OvErDoSe

Aangemaakte reacties

22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Astra J occasion problemen #17843334
    OvErDoSe
      Lid sinds:
      22 June 2005

      Het is allemaal goed gekomen. Ik heb mijn geld dinsdag volgens afspraak ontvangen. Woensdag ben ik naar Vullings in Oirschot geweest en heb ik even een proefritje gemaakt. Goed van alle kanten bekeken en het zag er allemaal goed uit. Geen afwijkingen, geen kleurverschillen allemaal goed.

      Ook zat het originele Serviceboekje erbij die netjes ingevuld was.
      Geen reden om te twijfelen dus.

      We hebben de koop afgerond voor 18750 euro. Een nette prijs voor een nette auto.
      Inmiddels heeft hij Lyon (Frankrijk) gehaald. Zit nu even te internetten in een Mc Donalds.
      Dus ik weet wel zeker dat ik nu eindelijk een goede auto heb gekocht.

      Bedankt allemaal!

      In reactie op: Astra J occasion problemen #17843329
      OvErDoSe
        Lid sinds:
        22 June 2005

        Sorry dat het wat langer heeft geduurd. Ben er de afgelopen dagen niet aan toe gekomen.

        Zoals verwacht heeft hij die beloofde avond niet gebeld. Wat een waardeloze kerel die geen enkele belofte na komt.
        Maar ik ben die volgende ochtend gewoon naar Hardenberg toe gereden. Ik had geen zin meer om te wachten op een eventueel belletje.

        Onderweg heeft hij me 2 keer geprobeerd te bellen. Maar ik kon niet opnemen zonder carkit.

        Eenmaal aangekomen vroeg ik naar de verkoper. En daar kwam hij al excuus vertellend aanlopen. Hij had me vanochtend al meerdere keren gebeld. Heel vroeg in de ochtend ook al bijna 4 keer.
        Ik pak mijn telefoon en lees het de enige 2 keer die hij gebeld had voor. Waarop hij niets meer te vertellen had. Die kerel hangt van leugens aan elkaar.

        Hij wou mij bellen om te vertellen dat er tot dinsdag geen betalingsverkeer is en dat het geld pas dinsdag op mijn rekening zou staan. Dit klonk eerst een beetje vreemd, want bij de Rabobank (waar ik bij zit) kun je via internetbankieren gewoon 24 uur per dag betalingen doen. Maar navraag bij de ABN Amro bank bevestigde inderdaad dat het pas dinsdag zou worden. Betalingen van ABN naar een andere bank wordt namelijk gedaan door een tussenbedrijf. En dat bedrijf werkt niet op feestdagen en in het weekend.

        Maar goed, ik was er nu toch dus wou ik het allemaal toch gaan regelen.

        Vervolgens heeft hij een inkoopformulier ingevuld en ondertekend (hij koopt de auto terug van mij). Dit heb ik even nagelezen en daar stonden geen vreemde dingen in. Hier heb ik het origineel van meegekregen.
        Ook zei hij dat de betaling ook pas dinsdag ingevoerd zou worden, omdat er geen boekhoud personeel aanwezig was. Hier ging ik niet mee akkoord en heb erop aangedrongen dat hij vandaag die betaling in zou voeren. Na een telefoontje met zijn baas ging hij het zelf proberen.

        Dit was gelukt en hij had de bevestiging van ABN OfficeDirect (of iets in die geest) geprint. Met betalingskenmerk en dergelijke erbij. De echtheid hiervan heb ik gecontroleerd door met de ABN Amro te bellen. Want ja zo’n bevestiging kun je ook zelf even nabouwen. Ik was erg achterdochtig, want na alles wat er gebeurt is vertrouwde ik hem totaal niet meer.

        Toen hij de betaling regelde zat ik eens op zijn bureau te kijken. En op de hoek stond een borden met daarop “Een zaak van vertrouwen”. Mijn vader en ik hebben daar even goed om gelachen. Hoe durven ze. :D

        Ik ging uiteindelijk met een matig gevoel terug naar huis. Laten we nu hopen dat ik gelijk heb en dat dinsdag inderdaad het geld op mijn rekening staat.

        In de tussentijd had ik al lang een nieuwe auto op het oog. Deze is nog iets verder rijden, maar nu wel bij een officiele dealer. Dit heb ik nagevraagd bij Opel Nederland. Ik laat het me nu niet nog een keer gebeuren.

