Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Gisteren en vandaag heb ik de naven geplaatst van de V6 met de remmerij van de V6,
En heb ik een begin gemaakt aan de kabelboom.Maar nu vraag ik me af welke rembooster en hoofdremcilinder te gebruiken bij de V6 remmen, En welke radiateur voor de koeling.
Als iemand een idee heeft hoor ik het graag.Ik zal binnenkort ook wat foto’s posten.
Groeten Bas
ik heb vandaag de voorste steun aangepast en het inlaatspruitstuk passend gemaakt het begint er op te lijken. :thumbup
het topic van hobbiebob had ik gezien maar kon er niet echt uithalen wat hij met de achterste steun had gedaan,
Maar ik heb het nu voor een stuk opgelost door het sleufgat van de achterste baksteun 1cm langer te maken
zodat ik de motor naar achteren kon duwen. nu ligt de steun aan de voorkant weer vrij en heb ik meer plaats voor mijn inlaatspruitstuk aan de voorkant.Ik heb ook een Corsa A van ’92 en daar heb ik niets aan te hoeven passen voor het gebruik van de radio.
Het was zo plug en play.Ik heb aan de distributie kant zelf een steun gemaakt aan de hand van de andere steunen,
Maar deze steun is maar tijdelijk om te kijken hoe hij er in hangt zonder motor takel en dergelijke.Nu heb ik de versnellingsbak erin gehangen hoe ze het beschrijven bij een c20xe, dus de achterste steun opgevuld.
Maar nu komt de steun aan de voorzijde van de bak aan.Ik heb hem nu erin hangen en heb een spacer van 15mm maar ik vindt dat hij ver naar voren licht maar dat zal wel aan mij liggen.
Maar ik heb een versnellingsbak die in de cross is gebruikt en deze is ook behoorlijk warm geworden, kan het niet zijn dat de behuizing vervormt is?een subframe maken is voor mij geen optie omdat ik dan ook de complete ophanging moet gaan veranderen.
dus dan toch maar opzoek naar een f20…de vectra B steunen zijn van aluminium en zitten op het subframe gemonteerd,
En aangezien de corsa dit niet heeft wordt het vrij moeilijk om dit passend te krijgen.
dus ga ik toch denk ik voor de f20.de f25 is inderdaad met schakelstang.
maar het probleem is niet dat de motor scheef aan de bak hangt, want deze zit er volledig tegenaan. maar dat de gehele combinatie er scheef in licht.
maar als ik de combinatie wil verdraaien komt deze tegen de voorste baksteun aan.ik heb wel nog een f25 liggen die eraan zat maar moet je dan niet de steunen aan passen?
maar bij het ombouwen van een corsa naar een c20xe gebruiken ze ook de f16-18-20 bakken en deze zouden er zo in moeten gaan,
behalve dat je andere assen nodig hebt.Bedankt voor je reactie
Die f20 moet dat een c3,55 zijn?
Ik had de f16 nog liggen, deze heb ik er aan gehangen voor te passen omdat ik dacht dat de behuizingen hetzelfde waren.
Maar dit blijkt toch niet dan.oo haha mijn fout. naar mijn weten zit er maar 1 temperatuur sensor op.
Ik heb mijn blok gereviseerd en ben toen alleen de sensor op het thermostaat huis tegen gekomen.De sensor op het thermostaat huis is de sensor voor de computer, Ik heb dit opgezocht via Autodata.
hallo,
Ik heb het zelfde probleem gehad bij mijn Astra Z22SE, Bij mij was de thermostaat defect.
groeten Bas
Ik heb de motor compleet uit elkaar liggen en heb de krukas op laten meten,
Deze is helaas voor weg te gooien :( , de rest van de motor is nog helemaal in orde en binnen de toleranties.Heeft iemand er toevallig nog één liggen voor een Z22SE?
Groetjes Bas
Helaas is het geen dopje 10 wat ligt te rammelen.
Ik heb vandaag het carter er onder uit gehaald en heb gevonden dat het drijstanglager van de 3de cilinder is los gekomen en heeft mee gedraaid,
Hierdoor is de lagerkap, de drijfstang en de krukas ligt beschadigd geraakt.
Nu ga ik proberen met heel fijn schuurpapier alles een beetje te fatsoeneren en nieuwe lagerschalen er in zetten.Toch bedankt voor het meedenken :thumbup
groetjes Bas
Ik ga woensdag het carter er onder uit halen en alles een grondig na kijken.
of hebben deze motoren last van kantelende zuigers? :hmmz
Ik gok zelf ook op een hydraulische stoter die niet goed meer werkt, het komt echt van de inlaat nokkenas af aan de bakzijde dus 4de cilinder.
En ik heb zover ik weet alle stukjes terug gevonden van de geleider.Ik heb beiden kettingen met tandwielen,geleiders en spanners vernieuwd maar nu komt er een harde tik vanaf de inlaat nokkenas.
wat zou dit kunnen zijn, en ik heb de kettingen nog een keer gecontroleerd of ze op tijd staan. :hmmzgroetjes
BasIk ben vandaag begonnen met de distributie ketting te vervangen.
Nu is de bevestiging van het rechterbalans as afgebroken.
Wie weet waar ik deze kan vinden?
of is het nie nootzakelijk om deze vast te zetten?Ik hoor de ketting niet constant alleen rond de 3000 toeren en zo met stationair draaien hoor je ook niets.
En als het dan toch echt moet, moet ik er eerst voor zorgen dat ik een andere Opel klaarmaak zodat ik me in ieder geval kan verplaatsen.groetjes Bas
De voorste baksteun toont wat droogte scheurtjes maar is niet los gescheurd de andere steunen zijn nog in orde,
Maar toen ik vanmorgen gereden had begon de kettingspanner ook steeds meer lawaai te maken.
Misschien dat er toch iets met de balansassen aan de hand is.groetjes
BasIk heb vanmiddag een nieuwe achterste baksteun ingebouwd maar zonder succes.
Ik merkte al direct toen ik thuis weg reed dat het niet weg was,
De oude steun heb ik nog nagekeken deze was rondom los gescheurd en was heel soepel.
Nu had ik zelf misschien al een paar dingen bedacht wat het kon zijn,
Misschien dat het dubbelmassa vliegwiel kapot is (weet niet zeker of de mijne dit heeft),
Of de kettingspanner van de balansassen maar dan zou hij ook bij stationair toerental moeten schudden of trillen.voor de rest zou ik het niet weten, ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen.
groetjes
Bas -
AuteurBerichten