Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
* Mist het ‘Respect’ knopje voor het bericht van Corsa1.2-16v-1999 *
Goed van je dat je het even uitlegt en onderbouwt! Ik vindt eerlijk gezegd dat iedereen hier nogal bevooroordeeld reageert.
Daarbij; Fouten maken is menselijk, dus een auto ongeluk ook.. Kan iedereen overkomen!
zwart!
Daarom koop ik toch maar zo’n thermoswitch gekocht en zet die erin!
Heb ik hierboven ook neergezet. :thumbJemig, dat is niet niks zeg!
Mag je je auto nog wel meenemen om alles eruit te halen wat bruikbaar is of is ‘ie nu van de politie of zo? (Dat komt ook nog wel eens voor.. Alles wat er dan nog in ligt, ben je kwijt!)
Hou zeker je nek en rug in de gaten. Als je misselijk en duizelig wordt, dan moet je direct de huisarts bellen en richting eerste hulp. Ook als je nek ongecontroleerd naar voren schiet. Dan heb je namelijk een whiplash.Heel veel sterkte!
Nou, dan komt dat wel goed! :thumb
Het is ook zeker weten dan die thermoswitch?
Niet dat ik 10 euro uitgeef aan iets wat ik niet kan gebruiken. :lol:Waar kun je zo’n ding kopen?
Die velgen! :wub
Uh, dat is mijn vader niet hoor! Al heb ik ‘t zelfde probleem, maar dat is deels opgelost. :agent
Wel geniaal dat dit nu voorbij komt! :shock:
Maar ik zal inderdaad als ik jou was ff kijken naar die stekker en de contractpunten doorverbinden met een draadje.
Als je dan ‘t contact om zet, dan doet ‘ie ‘t altijd als ze rijdt. Dan kookt ze niet zelf uit de auto of de auto. :thumbMocht dat niet gebeuren, dan zal de bedrading toch doorgemeten moeten worden.. Staat in mijn topic wel uitgelegd!
Scheelt de mensen hier weer typen. :thumbSucces ermee!
Excuses voor ‘t asociaal late antwoord, maar ik was ff een paar daagjes er tussen uit! Nu is de accu weer helemaal vol.
Nou, zonet nog even opzoek geweest naar die stekker en meteen gevonden. Ding losgetrokken en de contactpunten doorverbonden.
Gelukkig begon m’n ventilator meteen te draaien. Dus dat zit goed! Nu laat ik dat zo ff zitten, dat als ik ‘t contact aan zet, dat ‘ie meteen
begint te draaien. Dan kook ikzelf niet meer de auto uit.Nu ga ik prutsen tot ik ‘m met een schakelaar in ‘t dashboard heb verbonden, zodat ik ‘m zelf aan kan zetten bij 90 graden.
Al ga ik ook informeren naar dat ding wat stuk is. (Kan ff niet meer op de naam komen.) Kijken wat zoiets op de sloop kost.
Ik ga vanavond gewoon proberen te handel voorzichtig los te maken en eens te kijken hoe het eruit ziet.
Dan kan ik de fittingen eruit halen en die meenemen als ik nieuwe ga kopen, met blauwe LEDjes erin.
Ik denk dat ‘t wel goed moet komen. Ik ben best technisch!Ja, zoek de sensor.. Ik heb er op de kop in gehangen, maar een sensor gezien? Uh, even denken…
Nee.. :(Maar heeft iemand enig idee waar die loshangende stekker dan wél van is en ‘m kan identificeren d.m.v. die foto hierboven?
Oké, dan ga ik ‘t gewoon proberen.
Waar kun je die fittingen met LED krijgen? Online of bij een winkel?Zo hangt ziet de stekker eruit als ik ‘m buiten de bumper hang:
Hier komt ‘ie op uit, in m’n bumper:
Zo ziet de enige stekker op m’n ventilator eruit:
Ik heb voor ‘t huis asociaal staan gas geven en de ventilator slaat niet aan.. :hmmz
Nou, ik ga maar eens aan ‘t prutsen en ondertussen koffie drinken en geld sparen. :thumb
Dan komt ‘t wel goed toch?Er schijnt er al één in de ventilator te zitten… Vreemd..
