Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Hey Jurgen,
Ik heb hetzelfde gehad, diesel lucht binnen. Afdichtring onder 1 van de verstuivers was slecht/kapot. Heeft me ook nog een nieuwe verstuiver gekost destijds, omdat deze gesneuveld was met eruit halen. Moest eruit met zo’n slagkoker ( verstuiver koste toen 175 euro dacht ik).
Heb toen wel alle 4 de ringen vervangen, en de overige 3 verstuivers laten reinigen.By-the-way. Na verloop van tijd kwam het weer terug, toen had ik al besloten om de auto weg te doen…….. Had geen zin om die hele zooi nog eens los te halen…..
26 februari 2012 om 14:35 In reactie op: Vec C1 Z1.9DTH 2004 by jraaf / Kleine handige mod #17783715Top dat je er mee doorgaat. Ik heb het opgegeven. Was de reparaties hartstikke beu.
Vanaf 70.000km tot aan de 125.000km:
– Inlaatspruitstuk
– EGR klep
– Roetfilter
– Lekkende injector (2x!)
– Ben vast nog wel iets vergeten….. maar ik werd er doodziek van. Ik wil gewoon een betrouwbare wagen!Had nog een mazda 323 fastbreak voor de vrouw staan, die heb ik particulier verkocht.
De Vectra is ingeruild op een Mazda 5 uit 2005 benzine. Jongens wat een fijne ruime wagen. Schuifdeuren achterin, ideaal voor de kids.Aangezien ik 400km per week rij, heb ik voor mezelf een seat ibiza diesel aangeschaft met alles erop en eraan (behalve leer en parkeersensoren). Zelf geïmporteerd uit Duitsland.
Ding rijdt 1 op 20 (100pk versie) en deze zijn ook goed te chippen :angel@jurgen: DPF kan er niet meer terug in. Heb destijds de hele zwik eruit gehaald. Sindsdien heeft ie gelopen als een zonnetje :P
Alleen heb ik het regeneratie programma er niet uit laten halen.
@bas: Hans komt altijd met de fiets naar het werk, dus da’s wel veilig :D. Maaruh, was het Hans zelf of Mascha?Dan is ie inderdaad aan het regenereren.
Dat brandstof gebruik is normaal, is bij mij hetzelfde.
Wat gebeurt er als je de thermostaat niet vervangt ??
Ik bedoel, is het werkelijk een probleem als ie maar 70 graden aangeeft?
Kan het niet zo zijn dat het vervuiling is op de contacten naar de pomp verstuivers ??
Voordat ik de gemodificeerde bekabeling had gemonteerd, had ik hier ook last van. Een keer inspuiten met contact reiniger en het was weg.
[rquote=1848105&tid=140943&author=jraaf] Weet niet of je ze voor de C2 nodig hebt.
Safe driving Jurgen[/rquote]
Nee, ik kon ze zo plaatsen zonder adapterringen.
12 december 2010 om 18:18 In reactie op: Zo, even de Vec door de wasstraat. Pekel verwijderen, wie no #17774966Was de Vec ook 1 keer in de week, maar dan wel in een wasbox.
– Eerst vuil er goed afspuiten met hogedruk
– Emmer vol laten lopen
– Inspuiten met schuimlans
– Wassen met de hand
– Naspoelen met glansdrogerGa er nooit mee door de wasstraat en gebruik ook geen wasborstel van de wasbox zelf.
Mooie vectra :thumbup
Een paar 18 inch eronder maakt het al heel anders…..
origineel gepost door Erwin
Gaat dan ook het storing lampje kort branden als je last hebt van slecht contact bij de 3e injector?
Yep, lampje gaat aan.
Heb hetzelfde probleem gehad. Motor loop op 3 pootjes. Bij het aanraken van de stekker van de 3e injector, liep hij weer goed.
Ik heb de modificatie toegepast op alle 4 de injectoren. Alles weer OK nu.
Zie ook: 3e injector mod
29 oktober 2010 om 16:22 In reactie op: Voor de liefhebber een how2 voor het vervangen van inlaatspr #17750180Komt me bekend voor :cry
Heb er ongeveer 10 uur aan liggen te klooien, omdat alles via de bovenkant is gedaan. :P
Welkom hierzo. Zie de laatste tijd wel veel zwarte veccies :D
25 oktober 2010 om 20:07 In reactie op: Vectra C station: Originele parkeersensoren, wat is er voor #17748333origineel gepost door jraaf
Hey Paazhaaz, lang geleden.