        Deze heb ik zo goed als gekocht: http://autovullings.cavonline.nl/cav_autodetail.php?autoid=252050
        Ik heb een bod gedaan en een tegenbod gekregen van 18750 euro. Daar probeer ik volgende week 18500 van te maken zodat ik dezelfde prijs betaal als de vorige.
        De dealer was bereid hem als verkocht te markeren in de showroom. Dinsdag of woensdag ga ik daar kijken. En ik heb gevraagd of hij het zo kon regelen dat ik hem gelijk mee kan nemen als ik hem koop. Dat scheelt me namelijk 4,5 uur extra rijden. Ook dat was geen probleem.

        Dan heb ik een veel luxere auto voor dezelfde prijs en heb ik een geluk bij een ongeluk. Climate control, navigatie, parkeersensor, elektrische handrem.
        Dus als jullie even duimen dat die auto er perfect uit ziet en goed onderhouden is dan komt het helemaal goed.
        En uiteraard breng ik jullie op de hoogte zodra het allemaal geregeld is.

        In reactie op: Astra J occasion problemen #17843305
        OvErDoSe
          Lid sinds:
          22 June 2005

          Na veel bellen en het aanhoren van beloftes dat hij me terug zou bellen is er eindelijk goed nieuws.

          Vandaag waren de 5 werkdagen voorbij heb ik zelf weer moeten bellen. Want na het mailtje van hierboven was het weer akelig stil vanuit Hardenberg.
          Dus ik vanaf mijn werk even het nummer opzoeken vanaf de website van AutoArena. En wat denk je? Ze hebben een compleet nieuwe website. Geen enkel Opel logo of naam meer te bekennen. Het telefoontje naar Opel Nederland heeft wel effect gehad :)

          Vandaag heeft de verkoper totaal 5 keer belooft terug te bellen, maar 5 keer heb ik zelf terug moeten bellen. Klantenservice? Dat kennen we niet bij AutoArena Hardenberg…

          Maar uiteindelijk toen ik onderweg naar huis was werd ik gebeld. Ik kon de auto terugbrengen en kreeg mijn geld terug. Hij vroeg wanneer ik hem terug wou brengen of wanneer ze hem moesten komen halen.
          Komen halen leek mij geen goed idee want dan zijn we waarschijnlijk weer een paar weken verder. Ik gaf aan dat ik hem morgen terug kom brengen.
          Het zou morgen wel druk worden vertelde hij mij. Waarop ik zei: Hoe lang moet het duren? Auto terug, geld terug handtekening zetten en klaar.

          Vanavond zou hij me terugbellen wanneer ik morgen langs kan komen. Kijken of hij nu wel gaat bellen…

          Maar om het even samen te vatten: Mijn doel is behaald en zoals het nu lijkt heb ik morgen mijn geld terug. Ik laat het hier even weten zodra ik daadwerkelijk mijn geld terug heb.

          In reactie op: Astra J occasion problemen #17843298
          OvErDoSe
            Lid sinds:
            22 June 2005

            De redenen voor mij om de koop de ontbinden en die ik niet had kunnen zien in de showroom zijn:

            • Auto komt uit Spanje in plaats van Duitsland wat mij is verteld.
            • Auto is van februari 2010 in plaats van mei 2010 wat mij is verteld.
            • Auto heeft geen wereldwijde fabrieksgarantie terwijl mij dat wel is verteld. “Ze mogen je niet weigeren.” is mij letterlijk verteld.
            • Auto heeft aan zowel voor als achterkant schade gehad. En niet een “klein plekje wat we mooi hebben weggewerkt” zoals de verkoper mij verteld.

            Daar komt nog mij dat mij intussen 4 keer beloofd is om terug gebeld te worden terwijl dit 4 keer niet gedaan is.
            Totaal geen klantenservice.

            En wat betreft de fabrieksgarantie die via de verkopende partij moet gaan is voor mij geen optie. Ik heb de auto daar gekocht omdat ik overal terecht kon voor fabrieksgarantie. Anders had ik wel dichter bij huis gezocht. Er hoeft misschien niets stuk te gaan, maar het kan wel. En dan kan ik 2,5 uur rijden.

            Alles bij elkaar maakt voor mij de emmer vol.
            En als ik dat lijstje doorlees denk ik niet dat een rechter mij ongelijk zal geven. En daarom eis ik ontbinding.

