Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
kan een compleet slechte uitlaat ook zorgens voor verhoogd brandstof verbruik??
heb vandaag ondergeweest en heb zoon idee dat het allamaal erg oud is tik je tegen de eind demper aan rammelt ie middendemper klinkt dof en kat haal ik van de week leeg tot ik ff geld heb voor een nieuwe heb al geinformeerd en kost 260 bij brezan voor opel astra f 1.6szr automaat
of weet iemand goedkoper adres??
hoi heb vandaag thermostaat vervangen aangezien hij dicht bleef staan en dus niet door het blok pompte.
direkt compleet met waterpomp en distribute en spanrol.
20 min gereden over 70 km weg thuis gekomen koelvloeistof in tankje ijskoud laat ik motor stationair draaien, liep die op tot 100 graden en kwam ineens allemaal lucht naar boven en fan sloeg aan zakt temp naar 95 graden stopt die met circuleren kan er ergens nog lucht zitten wat niet weg wil ?
of ergens een verstoppen want snap niet dat ie het water in de tank koud blijft haal ik de dop er af laat 5 min draaien komt kv wel omhoog .tijdens rijden blijft temp constant 94 a 95 graden
hoi heb vandaag bij mijn astra 1.6 nieuwe distributieriem geplaats met spanrol thermostaat en een nieuwe waterpomp
hoad eergisteren al voor helft uit elkaar liggen wou de krukas poelie der afhalen vergeet het maar bleek geen 6 kant bout maar een inwendige tork te wezen gisteren op gehaald alleen niks kunnen doen door veel regen en water kou dus vandaag maar ff gedaan :D:Dals ik het goed begrijp was die zeg maar lui en erg vervuild dus ? want heb nu 300 km gereden en volgens meter is die nu 3 kwart leeg
hahahhaha gewoon automatrialen zaak ????
was wel even balen maar ja:D:D
zou vandaag alles vervangen heb de boel half los blijkt de bout van krukas ook tork in plaats van 6 kant waar kan ik zoon dop kopen en iemand idee van kosten ? Kan nu helaas niet verder
zodra ik het weet hoor je het auto gaat zaterdag op de brug nieuwe voor banden der onder en even kijken hoe onder er alles verder voorstaat heb hem alleen op straat gezien dus nog kwetsbare dingen waar ik rekeing mee moet houden wil hem in goede staat houden veerschotels weet ik rubbers ook
hebben jullie weleens meegemaakt dat de meter in de tank verkeerd aangeeft? want als ik tank en rijd hem tot ie op het zelfde punt komt en weer tank klopt het eerste deel wel zoon beetje gaat dan zoon 23 liter in haal ik met heel rustig rijden zeg maar opa style 230 op een halve tank
thx zodra ik het spul heb zal ik het er onder zetten en met die oudjes bedoel ik de distributie riem vervangen hahaha .
maar heb jij toevalig idee voor hoger brandstof verbruik heb nu 230 km gereden hoofd zakelijk ringweg en 100 km wegen en ben halve tank kwijt ik ga hem deze week denk ik nog leeg rijden neem jerry can mee weet ik precies hoeveel km ik kan rijden want wie weet geeft de meter anders aan ik dacht dat ik 42 liter tank had en nu is het dus 52 liter klopt he lampje ging branden van brandstof nog ff door gereden toen volgegooid en ging der maar 38 liter in :D:D
oke het werk kan ik zelf doen das geen probleem alleen heb het liefst wel eerst alle onderdelen namelijk en heb zo geen handleiding welke dingen er inzitten zoals looprolspanrol enz van 1400 en corsa heb ik het vaak genoeg gedaan kort geleden nog van die van mijn broertje een corsa A ui85 met een 12st blokje
[rquote=1863262&tid=142242&author=Kadettgek]Mijn station x1.6szr automaat loopt op vrijwel alleen snelwegkilometers met 120km/h 1:11.8
van de snelweg af rijd ik heel erg rustig omdat de auto anders inderdaad zuipt als een dolle.[/rquote] toch raar vind ik hij loopt ver der echt super mooi alleen hoog verbruik en op snelweg tot 130 goed en dan erg traag na 140 145 en houd het zoon beetje op en heb dan echt een trechter in de tank terwijl ik vroeger net zoon astra f tailgate heb gehad van 1992 met een c14nz blokje die makkelijk 160 reed en dan viel verbruik wel mee alleen die was verlaagt kat tussen weg en sport demper met sportfilter en toch zuinigeroke dacht ik ook al enig idee van de kosten had van der molen gebeld kreeg 1 van magazijn die wist het niet eens hoe of wat en kwam alleen met een paar ex btw bedragen en weet nog niets hahaha maar als ik het goed heb gaat het dus om pomp thermostaat , ditribute riem en als het goed is een spanrol nog iets vergeten???
beetje makkelijk te vervangen? zag dat ie vlak achter distributie zat voor de rest fijne auto heb hem net 4 week trouwnes weet je toevallig van deze motor ook welke kopbouten origineel zijn die 6 kant of de tork volgens mij is ori 6 kant
[rquote=1863579&tid=142238&author=KadAstra-EF]Van harte welkom op dit forum !!
Voor het plaatsen van foto’s en een avatar verwijs ik je graag naar dit topic:
http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=139209
Hartelijke groet, Rik[/rquote]
thx al vast morgen ff foto maken
ik heb vandaag 20 km gereden auto geparkeerd motor laten lopen.
draai de dop van koelvloeistof tank los en steek mijn vinger er in en echt koud alle slangen verder warm tot heet aan toe.
radiateur heet kachel goed heet.
nu het volgende dop er af laten iets extra toeren draaien temp loopt dan tot klein e 105 graden dan gaat ie even serculeren en stijgt de vloei stof en komt er warme kv in dan slaat de fan aan zakt de temp onder de honderd stop weer met rondpompenhebt ff rond gevraagt zou de termostaat dicht blijven en boven honder pas stukje open gaan kan dit? en moet bij vervangen van de 1.6 szr de distribute der echt af ?en kan dit ook invloed hebben op de brandstof verbruik
alvat bedankt
en hoe bediel je imitatie kat
Ik zal vanmiddag gaan kijken of het stroomt kachel alles werkt verder goed.
En als je lang stationair laat draaien loopt ie op tot bijna 100 graden en werkt de vin ook.Want mijn astra verbruikt zoon 1 op 10
waar kan je vragen stellen over dingen als verbruik en wat wel en niet mag veranderen aan een auto zoals ver mogen enz
alvast bedankt
-
AuteurBerichten