Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Ik moet er nog even bij vermelden dat deze stekker nu bij het dahsboard zit en vrij lang is.
De gele draad loopt naar het knipperlichtgedeelte op je stuur.Inmiddels is het gelukt het. Het probleem was dat er een + kabel niet op de pluspool maar op het frame was aangesloten. Degene die dit vastgezet heeft dacht dat het een aarde kabel was omdat deze zwart was.
Afijn kabel op de pluspool gezet en kreeg stroom en de startmotor gaat rond.Echter slaat de motor niet aan vanwege een storing die de motor geeft. Nu heb ik een OBD2 scanner liggen waar je foutcodes mee kan lezen en wissen. Dit is wel voor OBD2 en deze astra heeft een 10 pins OPEL aansluiting.
Nu heb ik dit verloopkabeltje gevonden:
https://www.hsmautoservice.nl/obd-kabel-opel-10-pin.html
Deze wil ik aanschaffen maar ik vraag mij af of je met een OBD2 scanner dit wel kan uitlezen.Het is een simpele heb de scanner ooit voor ca. 100 euro gekocht ergens van een internet winkel.
Verder lees ik dat je OPCOM nodig hebt, is dat ook nodig voor deze?
Ook zie ik wat met een paperclip in bepaalde poorten steken, hoe waterdicht is deze methode en wat kan je er precies mee zien.Als dat die ronde stekker is die je moet vastzetten en dan met een soort draaibeweging borgt dan ben ik die niet vergeten. Overigens staat op die stekker geen spanning als ik hem meet.
De kabel komt vanonder het inlaatspruitstuk en ben bang dat ik deze eraf moet gaan halen.Het blok komt uit precies dezelfde auto. Het blok was op een paar sensoren na hetzelfde. We hebben de spruitstuk en sensoren overgezet van het oude blok en verder de electra laten zitten.
De enige plus die ik kan ontdekken waar spanning op staat is die naar het relais van de brandstofpomp loopt. Daar verbond ik het door en ging de branstofpomp lopen maar gaf nog geen contact. De stekker hiervan zit achter het blok onder je inlaatspruitstuk en loopt bij de passagierskant naar binnen toe.
Verder loopt er natuurlijk spanning naar de startmotor maar verder kan ik het zo snel niet ontdekken, dan moet ik veel gaan demonteren om het te zien en vandaar dat een stroomschema een stuk makkelijker zal werken.
De zekeringkast onder het stuur heeft geen spanning en ook het contact niet. Wanneer ik dus draai aan de sleutel gebeurd er niks. Eventueel probleem met de startonderbreker kan het niet zijn want dat zou die wel spanning moeten geven.Afgezien van een stroomschema is een aansluitschema of foto van welke draad ik bij het contact moet hebben ook goed.
-
AuteurBerichten