            Ik snap jullie gedachte ook, maar daarom heb ik even het bovenstaande lijstje gemaakt. Het is bij elkaar gewoon teveel geworden.

            In reactie op: Astra J occasion problemen #17843295
            OvErDoSe
              Lid sinds:
              22 June 2005

              Dubbelpost…

              In reactie op: Astra J occasion problemen #17843294
              OvErDoSe
                Lid sinds:
                22 June 2005

                Als je ziet op hoeveel gebieden ze mij hebben voorgelogen heb ik volgens mij reden genoeg om de koop te ontbinden.

                Maar vooral omdat het jaar fabrieksgarantie weg is. Dat kunnen zij niet terug toveren.
                En dit staat duidelijk aangevinkt op de koopovereenkomst. Ze kunnen dat niet waarmaken dus heb ik volgens mij alle recht om de koop te ontbinden.

                Want ik weet dat luisteren naar hun aanbod niet gaat leiden tot ontbinding. En dat is na alles wat er gebeurt is het enige wat ik nog wil.

                In reactie op: Astra J occasion problemen #17843291
                OvErDoSe
                  Lid sinds:
                  22 June 2005

                  [rquote=1917012&tid=145097&author=Arjen]Je moet hier wel naar toe gaan anders zegen ze later: hij wilde niet praten. En dat werkt weer tegen je.[/rquote]
                  Ja zo zou je het kunnen bekijken. Ik ga alleen niet 2,5 uur reizen als ik niet weet wat ik ermee bereik.

                  Als ik van tevoren weet dat ik mijn geld terug krijg dan wil ik daar eventueel wel even voor reizen. Maar in principe kan dit gewoon zonder praten opgelost worden.
                  Geld overmaken. En ik kom de auto terugbrengen.

                  Ik wacht vandaag af of er een reactie komt.

                  In reactie op: Astra J occasion problemen #17843288
                  OvErDoSe
                    Lid sinds:
                    22 June 2005

                    Vandaag via de mail een reactie gekregen.

                    Geachte heer,

                    Graag zou ik met u in contact komen omtrent de afwerking van uw gekochte Opel Astra.
                    Sedert vandaag is de directie terug en heb uw brief met hen besproken.

                    Met vriendelijke groet.

                    Ze proberen er toch nog onderuit te komen. Maar ik heb een duidelijke mail terug gestuurd.

                    Hallo,

                    De reden en het doel van de brief lijkt mij duidelijk. Dat is ook wat ik verwacht.
                    Het geld wordt teruggeboekt, en ik breng de auto terug. Dan is het probleem opgelost en hoef ik geen verdere stappen te ondernemen.

                    Met vriendelijke groet,
                    Werner

                    Afwachten wat daar voor antwoord op gaat komen. Ik blijf duimen :thumbup:thumbdown

                    In reactie op: Astra J occasion problemen #17843286
                    OvErDoSe
                      Lid sinds:
                      22 June 2005

                      Op Google Streetview zijn ze ook duidelijk te zien :).
                      Heb nog niets van ze gehoord. Maar ik blijf duimen. Hopelijk volgende week.

                      In reactie op: Astra J occasion problemen #17843282
                      OvErDoSe
                        Lid sinds:
                        22 June 2005

                        [rquote=1913551&tid=145097&author=stillekracht]Kijk…….. als je voor een goed juridisch dicht getimmerde brief geen 150,00 Euro wilt uitgeven, lijkt me een beetje “dom”

                        Ik bedoel je zal maar 18.000 euro mislopen, omdat je iets niet goed hebt geformuleerd in je brief.[/rquote]
                        Hij hoeft niet dichtgetimmerd te zijn. Het gaat erom dat ze begrijpen wat de bedoeling is.
                        Denk niet dat ze eerder akkoord gaan als hij dichtgetimmerd zal zijn.

                        Hij is vandaag bezorgt (TNT weer eens een vertraging), dus het wachten kan beginnen. Heb inmiddels al weer wat moois op het oog, dus ik hoop dat het allemaal snel en volgens plan gaat.

                        Tot nu toe: Bedankt allemaal!

                        In reactie op: Astra J occasion problemen #17843279
                        OvErDoSe
                          Lid sinds:
                          22 June 2005

                          Heb de termijn aangepast naar 5 werkdagen en heb de brief gister op de bus gedaan. Nu is het een kwestie van afwachten. Laten we hopen op het beste…

                          In reactie op: Astra J occasion problemen #17843272
                          OvErDoSe
                            Lid sinds:
                            22 June 2005

                            Na laten kijken door een jurist kost me vast minimaal 150 euro. Dat wil ik het liefst vermijden.
                            ANWB kan ik inderdaad wel even contact mee opnemen.

