Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
hallo leden,
op het moment heb ik nu geen last van het probleem!
zoals het was heb ik er nu geen last van!
ik weet niet precies nu wat het is maar misschien heb de ECU inderdaad een opdonder gehad waardoor hij niet goed functioneert!groeten Ramon kalf
hooi bart-gsi,
zijn dat gebruikersnamen die jij daar schreef hoe kom ik met hun in contact?
groeten ramon kalf
Owwjaa
De anwb heeft de auto uitgelezen met het sleutel in het contact zoals het moet!
Hooi thereaper,
Maar moet het dan niet helemaal opnieuw ingeleerd worden van de andere immobiliser, en hoe kom je erachter wat de code van de immobiliser is?
Groeten ramon kalf
hooi t.beentjes,
nee totaal niet man, mijn auto gaat zo gezegd aan/uit, hij draait normaal stationair en dan valt hij uit en meteen weer aan op stationaire toeren en dat af en toe een paar keer achter elkaar!
en af en toe krijg ik hem direct uit!Hooi t.beentjes
Mijn motor gaat bij gebruik van het rempedaal uit maar als ik geluk heb dan gaat hij af en toe ook niet uit met het rempedaal, maar als ik hem dan eindelijk uit heb met het rempedaal dan gaat hij vanzelf weer aan, dus hij valt uit en meteen weer aan!
Ik weet persoonlijk ook niet wat het is maar het kan nu dan het contactslot zijn of de ECU?
GROETEN RAMON KALF
beste leden ik heb even wat foto’s gemaakt en een filmpje die ik al had voor de opel dealer!
misschien dat jullie er wat wijzer uit worden!
ik weet enkel niet hoe je een foto kan toevoegen op de forum??
Hooi bart,
Woon je toevallig in de buurt van het AH DISTRIBUTIE CENTRUM op de pegasusweg op het industrieterrein in tilburg?
Ben vrachtwagen chauffeur voor peter appel en rij voor de AH
Beste allemaal,
Ik heb net even wat gelezen over de immobiliser wat dat allemaal regelt, de immobiliser is een wegrijblokkering en kan enkeld opgeheven worden met de desbetreffende sleutel die bij de auto is ingeleerd, de immobiliser regelt de dashboard instrumenten, de regelunit van de motor en andere onderdelen (ECU) en de wegrijblokkering zit meestal in de dashboard instrumenten gebouwd waardoor bijv, als het niet goed functioneert de de dadhboard lampen aangaan op je dashboard!
Hierbij de bron vermeld : http://www.gerritspeek.nl/vag-com_immobilizer.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
Groeten ramon
Goedendag leden van de reacties,
Het probleem laat zich iedere keer voor doen
( @ arjontje) ik heb de stuurkappen er al afgehaald om te bekijken hoe het eruit ziet! Je heb het metale (mechanische) gedeelte van me contactslot met een zwarte behuizing der om heen wat schijnt het elektrische gedeelte te zijn, maar nou zit er onder me contactslot ook een plat zwart kastje waar SIEMENS ( Een sim zogenoemd hoe ze dat bij de garage noemen) op staat en daar lopen 6 draden in met een blokje wat je kan demonteren! ( als ik tijd heb maak ik foto’s en laat ik het zien wat ik bedoel!)
(@ bart-gsi) ik snap wat je bedoelt maar ik heb geen toegang tot een opcom of tech2, ik weet niet of jij weet in de buurt van purmerend die zo een OBD2 uitleesapparatuur heeft?
Hallo liviu2004,
Ik weet niet wat het probleem is voor de opel dealer? (@bart-gsi) De ANWB heeft gistermiddag de auto uitgelezen terwijl de auto de hele tijd een snel knipperende mml had, nadat hun hem uitgelezen hadden kwamen de fouten met de immobiliser aan het licht waardoor of het elektrische gedeelte stuk is of het mechanisch gedeelte van het contactslot, maar het kan ook de immobiliser van de sleutel zijn die stuk is!!
beste bart-gsi
helaas is het probleem weer terug gekomen vanmiddag, het begint een beetje een vervelend probleem te worden pfff
groeten ramon
beste leden van de reacties,
bedankt voor de reacties, gisteren kwam ik terug van me werk en had netjes de auto weggezet en toen had ik weer hetzelfde probleem zoals hier boven beschreven, alleen nu heb ik de ANWB laten komen en die heb me auto uitgelezen en daar kwam uit dat de immobiliser van de sleutel naar het contact geen goed signaal geeft, dus de ANWB denkt waarschijnlijk dat het elektrisch gedeelte van me contactslot stuk is! maar het zou ook nog het mechanische gedeelte kunnen zijn
nou heeft de ANWB alle foutcodes gewist en nu op het ogenblik heb ik er geen last van
misschien dat jullie je hier in kunnen vinden? hoop op jullie tegenreactie
vriendelijke groet Ramon
-
AuteurBerichten