Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Nou volgens mij is het probleem opgelost heb alle vacuüm leidingen gecontroleerd, aangedrukt en de retourleidingen gecontroleerd en heb et beestje vanmorge gestart en hij sloeg gelijk aan!
Ik hou nog even de vinger aan de pols, maar vooralsnog lijkt het probleem verholpen te zijn.
Thnx voor alle reacties en hulp!
Hmmz heb trouwens me brandstof filterkap eraf gehad ma die zat nog vol met diesel.. dus hij zou dan in principe geen false lucht trekken
En met welke ringen bedoel je de bovenste verstuiverringen dan?
The reason is that the fuel injector leak off pipes or seals are leaking air in and the fuel is
draining back into the tank. It then requires lots of cranking for the fuel pump to pull the
fuel back through. In the worst cases it cannot. To test if this is the case take off the top of
the fuel filter and see if it is brimming with fuel. If not you have ‘leakback’.hieruit maakte ik dat op
dan trekt hij dus gewoon valse lucht in de aansluiting op de connectors en loopt de brandstof terug de tank in
nice!!
die ga ik gebruiken!
handig idd met een spinner je tandwiel op spanning houden en met een tyrap de ketting op het tandwiel houden, nog niet eerder gezien. Ik ga eerst is ffies me vacuüm controleren, vandaag brandstof filter en oil filter vervangen..
maar las ik het nou goed in die how-to, je kunt het aan je brandstof filter zien of je seals lekken, als de brandstof wegzakt ofso?ziet er goed uit eddy!
vooral die verlichting bij de voeten, is misschien ook wat voor mijn vec b, kan ik weer even knutselen
welkom peter!
wat zijn je storingen precies?
Aah kijk nou snap ik hem ;)
Maar dan nog, krijg je die verstuiver connector onder de krukas vandaan? Want hij ligt me het inspuitballetje in die kopere ringetjes, dus je ontkomt er niet aan om hem iets op te tillen, en die ruimte is er gewoon niet volgens mij.Ma ik ga eerst ffies die verstuiver testen, wel heb ik dikke blauwe rook als ik em start dus denk ik dat het toch aan die verstuivers ligt.. en in het slechtste geval die ringen onder de connector, ma die zou je alleen kunnen testen met een compressie test denk ik…
@C00kie wrote:
De verstuiver ringen tussen de verstuiver en verstuiver connector (rood in de foto) kun je vervangen zonder de nokkenas te verwijderen. Enkel de torx verwijderen. Meeste startproblemen zijn vaak wel te herleiden aan deze ringen of poreuze brandstofretourslangen.
Verstuiver connector wel op moment terug monteren om de ringen niet plat te drukken. Je zou de brandstofretourslang op de pomp los kunnen trekken en op een wit stuk papier laten druppen.. als er zwart (olie) zichtbaar is kun de ringen zeker aan vervanging toe. Meteen dan ook de o-ring van de connector en brandstofretourslangen + T-stukken vervangen en voorzichtig met de inspuitleidingen. Deze willen nog al eens scheuren. Mocht het niet lukken kan ik je altijd helpen.
En een nieuw brandstoffilter kan nooit kwaad.
Greetz Cookie
Weet je zeker dat je het over de juiste verstuiverringen hebt? Want volgens mij hebben we het over twee verschillende ;)
Ik heb het over die rubbere waar de verstuiver inligt.
En na mijn ervaringen moet dan toch echt de nokkenas eraf.
Ma ik maak graag gebruik van je aanbod om het dan samen een keer te doen op jou manier :D@ElRenegado wrote:
ik zou eens je verstuivers testen.
heb exact dezelfde klachten gehad….. smorgens niet starten, maar als die eenmaal heel even gelopen had dan starte die gewoon, ook enkele uren later, of zelfs 8 uur later….. maar na 1 nacht niet of nauwelijks….
Was ook temperatuur afhankelijk, onder 0 snachts dan starte hij zeker niet, boven 0 snachts dan starte hij na lang starten.verstuivers kan je testen door de retourslangetjes naar potjes te laten gaan (zijn setjes voor op de markt, of leen ze ergens)
motor starten, en alle potjes moeten evenredig gevuld worden.
is er 1 of 2 die snel volloopt dan is dat je lekke verstuiver.Okeej thnx ga ik dat eens doen, had geinformeerd wat die seals kosten, en daz ook een lachertje, ma het werk wat je er van hebt is minder, helemaal als je zoals ik de auto dagelijks nodig hebt..
Ik ga idd die verstuivers is testen!tijne wrote:Als de auto warm is en je laat hem een uur staan en je probeert dsn te starten doet hij het dan normaal?Ja dan start hij normaal, zelfs als start ik hem dan na 8 uur dan start hij hem in 1 keer, alleen als hij een hele nacht heeft gestaan, en ik start hem smorgens dan doet hij moeilijk.. maar als het de gloeistiften zijn waar ik denk dat jij op doelt, dan moet hij blijven branden me voorgloei lamp op het dashboard volgens mij.. en volgens mij gloeit hij met deze temp zelf helemaal niet, maar wel als het veel kouder is (automatisch)
@prince wrote:
Hoezo moet je de nokkenas verwijderen om de verstuiver ringen te vervangen dan??
omdat die verstuivers onder de nokkenas door lopen en je die iets moet optillen wil je ze eruithalen, voordat je bij de ringen kan. En omdat je de verstuivers niet omhoog kunt doen zonder de nokkenas te verwijderen..
maar ik begrijp uit jou antwoorden dat het jou wel gelukt is?
ben benieuwd :D misschien dat jij iets gedaan heb waardoor het ook kan? dat scheelt mij weer ;)
Brandstof filter is idd wel een goed idee, die is simpel te vervangen, maar het gekke is dat hij als hij eenmaal gelopen heeft wel gewoon start.
