Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Zo weer een kleine update.
De auto loopt weer als een zonnetje.
Probleem was een kabelbreukje bij de krukas sensor waardoor de pomp niet aangestuurd werd.Auto kan nu weer terug naar de plaatwerker om eindelijk de a stijlen te gaan vervangen.
@Duurt bedankt voor het meedenken. :thumbup
Hoi Duurt,
Alle draden van het alarm heb ik uit de kabelboom gehaald en weer terug in originele staat gebracht.
Dus alle onderbrekingen zijn er tussenuit. Daarom denk ik aan de ecu.Zo een kleine update betreffende het niet meer willen starten van de auto.
Probleem hij start nog steeds niet ondertussen wel steeds bezig geweest met zoeken naar het probleemHierboven zei ik dat de auto wel benzine krijgt, maar dat is dus niet zo.Sterker nog de hele pomp hoor je niet.
Eerste gedachte was dan ook gelijk, dan moet het dus de benzinepomp relais zijn. Nieuwe besteld erin gezet en niks.
De auto vonkt trouwens wel. Nu is het zo dat ik 16 jaar geleden een gemini alarm er in heb laten bouwen en ik dacht dan zal het wel de startonderbreker van het alarm zijn aangezien ik geen puls op het relais krijg.Alarm er vandaag tussen uit gehaald en weer niks.
Wanneer ik het relais omzijl en stroom op de benzinepomp zet gaat deze gelijk aan.Nu hoop ik dat jullie mij nog een richting kunnen geven waar ik zou kunnen zoeken.
Mijn gedachte misschien de ecu???
He Bart,
Bedankt voor je reply daar heb ik ook aan gedacht.
Maar zou het ook door de koelvloeistof temperatuur zender kunnen komen?
Het is trouwens een c20ne met motronic 1.5 deze heeft dan dacht ik geen nokkenas positie sensor toch?Als het een van de sensoren zijn is dit dan ook uit te lezen met de tech1 van opel?
Even een vraag tussendoor.
Vandaag weer bezig geweest met de auto en dashboard enz. er uit gehaald.Alleen nu het volgende toen ik de auto starte sloeg hij aan en de motor liep toen niet helemaal lekker.
Verder niet opgelet en reed de auto de garage binnen vlak voor dat ik naar binnen reed sloeg de motor af om vervolgens niet meer aan te willen slaan.
Motor draait mooi rond heb benzine druk en vonk maar wil gewoon niet lopen en bij doorstarten verzuipt het blok gewoon.
Wie van jullie heeft een idee wat dat zou kunnen zijn? Km stand van dit blok is pas 60.000.Maar moet er wel bij vertellen dat ik de auto bijna een jaar heb laten stilstaan.Hoor graag jullie ideeen.
Ondertussen heb ik twee A stijlen gevonden nu kijken wat we er van kunnen maken.
Binnenkort een foto update.
Hoi maurice,
Ja die van mij lijkt het erg te pakken te hebben daar ben erg bang voor de andere kant nu.
En dat terwijl ik deze auto in 2005 helemaal uit elkaar heb gehad om te restaureren.Wanneer denk je dat je die calibra binnen krijgt?
Wil je mij dan een seintje geven?Als ik in de tussentijd wat vind dan laat ik het je wel horen.
Hoi Duurt,
Nee de rest van de auto is in perfecte staat.
Dit zijn de enige plekken van de auto die nog gedaan moeten worden.Zat er ook aan te denken om de sloop maar langs te gaan als ze niet meer nieuw te leveren zijn.
Dat is goed om te weten, bedankt voor het meedenken.
21 oktober 2013 om 09:39 In reactie op: Weet iemand of deze achterplaat te koop is,voor afterburners #18180982is volgens mij zelf bouw was toen een losse midden plaat
Moet zeggen dat ik dat met die sideskirts echt een goed idee vind en dat het denk nu mooier gaat uitkomen.
20 september 2013 om 22:10 In reactie op: Calibra Turbo ’93 *14-05 Overhaulin’: plakplaatjes* #17472799Je gaat er zo een spijt van krijgen als je hem nu niet af maakt zet de auto apart en bedenk wat je met de motor wil doen.
Ja dan zou ik naar fk of kw kijken
Waarom geen koni sport dempers en Eibach veren.
Heb je een mooie set die niet al te duur isUhm als je goed leest vertelt hij dat hij de stel schroef helemaal naar beneden heeft gedraaid.
En je ziet duidelijk iets van schroefdraad bij de poot zitten.Maar ben je wel met je eens dat dit dan de meest vreemde schroefset is .
@calibradriver als alles mee draait klem de veer dan tussen een veerklem (als je daar de beschikking over hebt)
Dan kan je rustig de stelschroef omhoog draaien.Wat opeloco laat zien is een echte schroefset.
@CalibraDriver wrote:
@Vannos wrote:
ringen zo ver mogelijk omlaag draaien !!! zodat de veer langer word dus zakt je schokbreker
Ringen zijn helemaal naar onder gedraaid.
Dus zal hij niks meer kunnen zakken..@CalibraDriver wrote:
Had net eens even gekeken naar een originele cali 16v hier in de buurt en het lijkt zelfs alsof mijne vanvoor hoger ligt dan de originele… :shock:
A trashmetal dat heeft hij dus al gedaan. :D
klopt maar als je kijkt maak je de veer dan ook kleiner.
waardoor hij dus stugger word en volgens mij ook lager komt te liggen omdat de demper verder naar beneden zakt.Met de andere schroefsets die ik ken zit ook een totaal ander veer er op.
en dan heb je gelijk dat je de ring juist naar beneden moet draaien.Als ik naar het plaatje kijkt moet je bij deze zet de ringen echt naar boven draaien om hem lager te krijgen.
ja dat is een goede van je ik zou biesheuvel gewoon bellen
maar heb jij dan ook dan de camber verstelling van de achter as van power flex?Bv bij biesheuvel motorsport
Zou zelf mooi gelijk die van power flex er in gooien
Je moet zelfs alle bonnen en rekeningen kunnen overhandigen.
En waar de meeste ook gek op zijn zijn foto’s van de werkzaamheden aan de auto@Injectthvenom kijk heel goed naar welke taxateur je gaat want ze taxeren echt verschillend.
Ik heb ook veel meer dan 10.000,- euro in me calibra zitten maar kwam drie jaar geleden ook niet hoger dan 9.000 euro.Dat bedoel ik dus en zelfs de 8v gaan voor 6.000, weg.
Je ziet dus dat het daar al stijgt alleen denk ik dat de prijzen in nederland niet zo hoog zullen worden.
Ja ik hoop ook dat de calibra straks echt een liefhebbers auto word.
Maar dan zullen mensen toch echt de auto niet meer als daily moeten gaan gebruiken.Hoe meer km er op zo een auto staat des te minder ze waard zijn want niet iedereen zal er veel geld in steken om de auto te restaureren.
En wat mij betreft hoe minder er zij des te meer waard ze worden
-
AuteurBerichten