                            In reactie op: Astra J occasion problemen #17843270
                            OvErDoSe
                              Lid sinds:
                              22 June 2005

                              Ik ben afgelopen weekend met een brief bezig geweest. Moeilijk om zoveel problemen kort samen te vatten.
                              Ik wil jullie vragen om het even door te lezen en eventuele fouten of ontbrekende dingen te melden. Brieven schrijven is namelijk niet mijn sterkste punt.

                              http://db.tt/U4SMfbp

                              Dan kan ik hem vandaag op de bus doen, en afwachten hoe ze reageren.

                              In reactie op: Astra J occasion problemen #17843265
                              OvErDoSe
                                Lid sinds:
                                22 June 2005

                                @Myszek: Bedankt voor je bijdrage. Volgens mij zijn beide punten wel beantwoord in bovenstaande posts, maar ik zal het nog even toelichten.

                                1) Bij het bekijken van de auto vertelde de verkoper ons dat achter een plekje heeft gezeten, maar dat ze die mooi hebben weggewerkt. Toen heb ik even gekeken, en dat zat er mooi glad uit. Omdat de auto in het midden van de showroom stond en er niet veel direct licht op scheen was het kleurverschil niet/nauwelijks te zien. Hij heeft daar dus over gelogen, want bij een “plekje” denk ik niet aan het compleet vervangen van de bumper…

                                2) Zoals je een paar posts terug kon lezen zijn ze geen officiele Dealer. Zo hebben ze zich wel voorgedaan. Opel logo’s op het pand, vlaggen en factuur. Ook duidelijk op de website “We zijn al 40 jaar Opel Dealer.” Omdat ze geen Dealer zijn kon Opel daar niet meer in betekenen, dan een waarschuwing/mededeling sturen.
                                Maar gelukkig staat op de factuur aangevinkt dat we Fabrieksgarantie hebben. Dus daar heb ik vast ook een goed punt mee.

                                Ik moet het niet op dwaling gooien, maar waar dan wel op? Dat advies kreeg ik namelijk van een jurist van Het Juridisch Loket.

                                In reactie op: Astra J occasion problemen #17843260
                                OvErDoSe
                                  Lid sinds:
                                  22 June 2005

                                  Ik heb gister contact gehad met Opel en Het Juridisch Loket.

                                  Opel gaat het bedrijf aanspreken op het feit dat ze zich uitdoen voor dealer terwijl ze het niet zijn. Meneer was blij dat ik dit bij hun gemeld heb. Hij gaf me ook advies om juridisch advies in te winnen bij bijvoorbeeld Het Juridisch Loket. Mocht ik zwart op wit bewijs nodig hebben dat ze op moment van de aankoop geen dealer meer waren dan kon ik even contact met ze opnemen.

                                  Het Juridisch Loket gaf mij het advies om een aangetekende brief te sturen. In die brief gooi ik het op dwaling in verband met de fabrieksgarantie. Mij is verteld overal in Nederland terecht te kunnen, maar dat blijkt niet zo te zijn door hun fouten. Als ik dat van te voren wist zou ik de auto nooit zo ver weg hebben gehaald. Samen met alle andere punten gaf ze me wel een kans van slagen. Maar ze kunnen natuurlijk altijd de poot stijf houden. Als dat zo is moet ik er met een echte advocaat achteraan. Kijken wat dat ongeveer gaat kosten. Zal wel tegenvallen denk ik.

                                  De screenshots van de website had ik inderdaad ook al aan gedacht. Maar bedankt voor het meedenken.
                                  Ik houd jullie op de hoogte!

                                  In reactie op: Astra J occasion problemen #17843254
                                  OvErDoSe
                                    Lid sinds:
                                    22 June 2005

                                    Ik ben gister bij een Opel dealer in de buurt geweest om het schakel probleem te laten controleren.
                                    Die heeft het serienummer van de auto even nagetrokken in zijn systemen, en wat blijkt…

                                    Er zijn op dat model al 5 terugroepacties geweest. En voor zover hij kon zien waren die alle 5 nog niet uitgevoerd. Dus hij zou even bellen met de dealer waar hij vandaan kwam. Toen melde de monteur dat hij dat niet kon doen/weten omdat ze geen officiële Opel dealer meer zijn. :o Terwijl er duidelijk op de website staat dat ze al 40 jaar dealer zijn. En dat het pand er volledig uitziet als dealer (Logo’s, vlaggen etc.).

