Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Heb het ook gehad met mijn oude vectra, ook een Z22YH. Bij mij zat de kat. verstopt.
Wellicht het kijken waard.Is al geregeld.
Zal deze week ook ff een foto plaatsten ??
Voor het eerst deze week nu storings vrij gereden.
Wil het nog niet te hard juigen, maar het lijkt toch de bobine te zijn.
Tevens net euro98 getankt, nu maar eens avonturieren.Dan is het te hopen dat het in dit geval de bobine is.
Die hogedrukpompen en regelaar is een duur geintje.Einde van de dag ga ik i.i.g even wat 98 tanken.
Ben bang dat dit de enige weg is inderdaad.
Hele avond al aan het zoeken geweest. Maar kom het nergens tegen, zal dus dan wel de dealer worden.Thnx allemaal voor het mee denken!
Helaas.
Al geweest en een aantal gebeld.
De meeste geven de reactie “deze auto is nog te jong”.Gekke is dat ik niks kan vinden op carter ontluchting.
Dan vindt ik alleen maar slangen etc.Als ik dan zoek op het artikelnummer dan kom ik op duitse sites te recht waar het weer een olie afscheider wordt genoemd.
De dealer had het ook over carter ventilatie.Omdat mij motor een beetje stottert bij hogere snelheid (lees 120kmh of hoger) en af en toe een beetje pingelt zei de monteur ook al dat dit goed de oorzaak kan zijn. Dit moet een gesloten systeem zijn en niet zoals het nu is.
Maar goed, concreet is de vraag. Is er echt geen enkele webshop die dit verkoopt?
Bij de dealer weet je dat zij de prijs er voor vragen.Rij zelf nu ook sinds een goede maand een 2.2 (z22yh).
Kan tot zover niks anders spreken als lof.
Goed onderhoud heeft elke motor nodig. Een 1.8 net zo als een 2.2.Onlangs heb ik de distributie laten vervangen (preventief).
Vaak is het de hydraulische kettingspanner die de geest geeft en niet zo zeer de kettingen overigens.Succes met je speur tocht.
Dit zijn de foto’s van mij.
Zoals je ziet hebben zijn bij “het onderdeel” gaten in geboord. In de behuizing zie ik ook een veer zitten.
De slang die op de inlaat zit zuigt ook sterk. Ik heb zelf sterk het vermoede dat dit wel aangesloten moet wordenBen benieuwd.
Ga zo ff mijn eigen foto’s plaatsen.
Mooi zo, het is geregeld. Samen met CarloAstra vervangen wij 6 augustus de ketting en balansas van de Vectra.
Topic kan dicht
Dat is jammer.
Was mooi geweest inderdaad als je had kunnen helpen. ;) ;)Dat klopt inderdaad wel.
Universeel autobedrijf heeft een offertje gedaan met originele onderdelen voor 1090 arbeidsduur 7 uur, maar zij verwachten eerder klaar te zijn.
Maar omdat ik sleutel zo leuk vindt leek mij het goed een leerzaam om dit zelf te doen.Wat ik kan krijgen is dan van Febi.
Hier lees ik erg goede verhalen over.Kom zelf uit Zeewolde.
600 :shock: :shock:
Ik heb de onderdelen “nog” niet besteld, maar ik ben 390 incl btw kwijt en dan heb ik alles.
Dus daar is dat op gebaseerd.
Tevens heb ik al een prijsopgaaf gehad van een niet dealer garage, hij rekende 1090 incl materiaal en 7 uur arbeid.
Dit was dus alles, dus ook de balansas etc.Vindt die 600 van jou dan best wel aan de hoge kant eerlijk gezegd.
Maar zoals gezegd ben ik eigenlijk opzoek naar een forumlid die dit kan, zoals gezegd ben ik zelf niet vies van sleutelen.
Ik zal Carloastra eens een bericht sturen.
Bedankt voor je reactieWelkom.
Veel plezier hier en veilige kilometers gewenst.Maaaar. Dit zullen zij bij een dealer natuurlijk niet zo maar doen, althans daar ga ik zo maar even vanuit.
Thnx Carlo!
Ja dat is waar. Maargoed ik heb tot vorig jaar aan toe een Passat gereden uit 2000.
Wij hebben deze toen in geruild op een andere wagen, maar er mankeerde niks aan deze auto.
Hoeft niet altijd dus.Tot dusver kan ik niks anders als lof spreken over de vectra.
Weten jullie per toeval ook de maat van de dop?
Bij de passat (die ik heb gereden) was dit maat 36.Thnx voor de reactie!
Thnx.
Hoop dat ik er veel plezier aan ga beleven, blijft altijd spannend een 2de hand auto kopen. -
AuteurBerichten