Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
heb alle tips uitgeprobeerd en het blijft hetzelfde dus denk ik dat de accu’s dood zijn een 5 tal minuten kan ik er mee werken en dan is het gedaan , weet er mischien eventueel geen adres waar men nog goeie 2 de handse accu’s verkoopt aan een degelijke prijs , grtj pat
alvast dank voor de tip , maar heb er toch maar eens de autolader erop aangesloten , en wat me wel opviel was ik had eerst de lader van de heftruck erop aangesloten deze was afgeslagen zoals altijd was een teken dat de accu’s waren opgeladen .
toen heb ik er de autolader erop aangesloten van 24 volt heftruck is ook 24 volt en de wijzer gaf aan dat de accu’s maar voor de helft waren opgeladen ga hem er nu nog een tijdje laten aanstaan en kijken wat dit geeft , begin nu al te denken dat het de lader zal zijn , afwachten …. hou jullie op de hoogte .grtj patokido ga ik eens uitproberen , alvast dank voor de tips .
grtj pat :dank-u:alvast iedereen bedankt voor de tips het geen ik ging doen ivm aansluiten accu ga ik dus zeker niet doen maar de accu’s opladen met auto lader had ik nog niet aan gedacht ga ik eens proberen nog een vraagje : mag de auto accu lader gelijktijdig met de lader van de heftruck aangesloten worden ? dus dat ze alle 2 gelijktijdig laden of ga ik dan zeker een explosie veroorzaken , grtj pat
heb hem uitgelezen maar geeft geen foutcode aan
even een update van het probleem : deze middag weggereden na enkele km gestopt en terug gestart alles was normaal .
Om kwart voor zes boodschappen gedaan moeilijke start zeven a achtmaal proberen startten voor hij startte geel lichtje blijft terug branden maar rijd normaal, eens stil gelegd en terug gestart maar geel lichtje brand terug
Daarjuist gereden goede start en geel lichtje terug uit . echt niemand dat dit ook al heeft meegemaakt of van gehoord heeft . :help:even een vraagje tussendoor de OBD fiche voor de foutcode’s uit te lezen waar zou dit ergens zitten bij deze wagens aub , grtj pat
beste Leden , het probleem is opgelost !!!! de andere kant de rubber ook losgehaald daar zaten 4 draden door ze voorlopig eens verbonden en alles werkt weer , bijna nen gansen auto open gehaald voor zo een stom iets dat infeite direct te vinden was , maar het is zoals computerbug schreef ” Maar zo leren we allemaal weer ieder maal iets bij!, en vergeet je het nooit meer! ” maar zou zeggen iedereen bedankt voor de tips . probleem opgelost
ja dit heb ik al geprobeerd blijft hetzelfde MAAAR er schot in de zaak in de rubber dat de deur met stijl verbind aan de kant van de passagier 2 draden door deze even voorlopig aan elkaar gezet en deze werkt weer .maar achter de bestuurder nog hetzelfde niks dus , dus ook even de draden controleren .
dus er mag gerust gezegd worden dat ik een koppige ezel ben eerder op het forum is het me al verteld geweest dat ik daar moest kijken .de motortjes heb ik een verplaatst en zelfde fenomeen als ik aan het hendeltje trek om de deur te openen achter de passagier slaan de sloten open en dat heb ik achter de bestuurder niet dus denk ik dat de motortjes nog goed zijn zou wel toeval moeten zijn dat ze nu plots alle 2 stuk zijn denk ik hé , heb wel de grote prise gevonden in de zekeringkast waar de kabeltjes inzitten ga toch eens proberen ze door te meten ( wie niet waagt niet wint ) hou jullie op de hoogte
alvast dank voor tips .heb de tijd gevonden om er eindelijk eens naar te kijken , op zich niks op te merken op de bekabeling , maar nu wel een raar fenomeen ofwelis dit normaal , in een vorig bericht had ik geschreven dat de deur achter de passagier niet meer sluit , wat ik nu opmerk is als ik de deuren sluit zijn de bestuurder & passagier deur gesloten maar als ik aan deurklep van de deur achter de passagier trek springen alle sloten weer open dus ook bestuurder & passagier deur .
ben nu eens op zoek gegaan naar de zekering die ik heb gevonden in de zekeringkast in de koffer nr 38 klem 30 maar wat bedoelen ze met klem 30 ?? , en is dat normaal dat alle deuren weer openspringen ?? en zou ik de kabels kunnen testen op kabelbreuk vanuit de zekeringkast ??
