Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
@JeeBeetje wrote:
Das in de buurt, ik kom van Kronenberg.
Sinds kort in bezit. Corsa C Comfort van 2002 ingeruild.
Netjes, ik ben naar precies zo 1 aan het kijken.
Alleen is dat een 1.4 16V sport uitvoering :thumbThnx @aapje: ik begrijp dat je dus niet direct hoeft te solderen, maar gewoon de potmeters iets kan bijstellen.
Heeft toevallig iemand een foto van het metalen plaatje waar achter de potmeters zich bevinden?Bvd :thumbup
Waar ik de potmeters kan vinden, want die wil ik gaan afstellen omdat het stuur regelmatig zwaar/zwaarder stuurt.
Dit probleem doet zich alleen voor bij een bocht naar rechts..@OpelRobin wrote:
@OpelRobin wrote:
Helemaal niemand die weet waar ik precies de potmeters kan vinden ?
Nog steeds niet opgelost.. ik zou de gouden tip graag van jullie willen horen :jerry
Is het probleem met de potmeters inmiddels opgelost?
Bij mij in ieder geval nog niet, ik zou graag willen weten hoe dit nou echt werkt..Bvd :wors
@rick026 wrote:
Hier mijn b gsi’tje van 97.
Met 16 inch lenso’s en originele verlaging wil hem eigelijk nog wel wat lager maargoed.
Fotos zijn beetje van bagger kwaliteit gemaakt met een iphone 4 :/
Dikke wielen :thumb
Getourd, getankt en gewassen :thumb
Hee ff een vraagje, is dit wat als extra setje wielen of kan ik deze beter laten liggen?
http://www.marktplaats.nl/a/auto-onderdelen/banden-en-velgen/m793559076-4-st-14-aluminium-sportvelgen-steek-4×100.html?c=be2da871b0d84f75c3056cc6db858f31&previousPage=lr” onclick=”window.open(this.href);return false;
Ik kan ze overnemen voor 45 euro.Bvd :thumbup
Gewassen en getankt :thumbup
Succes :thumb
Gisteren de winterwielen er weer onder geschroefd.
Een setje magic camberbouten gemonteerd en vervolgens alles afgesteld op de uitlijnbrug.
Links en rechts stuurt nu even strak dus hoef ook geen potmeters meer af te stellen king:Je kan even die dikke stekker loshalen en weer vastklikken, misschien dat het helpt?
Vervolgens auto uitlezen en storing wissen, als het lampje dan uitblijft is het goed!Btw, haal wel ff de minpool van je accu los voordat je begint ;)
Camber iets uitgesleufd.
Resultaat, links: -1°52′, en rechts: -1°52′
Beide kanten staan nu dus mooi gelijk!@McKaamos wrote:
Je zit nog veel te hoog te zoeken joh.
Duw je kop maar eens tussen de pedalen en kijk daar omhoog.Aan de rechterkant van de foto zie je dat zwarte AB kastje zitten, en das vlak bij je stuur.
Aan de linkerkant zie je een metalen doosje met 4 stekkers, waarvan 1 naar een ronde ton loopt (de stuurbekrachtigings motor/servo)Ik ben geen kenner van het EPS systeem in een Corsa, maar volgens mij moet je die doos met 4 stekkers hebben, en die zit zo’n beetje tegen het brandschot aan, nog achter je pedalen.
Edit:
Hele write-up van een brit die het probleem uitlegt en hoe je het oplost:
http://www.migweb.co.uk/forums/other-mechanical-electrical/344487-corsa-electronic-power-steering-information.html” onclick=”window.open(this.href);return false;Als ik er onder kruip is dit het enige wat ik zie:
Het kastje op foto 1, is dat wat je bedoelt?
Dat is dan een mooi klusje voor de vrije zaterdag :jerry
Gewoon uitvijlen word het dan..
Fearless, ben jij bekent met het afstellen van potmeters?
Want dat wil ik eerst gaan doen, als hij dan goed stuurt wil ik het camber kunnen afstellen
en daarna verder uitlijnen zodat de auto stuurt en is afgesteld zoals het hoort..17 september 2013 om 12:57 In reactie op: Motorswap van X10XE naar X16XE / Wat moet ik aanpassen? #18171501Goeie tip :jerry
17 september 2013 om 12:51 In reactie op: Motorswap van X10XE naar X16XE / Wat moet ik aanpassen? #18171499Okeoke, maar wil wel graag een blok zonder olieverbruik!
Dat is alleen te checken door er mee te rijden toch ?Dan ga ik waarschijnlijk voor uitsleuven :jerry
Word dat vaker op die manier gedaan met schroefsets zonder camber sleuf ?17 september 2013 om 11:34 In reactie op: Motorswap van X10XE naar X16XE / Wat moet ik aanpassen? #18171496PeterNoFear, idd!
Dat omkeuren is verder geen probleem, die 53 euro zijn de kosten niet..
Maar doelde kwa aanpassingen meer op remmerij etc.
Want als een GSi blok inbouwen ‘veel’ meer werk/tijd/geld gaat kosten kies ik misschien wel liever voor een X14XE..
Wat raden jullie mij aan ?
Wat ik eigenlijk ook wel belangrijk vind is het verbruik, scheelt dat veel tussen X14/X16XE ?Btw: zo heel veel pk’s hoef ik niet hoor, want ik rij ook motor (zie onderschrift) en die heeft 117pk en weegt 180kilo. Dus dat zegt genoeg toch :thumbup
16 september 2013 om 20:04 In reactie op: Motorswap van X10XE naar X16XE / Wat moet ik aanpassen? #18171492Scheelt het veel werk als ik besluit een X14XE in te bouwen ipv een X16XE ?
Word het lijstje van aanpassen dan ook een mooi stukje korter ?
Ben daar wel even benieuwd naar haha :jerryZijn magic camber bouten duur? Zoja, uitsleuven; met welk gereedschap doe je dat ?
Uiteraard heb ik het liefst camber ook mooi afgesteld :thumbupHeb ‘m gisteren even opgemeten, maar hij staat mooi recht dus dat zit wel goed :thumbup
@Looney wrote:
Schroefset links en rechts wel even hoog?
Niet de windingen tellen/meten, maar vanaf de dorpel tot de grond. Links staat bij mij 1,5 winding hoger om het gewicht van de bak en bestuurder op te vangen.
Das een goeie :thumb
Vanmiddag zet ik ‘m op vlakke ondergrond en ga ik meten, als er idd verschil in zit stel ik hem bij en lijn ik ‘m gelijk uit! -
AuteurBerichten