Je hebt een kabelboom nodig en een regelunit.
Staat een setje op eby.de.Niet goedkoop alleen. Kabel plus sensoren a 99,00
Regelunit weet ik niet, best ff bij de vod navragen.Safe driving Jurgen
Zal eens navragen. Waarschijnlijk bouw ik m’n setje van Valeo dan wel weer in als ik de prijs hoor…….
25 oktober 2010 om 20:06 In reactie op: Vectra C station: Originele parkeersensoren, wat is er voor #17748332origineel gepost door jorisverbaeten
Ik heb laatst een set nr3 van valeo geinstalleerd. werkt zeer goed, en het schermpje past perfect in de asbakopening, dus dat is ook mooi weggewerkt.
Set gekocht via conrad.nl voor ong. 140 euro.
Je kan de gaten van deze sensoren geruiken om er andere in te zetten, je ziet amper een verschil met de originele.
installatie +/- 1,5 uur ( kabeltjes wegmoffelen).
Er is ook een zeer goede “how to”:thumbup van Roel, deze heeft mij in alle geval veel tijd uitgespaard.
JorisHeb er nu ook een Valeo set inzitten. :P
origineel gepost door Blackwidow
Je kan het ook zien aan de passagierskant, als op het plaatje 0.50 staat, heb je een roetfilter.
Daarnet met de Opcom gezien dat m’n roetfilter op 52% zit.. Rij er nu twee maand mee, dus werkt naar behoren volgens mij. Meeste schrik heb ik voor de EGR, die wil ik zo snel mogelijk uitschakelen, maar dat gaat alleen bij EDS :(Ik dacht gelezen te hebben dat een model ná 2006 geen last heeft van wervelkleppen, omdat ze dan van ander materiaal zijn gemaakt? De mijne is van 04/2006, spannend ;)
Dan moet ik je helaas teleurstellen. Mijne is van 9/2006. Gekocht met 68.000km op de teller. Rond de 75.000 problemen met de wervelkleppen.
+1, van 522 naar 523 :P
Netjes :thumbup
1 september 2010 om 19:57 In reactie op: GTS Power’s topic#update:*Nieuwe Dynamo maar toch acculampje #17484900Netjes, ziet er goed uit! :thumbup
origineel gepost door Ronin9-3
Ha prima. Je hebt het roetfilter er dus nu al goed een jaar tussenweg zonder problemen? Was omprogrammeren nog nodig zodat de ECU niet registreert dat het regeneratieproces mislukt en je dus een Check Engine krijgt op den duur?Ander vraagje: wat is ongeveer je gemiddelde verbruik? Nu met standaard 150pk rijd ik hier in NL 1 op 13, in Duitsland op de autobahn met de cruise op 180 red ik dat ook. Dus waarschijnlijk ligt het aan mn rijstijl maar vond het toch wat fors voor een dieseltje.. :)
Nee, nadat het roetfilter eruit was heb ik gekeken of alles nog werkt. Gaf geen probleem.
Verder ligt mijn gemiddelde verbruik (lange termijn) op 6.7l/100km.
Rij meestal 700km met 1 tank.
origineel gepost door jraaf
http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=109627&page=1#pid1460213Je hebt het al gevonden :P
origineel gepost door Erwin
Hoezo pijn aan je ogen?
Ik gok het afstampen op de rollerbank. Maarja……. dat doe jij waarschijnlijk ook op weg naar huis :jerry
origineel gepost door predator
de melding die ze elke keer uitlezen bij dealer is dat de druk verschil te hoog is!Van de roetfilter!
Maar dat snap ik niet want hij is toen met tech 2 geregeneerd.
Waar zit de vaccuum slang van de turbo misschien dat ik daar vanavond even naar kan kijken.
Maar na opnieuw starten van de auto, is de storing ook tijdelijk weg, maar komt gauw weer.
Klinkt me bekend in de oren. Ik heb hetzelfde probleem gehad.
Zie: http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=109627&page=1#pid1460213
Nu heb ik geen roetfilter meer.
‘s werelds langzaamste Porsche
http://www.youtube.com/watch?v=GaQB_tgS7f0&feature=player_embedded
Hoi Marco,
Ik heb een set van Pilot xenon ingebouwd en wel de Pro Line Duo kit. Deze is geschikt voor auto’s met canbus.
Verder heb je voor de C1 een houder nodig (metalen beugel) om de lamp te plaatsen. Ik kon bij mij de lamp rechtstreeks in de houder van de koplamp klikken zonder extra benodigheden.
-
AuteurBerichten