alvast dankbeste leden ,
heb de tijd nog niet gevonden om er naar te kijken , maar nu gaat de deur achter de passagier ook niet meer op slot , zou dit op kabelbreuk kunnen lijden of iets in de electronica ? alvast dank grtj patalvast dank voor de tips , maar misschien een domme vraag wat bedoel je solderen met een lus ?
grtj patbeste
er zit geen deurpen op , op de deuren dat is ook het probleem anders kon ik eventueel de deur op slot doen door middel van de deurpen
alvast dankecht niemand die dit al eens mee gemaakt heeft, heb alles al nagekeken en alles blijkt normaal behalve dat ze niet op slot gaat , grtj PAt
ja exact hetzelfde alsof je beschreef had , maar wie denk er nu aan dit mijn eerste gedacht was de brandstoftoevoer , dus ander filter gestoken , dan gasklephuis omdat hij daar een foutmelding gaf , enz totdat het bericht er kwam van jou ( ras 78 ) heb ik naar de sensor gekeken had hem eerst afgekuist en weer ingestoken maar bleef het zelfde , ging dan kijken naar de egr klep maar heb toch eerst achter een nieuwe sensor geweest ingestoken en probleem weg en geld gespaard kostte me 25 € voor die sensor mijn uren en denk & zoekwerk mag men er natuurlijk niet bijrekenen hé als je hetzelf doet maar nogmaals dank en heb veel bijgeleerd ook , grtj pat
Beste ras78 & Opeltje17 , heb jullie tips opgevolgd dus een nieuwe krukkassensor erin geplaatst en heb er nu al een 60 tal kilometer meegedaan zonder dat de motor is afgeslagen dus denk ik dat het probleem zal opgelost zijn zou zeggen dank voor jullie tips en uiteraard ook dank voor de andere leden hun tips . besluit : het was dus de krukassensor die stuk was ,nogmaals dank mag gesloten worden het topic , grtj pat
zou er dan eventueel geen methode bestaan om de sensor uit te meten of te controleren mischien met een Ohm meter maar weet dan niet hoe dat is het probleem , alvast dank voor de tips
heb hem terug uitgelezen met een OBD II diagnose apparaat en geeft geen foutcode’s aan , wat hij de eerste keer wel deed dan was het code P1125 ( gasklephuis ) deze is nu verdwenen geeft niks van codes aan en valt nog stil , versta het niet meer
heb de krukassensor er even uitgehaald want daarrond hing allemaal zo ijzervijzel troep , dus dacht ik ga hem even schoonmaken en terug geplaatsen maar na een een 6 tal kilometer viel de motor terug uit , weet er soms niemand hoe je een krukassensor kan uittesten of uitmeten als hij nog goed of slecht is aub
Beste ras78 ,
bedankt voor de info ga ik eens nakijken hou je op de hoogte , grtjbeste Opeltje17 ,
waar zou deze ergens te vinden zijn , zou dit die sensor zijn dat onder die inox buis ( of welk materiaal het ook is weet ik niet ) zit met rondom dikke leidingen van de water koeling en is verbonden met een stekker met 2 draden met blauw en groen van kleur ? , alvast dank voor de tipbeste ras78 ,
was dit bij jou ook een diesel ? dacht dat alleen dat benzine wagens dat hadden de mijne is namelijk een diesel .
heb ondertussen het gasklephuis gevonden en uitgekuist en de aanpalende metalen buis dat naar het spruittstuk loopt ook uitgekuist zat nog veel roet in , alles ierug gemonteerd met gereden en wat dacht je WEER rond de 13 km viel hij uit en weer niks meer hij draait rond maar start niet , is gelijk als er iets te warm wordt dat de motor afslaat , raar maar is zo iemand nog tips eventueel , grtjheb hem uitgelezen met een OBD II diagnoze apparaat en geeft foutcode p1125 aan , heb eens gekeken en dit zou het gasklephuis kunnen zijn maar waar zou dit ergens zitten aub ik twijfel tussen de egr-klep en het gasklephuis van waar het zit .
heb nog zo wat zitten rondneuzen op het internet voor zoveel mogelijk informatie tevinden , wat ik tegenkwam was dat een auto wel eens zou kunnen uitvallen door een sterk vervuilde ” EGR klep ” door te traag te rijden , en eerlijk gezegd de wagen is van mijn pa hij is 74 jaar oud en deze rijd soms zo traag je kan er neffen fietsen , de wagen soms eens hoog in toeren trekken dat heb ik hem toch nog nooit zien doen . is maar een inschatting dat ik maak
-
AuteurBerichten