Waar kan ‘ie nog meer van zijn?Ja, volgens mij wel! Oh, dat verklaart dan ook waarom ‘ie ‘t niet doet! Hahahaha, ga dat vanavond meteen ff doen. :angel
Dat is wel heel erg snel Rick! Ik woon niet bepaald in de buurt, dus het lijkt me niet nodig dat je helemaal voor mij naar zo’n ventilator gaat kijken.
Ik heb wel een draad los hangen die als ‘t ware achter de voorbumper zit, maar niemand weet waar die van is.. Er zit een rare aansluiting aan..
Ik zal eens de zekeringen en bedrading nalopen.. Misschien dat daar inderdaad iets niet goed in zit..He, dat probleem heb ik ook..
Die link met die blauwe LEDjes ziet er echt gaaf uit! Is dat ook voor een vrouw goed te doen om zelf te verbouwen? Dan ga ik daar in m’n vakantie eens mee aan ‘t prutsen!Er staat Vertigo op, maar verder kan ik er niks over vinden..
[rquote=1913944&tid=8253&author=Insanity][rquote=1909953&tid=8253&author=OpelCorsaB1.4]Mijn Corsa!
[/rquote]
Welke velgen zijn dit?
[/rquote]Pfff.. dat zou ik na moeten vragen. Ze zaten er al onder toen ik de auto kocht.;) Moet zeggen dat ik d’r blij mee ben.:P
Mijn Corsa!
6 april 2011 om 19:37 In reactie op: Opel Corsa B 1.4 '96. Bokt, 1 cilinder valt uit, zelf v #17848943Dat zou ook nog kunnen ja.. Aan die kant heeft de vorige eigenaar een ongelukje gehad. Dus er zit een deuk.
Deze zou misschien iets kunnen hebben veroorzaken.
Echter hebben we dit al opgelost, bij de vulhals. Sindsdien is het vacuüm zuigen afgelopen.6 april 2011 om 19:20 In reactie op: Opel Corsa B 1.4 '96. Bokt, 1 cilinder valt uit, zelf v #17848941Die leidingen hebben we andersom aangesloten gisteren.
Er is toen uitgekomen dat we één slang gewoon NIET moeten aansluiten.
Vandaag getankt en dat ging gewoon goed! Geen gebok of gedoe! Hij loopt top!Het uitlezen op de paperclip manier hebben we gisteren gedaan. Morgen ga ik ‘t weer proberen.
Kijken of er nog iets uit komt.Mijn tank zoog wel héél erg vacuüm, dat als ik een lange weg te gaan had, ik soms moest stoppen op de tankdop eraf te draaien. Dan hoorde je lucht aanzuigen en vervolgens de tank weer in model springen.:o :P
Maar dat is helemaal weg!Ik denk dus dat ‘t opgelost, al is er nog niet genoeg tijd/kilometers verstreken om dit ook écht te kunnen zeggen.
5 april 2011 om 18:41 In reactie op: Opel Corsa B 1.4 '96. Bokt, 1 cilinder valt uit, zelf v #17848939We hebben net de paperclip methode maar eens geprobeerd.
Bij Vectra B gekeken wat de codes inhouden.Er kwam 10 4 4 3 uit, maar die bestaat niet. Beetje vreemd.
En er kwam 10 1 10 5 uit. Dat is de map sensor. Daar hebben we net mee zitten prutsen, dus misschien reageert ‘ie daar op.Dit ding, daar hebben we de leiding afgehaald.
5 april 2011 om 17:59 In reactie op: Opel Corsa B 1.4 '96. Bokt, 1 cilinder valt uit, zelf v #17848936Ff een puntje, de auto heb ik gekocht en toen had ‘ie net een beurt gehad.
Er is vervangen; Distributieriem + spanrol, olie + filter, luchtfilter en bougies. Dit zou dus in principe goed moeten zijn.Vandaag hebben we de map-sensor luchtleiding vervangen. Dit werkte ook wel goed, tot ik weer ging tanken.:hmmz
Daarna hebben we van ‘t elektrisch ontluchtingsventiel de vacuümleiding afgehaald. (Beide). Nu loopt hij weer goed met een volle tank.Weet iemand wat er nou overbrugt is? Ik ben de draad een beetje kwijt..
-
AuteurBerichten