op papier een defecte automaatbak die volgens hun uit elkaar moest om te zien wat er inwendig mankeerde of er moest een ruilbak volgens hun onder van 3500eu. Achteraf waren het een defecte gasklep en het eigenlijke isseu defecte bougies die een dubbel zo grote electrode afstand hadden. Hoe triest is dit dat notabene een orgineel dealer niet eens een verschil tussen een motor en versnellingsbak kan maken met als overmaat van ramp ook nog eens de klant laten betalen voor een compleet verkeerde diagnose en fout afgevulde automaatbak. Tevens hadden ze er “witte” olie in gedaan. De universeel garage vond dit vreemd omdat ie normaal rood hoort te zijn. Naast deze missers van deze pruts opel dealer kan ik nog een lijstje opsommen van blunders.
Uiteraard heb ik de opel dealer vandaag gebeld en geconfronteerd met hun missers maar uiteraard weer een hoop regeltjes waar ze mee schermen waar onderandere dat ze geen gelegenheid hebben gekregen om het te herstellen. Ze denken waarschijnlijk: de rekening is toch betaald dus laat de klant maar verder in de kou staan.
Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
21 maart 2016 om 17:02 In reactie op: Opel Astra H station – Lekkage onderzijde bestuurderskant #18313246Bedank voor alle goede reacties. Mysterie is de wereld uit. 2 maanden geleden meende de opel garage de olie te moeten vervangen van mijn automaatbak (achteraf was t euvel gewoon kapotte bougies en gasklep) en heeft daar 2 liter teveel olie in gedaan. De overloop van de automaatbak ligt in de balk. Kort samengevat: het was versnellingsbak olie die de automaatbak via het overloop ventiel eruit liet ipv lucht waar het ventiel eigenlijk voor bedoeld is. Dus forumleden….ga nooit naar opel hekkert in heerlen. Ik kan je een waslijst aan misstanden aanleveren maar ze denken daar alleen hoe ze de klant zoveel mogelijk geld uit de beurs kunnen kloppen. Monteurs wat er werken kunnen nog niet eens een onderscheid tussen een versnellingsbak en een motor maken. Diep triest maar gelukkig bestaan er nog zeer goede universeel dealers met verstand van zaken. Zo een heb ik gelukkig gevonden !
Nogmaals dank voor het meedenken :)
Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
20 maart 2016 om 18:15 In reactie op: Opel Astra H station – Lekkage onderzijde bestuurderskant #18313244Ik zat zelf ook aan de remleiding links achter te denken. Mogelijk is die beschadigd waardoor bij remmen misschien een minimaal straaltje remvloeistof naavoren de balk in spuit?
Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
20 maart 2016 om 11:41 In reactie op: Opel Astra H station – Lekkage onderzijde bestuurderskant #18313241Iedere reactie is welkom en wordt zeer op prijs gesteld. Ik heb er nog niet aangeproefd ik ga morgen nogmaals even langs bij de garage. Vorige week vertelde men dat er niets lekte (tijdens controlle bij grote beurt) maar ik geloof t niet. Mede omdat de oprit vlek groter wordt en niet verdwijnt. Tevens is de druppel die aan de balk hangt, licht bruin doorzichtig en als als ik hem in mijn vingers wrijf dan kleurt t deels zwart. Lijkt me een olie achtige substantie…
Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
20 maart 2016 om 10:41 In reactie op: Opel Astra H station – Lekkage onderzijde bestuurderskant #18313239Opel-mark bedankt voor je toelichting. Anti corrosie behandeling is afgelopen week ook uitgevoerd maar de lekkage heb ik al ruim twee maanden. Hij blijft zeg maar ook druppelen. Kan er vanuit het blok nog iets die balk in “druppelen”?
Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
19 maart 2016 om 21:04 In reactie op: Opel Astra H station – Lekkage onderzijde bestuurderskant #18313237Daar zat ik ook aan te denken. Remvloeistof is vorige week vernieuwd maar kan niet echt beoordelen of hij zakt (omdat ik de bigin stand niet weet)
Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
19 maart 2016 om 17:39 In reactie op: Opel Astra H station – Lekkage onderzijde bestuurderskant #18313235Dit goedje ruikt naar een smeermiddel en is vettig maar op een onlogische plaats (onderkant dorpel bestuurderskant) afgelopen week voor beurt en apk geweest en er zou niets lekken. Deze week terug naar garage. Maar klopt t dat in die balk geen leidingen lopen ? Ik neem aan dat condenswater niet ruikt en ik rij met airco uit.
Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
@kiyamizio wrote:
Zit het niet in de automaat? Welke motor code heb je?
Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
Ik merk niets vreemds aan het schakelen. Mijn motor code begint volgens mij met zer18.. wellicht de schakelbak laten flushen ? Waarom denk je dat?
Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
kijk eens op marktplaats of ebay of wellicht op internet bij sloop bedrijven…
-
AuteurBerichten