Nou ik “BEGIN” niet met de verstuiverringen.. want dan moet ik de nokkenas verwijderen dus die wou ik voor het laatst bewaren als ik zeker weet dat het de andere dingen niet zijn. Die retourleidingen zou ik wel kunnen pakken.
Thnx gwriemersma voor de reactie,
Maar zou hij daarvan tijdens het rijden (optrekken op snelweg) in de noodloop kunnen slaan en een motormanagementlamp gaan laten branden?
Ik heb zelf ffies wat rondgekeken en et is bijna zeker die vacuüm klep bij de turbo
Toch bedankt!
Nice vec btw!
Kijk willem hier heb ik dus wat aan, weer heb je een probleem opgelost.
De foutcode 1590 kent hij dus wel, het gaat hier om de vacuüm release valve, wat een veel voorkomend probleem is bij de veccies met een 2.2dti.
Schijnt een duur klepje te wezen, en staat er maar 1 op onderdelenlijn…
Maar goed hij doet het nog steeds, en heeft er tot op heden geen last meer van gehad.
Nogmaals bedankt willem!
topic mag gesloten worden, is allemaal gelukt,
de nieuwe kiekert is ingelezen op de auto en me alarm doet het.al een tijdje, maar beter laat dan nooit natuurlijk!
Wim bedankt,
maar vooral ook johan aka astrablueg!!
einde bericht
Ja wel gaan alle deuren open ma kan het niet te maken hebben met die storing wat je al zei in één van de vorige reacties te maken hebben? Dat je het slot moet laten wennen met de opcom eraan?
Jelmer
hmmz ik heb de contacten van de ruitbreeksensoren aan mekaar gemaakt, maar als ik de de auto dan op slot doe door tweekeer op slot te doen, gaat hij wel op alarm, maar als ik de auto dan weer van het slot haal, en open maakt gaat het alarm af…
iemand idee..?
en het klopt die sensoren maakten nog geen contact, vandaar dat het alarm ook af ging bij aansluiten kiekert… roger!
ik ga weer ffies verder knooien, ik laat het je weten johan, we hebben nog ffies contact vandaag!
thnx wim ik ga gelijk even kijken!
heej johan! kijk nouja al los je alleen al ffies mijn airbag storing op ;)
maar ja volgens mij is de sleutel die ik heb (433 MHz) niet in te leren op de kiekert met alarm (433,92 MHz) dit weet ik eigenlijk wel zeker.
nu heb ik al wat vragen uitstaan voor een sleutel 433,92 MHz (marktplaats, en via sleutelboertje hier in de buurt) dus als ik die vandaag nog kan krijgen dan komt het wel goed..en anders haal ik die van de week op en maken we ffies een afspraak voor deze week als ik de sleutel heb (smiddags of s avonds)
ik laat het je ffies weten!
of bedoel je dat die sensoren hetzelfde zijn als bij de b stijl, alleen hoort er bij een vec estate ook nog 2 paar achterin?
hmmz daz nieuw voor mij ruitbreek sensoren moeten erook op>? dus niet alleen die bewegings sensoren in de b stijl?
damned heb ik toch wat over het hoofd gezien!!
ik ga ffies kijken of ik die kan vinden
kijk wim daar heb ik wel wat aan,
ik heb zoals ik het al zei de megamos 0-AM (kiekert) ingeplugt in de auto, hierbij ging gelijk het alarm af.. nu startte ik de motor en ging het alarm uit. dus lijkt me dan niet nodig om die kiekert nog aan te melden bij de auto via opcom..?
volgens mij moet ik alleen een andere AB fiksen die 433,92 MHz is ipv de 433 MHz die ik nu heb, wel heeft die van mij die transponder wat jij met zwart batterijen clipje bedoelt.
en dan die inleren op de kiekert met alarm met de juiste code van die auto erbij (moet ik die nog ffies regelen, wat niet makkelijk wordt want auto stond op de sloop…?)
wel heb ik idd de sensoren aangesloten naar beneden toe in de dorpel op de daarvoor bestemde stekkertjes.
ik heb het hele systeempje uit een vauxhall vectra 2,5 v6 en volgens mij issie van 1999 want dat staat op de kiekert..
reuze bedankt voor de info, en mocht je meer weten hoor ik het wel!
thnx
Okeej, ik ga vanavond even langs blueastrag, om hem te proberen aan te sluiten dus kijken wat et wordt
Maar in principe is het dus kiekert omwisselen die aanmelden met opcom, dan de steutel inlezen op de nieuwekiekert en klaar isie?
-
AuteurBerichten