                                    Toen heeft de dealer (waar ik de schakel problemen laat controleren) zijn Opel contactpersoon gebeld. Hij heeft hem gevraagd of hij de reparatie mocht uitvoeren en de terugroepacties uit mocht voeren. Hij kreeg niet zo’n mooi bericht.

                                    Omdat de auto niet is ingevoerd door een originele dealer en niet ingevoerd is in het landelijke Opel systeem mocht hij geen garantie verlenen. Een mogelijkheid was dat ze heb nog in konden voeren mits er een origineel onderhoudsboekje bij zat met stempels van de originele dealer (uit Spanje) en van een eventuele onderhoudsbeurt.

                                    Toen we de boekjes uit de auto pakten begon de dealer als een vermoeden te krijgen. Alle boekjes waren namelijk Spaans behalve het Service boekje. En ja hoor, zijn vermoeden was waar. Dealer informatie en eerste onderhoudsbeurt waren niet ingevuld. Pas op de 2e pagina stond een dealerstempel, maar ja hoor van de (niet)Dealer waar ik hem gekocht heb.

                                    Hij zei dat we helemaal niets aan dat Service boekje hebben, en we dus nu ook geen jaar fabrieksgarantie meer hebben. Kortom, ik ben opgelicht.

                                    Toen zei ik dat ze bij de Bovag aangesloten zijn. Maar daar heb ik alleen wat aan als ik een Bovag garantiebewijs bij de auto gekregen had. En die heb ik niet ontvangen…

                                    Ik heb de Dealer gister gelijk gebeld, en hem gemeld dat ik de auto terug wil brengen. Hij wist zo snel niet iets te zeggen en zei te gaan overleggen. Hij heeft belooft om me vandaag terug te bellen. Ik ben benieuwd.
                                    Mocht er niets uitkomen dan zal ik met Opel Nederland contact opnemen over het feit dat ze zich voordoen als Dealer terwijl ze het niet zijn. Ook zal ik dan bij een jurist informatie inwinnen en verder kijken wat ik kan doen.

                                    De auto kan dan verder wel in orde zijn (op het schakel probleem na) maar ik ben nu met zoveel dingen belazerd dat ik de auto niet eens meer van hun wil hebben. Mijn vertrouwen in AutoArena de Jong uit Hardenberg is volledig weg.

                                    In reactie op: Astra J occasion problemen #17843252
                                    OvErDoSe
                                      Lid sinds:
                                      22 June 2005

                                      Het is even wat later, maar hier is de uitslag:

                                      Zodra ik de garage binnenreed zei de monteur: “De achterbumper heeft een verkeerde kleur”.

                                      Verder kwam er naar boven dat de volledige achterbumper vervangen was omdat de ophanging van de bumper (metalen plaatje) verbogen is geweest en teruggeslagen is met een hamer. Slecht gespoten in de verkeerde kleur.

                                      De voorbumper was ook overgespoten, maar wel met een bijna zelfde kleur als de auto. Ook weer slecht gespoten met veel vuiltjes onder de lak.

                                      En toen viel de monteur meer dingen op. Namelijk dat ze de bumper gespoten hebben zonder deze van de auto te verwijderen. Ze hebben namelijk geprobeerd de rest af te plakken. Hoe zag hij dit? Er zit lak op de ondergril (op de randen) en op de linker koplamp. Tevens zit de linker koplamp te ver naar achteren in de bumper.

                                      De rest van de auto zag er goed uit en daar hoefde ik me geen zorgen over te maken.

                                      Het opnieuw overspuiten van de achterbumper in de goede kleur zou ongeveer 200 euro gaan kosten. Dit ga ik proberen terug te krijgen van de dealer. Samen met een nieuwe gril.

