Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
ik heb de waterpomp eraf gehad maar hij heeft geen speling op de poeli en het schoepje is blauw lijkt mij een nieuwe
hij had nog geen aanslag heb meteen de kachelradiateur en de radiareur schoon gespoeldmijn oude blok was versleten vanwege versleten olieschraapveren heb toen een andere 1300 blok in me kadett gezet ze hebben gezecht dat het blok een paar weken eerder uit een rijdende opel is gehaald ik heb dus alleen het blok over gezet maar na twee weken hat ik een lekke koppakking ik heb dus de koppakking en de distributieriem vervangen maar dan zonder de waterpomp te verdraaien want dat is de spanner van de distributieriem dus omdat de nieuwe koppakking misschien dikker is dan de oude en de distributieriem nieuw en niet versleten is dan de oude dan zit de nieuwe riem dus te strak
ik bedenk net dat ik geluk hat; mijn kadett is heeft een automaat bak en het geluid hoorde ik alleen wanneer de motor stationar draaide met de voet op de rem en de automaat in de stand D of R met een schakelbak heb je die combinatie niet
iedereen bedankt voor alle tips de distributie riem zat te strak heb de waterpomp 3 mm verdraait zodat de riem iets losser zit en het geluid was weg
of zit er een gaatje dicht van de koppakking die de olie toevoer in de nokkenas blokkeert
de tuimelaars zijn ook mooi en het geluid is er alleen wanneer de moter warm is
het geluid komt presies tussen de distrebutie en de brandstofpomp vandaan een droog malend geluid
ik heb alles schoon gemaakt en op de zelfte plek weer terug gezet en de nokkenas op de plekken van de tuimelaars zijn mooi en niet versleten -
AuteurBerichten