Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Zodra ik de stekker uit de EGR trek. Dan merk ik dat de auto wat soepeler loopt. MM lampje brand dan wel natuurlijk.
Kan het kwaad om er zo mee te blijven rijden?
@goombaaking wrote:
Vraagje, hoe heb je die module gemonteerd, 2 gaten geboord en vervolgens bout-moer? is dat te bereiken vanaf de achterzijde dan?
Die rand die erboven zit kun je eraf trekken. Daarna ruitenwissers volledig demonteren en dan zou je die kap er zo af kunnen krijgen.
Kan zijn dat de ruitenwissers vast zitten > WD40 :thumb5 mei 2016 om 15:29 In reactie op: Module centrale vergrendeling opel astra g 1.6 16v 1999 #18318145De unit voor de CV zit achter het kapje rechts van de passagiers voet. Je kunt er wellicht even kijken of alle kabels nog goed zitten.
Als jouw Coupé centraledeurvergrendeling heeft dan heb je ook de transponder nodig. Is wel zo makkelijk, hoef je niet ieder keer de sleutel in de deur te doen :thumb
Verder moet je een kleine chip in de sleutel hebben voor de startonderbreker. Deze moet je ook laten inleren. Volgens mij heb je daar alleen maar een originele sleutel voor nodig, maar dat weet ik niet zeker.Je kunt even gaan informeren bij je lokale sleutelmaker of eventueel even op deze site kijken: http://www.autosleutels.info
Succes
7 april 2016 om 20:47 In reactie op: Cruise Control dashboard lampje aansluiten. Hoe? (X16XEL) #18315794Na lang zoeken zat de fout in de bekabeling van de rem schakelaar. Werkt nu prima!
In mijn tellerunit zit een lampje voor Cruise Control. De ECU draad kan gebruikt worden voor dit lampje als het goed is. Hoe moet ik dit aansluiten? Kabel op de tellerunit zelf solderen?
4 april 2016 om 20:22 In reactie op: Cruise Control dashboard lampje aansluiten. Hoe? (X16XEL) #18315792Even snel gekeken, maar zit echt maar 1 blauw-rood.
4 april 2016 om 20:02 In reactie op: Cruise Control dashboard lampje aansluiten. Hoe? (X16XEL) #18315790Ik heb tussen de blauw-rood kabel van de TID een extra kabel gesoldeerd.
Mijn recirculatieklep zit zo:
Dus die zit goed. Denk ik. (foto komt uit een how-to)Waar zou het dan door kunnen komen?
Dat heb ik al gedaan. Maar heb geen flauw idee hoe ik kan zien of die open of dicht staat.
Oke, bedankt! Ga zeker even contact leggen.
Verder iedereen bedankt voor jullie input! Ga nog ff een paar kleine dingen uitzoeken en dan gaat het project begonnen.Ik hou jullie op de hoogte met een andere topic! Voor nu kan deze gesloten worden!
Nogmaals bedankt jongens! :wors
17 inch vind ik persoonlijk het mooiste, met 205/40
Mijn ECU weet niet eens wat een turbo is haha :lol:
Sensor is niet perse nodig als je met low-boost aan de gang gaatZou wel beter zijn, maar dan moet er sowieso een andere ECU in die custom geprogrammeerd wordt.
@bart-gsi wrote:
Sowieso heb je voor een turbo ook een turbodruk sensor nodig… Bij een N/A motor zit die niet op de ecu zover ik weet… Dus dan zou je boven de 60 km/h geen trekkracht meer hebben
Hoe bedoel je?
Die turbodruk sensor heb ik toch niet nodig? Enigste wat ik nodig heb is een meter voor op het dashbord dat ik de turbo druk in de gaten kan houden tijdens het rijden lijkt me. Zelfde geldt voor een AFR meter. Deze zijn slechts ter indicatie. Deze hebben verder geen invloed op het blok zelf.
Dus als deze afwijken van de “veilige” waardes zou ik zelf zo snel mogelijk ding aan de zijkant moeten zetten. Of zit ik nou helemaal verkeerd te denken? :shock:
Bij deze mijn Astra:
Een ECU tune is toch nodig, en ik dacht dat de ECU’s het zelfde waren eigenlijk
Ben inderdaad al een tijdje aan het zoeken naar een XE kop.
AFR en Boost meter komen er inderdaadEn testbank komt ook goed, alleen nog een keer locatie zoeken.
Nogmaals, ik weet dat het een boel werk is, dat het niet simpel is, en dan ik beter een ander blok erin kan leggen.
Maar ik vraag hier om advies en niet om commentaar. Begrijp jullie zorgen volkomen maar dit gaat mij om het project en niet omdat ik “turbo” een stoer woord vind… :jerry
Ik weet waar ik aan begin, en ik weet dat het niet gemakkelijk is.
En waarom zit 90% op dit forum? Om zelf reparaties of mods te doen aan hun auto. Wat is er nou leuker dan zelf deze dingen doen? :vertag
Kun hem ook naar de garage brengen als je dat liever hebt. Maar dat is persoonlijke voorkeur! :angel
Ik begrijp je punt, maar dit gaat me om het project. Niet om de performance. En enigste wat ik in mijn setup zou missen is een ECU tune. Misschien dat die achteraf nog erbij komt. Voor zo lang wil ik gewoon veilige waardes aan gaan houden. :thumb
Kan zelf lassen en eventueel als het nodig is, kan ik een plasma snijder gebruiken. Verder heb ik ook nog een hele handig kennis :wors
Blok is bijna hetzelfde, alleen de inlaat van X16XE is beter.
Scheelt niet veel maar de X16XE is iets sneller dacht ik.Ik weet van die turbo-kits af, maar ben van plan dit allemaal zelf te maken omdat ik dit leuk vind om te doen.
Oke heel erg bedankt iedereen!
Iemand enig idee hoeveel winst in PK’s me dit zou opleveren?
Is nu 100 PK met 1.6 16vNogmaals bedankt iedereen! Zodra het project begint komen de foto’s op het forum
Oke, blijkt dat er nog best veel verschillende turbo’s zijn. Ik weet dat hoe groter de turbo is hoe langer die erover doet om op snelheid te komen. Eenmaal op snelheid zou de grotere dus ook wel meer kracht leveren.
Voor mij, met maximaal 0.5 bar heb ik dus niks aan zo’n joekel. Dan heb ik meer last van de turbo lag dan dat ik profijt hebt van de boost…
Zijn er bepaalde maten waar ik op moet letten? Of gewoon voor de kleinere gaan?
Astra G heeft dit ook (TID) bij lage temperatuur komt er een sneeuwvlokje bij de temperatuur te staan. Is slechts ter indicatie dat het glad is lijkt me
Komen inderdaad andere remmen op. Moet ook nog kunnen stoppen. king:
Maar dat er verschil tussen diesel en benzine turbo’s zit wist ik niet. Wist alleen dat er verschil zat in de grootte.
Heb je verder nog advies over dingen waar ik op letter moet bij aanschaffing van een turbo?
7 januari 2016 om 11:42 In reactie op: EDIT: Opelmeeting Arnhem Gelredome februari/maart 2016 #18307415Fijn dat er wat geregeld wordt, probeer er zeker bij te zijn
-
AuteurBerichten