                                      Inmiddels hebben ze 3 keer belooft terug te bellen, maar vandaag zal ik er zelf weer achteraan moeten. En de verkoper die mij de auto verkocht heeft is gevlogen. Die is bij een andere dealer in Leeuwarden gaan werken. Van Hardenberg naar Leeuwarden :hmmz

                                      In reactie op: Astra J occasion problemen #17843249
                                      OvErDoSe
                                        Lid sinds:
                                        22 June 2005

                                        Ik baal er wel van. Vanmiddag in de zon kon ik ook duidelijk kleurverschil zien tussen de overgespoten bumpers en de rest van de auto.
                                        Maar dit zal wel onder de wet “dit had je moeten zien” vallen of niet? Ondanks dat ik het verschil in de showroom niet kon zien.

                                        En over het slechte schakelen (in de 1 en 2), kan ik dat als verborgen gebrek gebruiken? Mocht de verkoper al moeilijk willen gaan doen, dan kan ik dat als laatste middel gebruiken.

                                        Ik laat jullie morgen weten wat het schadeherstel-bedrijf ontdekt.

                                        In reactie op: Astra J occasion problemen #17843245
                                        OvErDoSe
                                          Lid sinds:
                                          22 June 2005

                                          Maandag ga ik naar een Autoschadeherstel-bedrijf om hem te laten checken. Die weten precies waar ze op moeten letten.
                                          En het kost ook nog eens niets.

                                          Kijken wat de schade is, en afwachten wat de dealer volgende week voorstelt.

                                          In reactie op: Astra J occasion problemen #17843243
                                          OvErDoSe
                                            Lid sinds:
                                            22 June 2005

                                            [rquote=1899674&tid=145097&author=Arjen]Het verhaal dat de auto uit Spanje is geimporteerd door de dealer vind ik veel vreemder. Waarom zou een dealer dat doen??[/rquote]
                                            Weet ik niet, goedkoop denk ik. Schadeauto uit Spanje halen, hier repareren en verkopen.

                                            Als ze dat met grote aantallen tegelijk doen en een deal met een schadeherstelbedrijf hebben zal het vast uitkunnen. En dat is denk ik hoe zij het doen…

                                            In reactie op: Astra J occasion problemen #17843238
                                            OvErDoSe
                                              Lid sinds:
                                              22 June 2005

                                              Ik heb het gemeld bij de dealer, maar die reageerde zoals verwacht erg bot.

                                              “Daar weet ik niks van, ik weet alleen dat de achterbumper gerepareerd is.”
                                              “Daar kan Opel niet aan doen, daar kan ik niets aan doen.”

                                              De voorbumper is ook gespoten door dat zelfde slechte spuitbedrijf dat de achterbumper heeft gedaan. Er zitten namelijk ook een aantal puntjes (vuil/stof onder de lak) op. Maar hij beweert dat hij niet weet dat de voorbumper ook gerepareerd is.

                                              Ik zei ik maak wel wat foto’s, dan kun je die bekijken. “Ja maar ik geloof je wel, die foto’s zullen het niet anders maken.”

                                              Uiteindelijk zei hij dat ik toch de foto’s maar moest sturen en dat hij er volgende week op terug zou komen.

                                              Wat is mijn recht in dit geval? Komt alles terug op: “Dat had je maar in de showroom moeten zien.”? Of had hij dit gewoon moeten melden?
                                              De bumpers kan ik nog mee leven omdat je die puntjes alleen ziet als je van dichtbij kijkt. Maar ik verwacht wel dat er een nieuwe grill in gezet gaat worden. Moet hij dit doen, of is dat allemaal vrijwillig voor hem?

                                              En kan ik met deze problemen bij de Bovag aankloppen voor hulp? Of sta ik in mijn eentje?
                                              Ik hoop dat iemand me kan adviseren. Er zijn vast meer mensen die in een soortgelijke situatie hebben gezeten.

                                              In reactie op: Astra J occasion problemen #17843236
                                              OvErDoSe
                                                Lid sinds:
                                                22 June 2005

                                                Ik zal het inderdaad eens gaan controleren op een brug en eens kijken naar de puntlas-punten.
                                                De dealer is aangesloten bij de Bovag, ga ik daar iets aan hebben?

                                                En wat zijn mijn rechten wat betreft de slecht gespoten bumpers en de kapotte gril? Dit zijn namelijk van die dingen die je alleen ziet als je eens aandachtig naar de auto gaat kijken. Iets wat ik in de showroom niet gedaan heb helaas.

                                                Weet iemand van jullie hoe ik de voorbumper verwijderen kan? Had net even de installatie-handleiding van Irmscher bekeken, en daar lijkt het net alsof je de bumper er zo af kan trekken. Is dat zo?

                                              22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)