Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Ja, zelfs de naven wiellagers/naaf vervangen.
Vandaag maar de auto naar de Opel gebracht. Naven waren recht maar de schijven waren toch weer krom.
Nu toch maar dan originele opel schijven en blokken er onder laten zetten. 500 euro lichter maaaaar het trilt niet meer.
Even afwachten maar. Rustig in rijden en dan de auto te koop zetten ;-(Iedere dag heen en terug (120 km) naar kantoor is niet goed voor de kostenkant
Of wel waar moet ik de veroorzaker van het probleem zoek?
ik kan dus die kabel niet terugvinden in het dashboard.
De banjobold zit er op. Alle luchtjes verdwenen. Werkt super.
Sent from my HTC One X using Tapatalk
Heb ik de restrictie bout van Regal binnen, krijg ik de bout met geen mogelijkheid los.
De torx is namelijk complet weg………
Iemand nog tips…. of maar naar de garage en daar laten losboren ?5 november 2013 om 10:15 In reactie op: Is na een volledige revisie, het opnieuw tunen nodig #18178294Het zijn de NGK IFR6J11 geworden.
Vandaag erin zetten en kijken of de misfires voorbij zijn.
De zwaardere brandstofpomp die ik hiernog heb liggen van EDS…. is dat eenvoudig voor de deur zelf te doen of heb je wel een brug nodig ?4 november 2013 om 14:59 In reactie op: Is na een volledige revisie, het opnieuw tunen nodig #18178291Heb nu deze 4 op de shortlist staan:
NGK PFR 6 T-G
NGK BKR6EIX (Courtenay)
NGK IFR6J11(advies EDS +- aanpassen van 1 mm naar 0,6)
Standaard Opel Zafira OPCMaakt het heel veel verschil uit welke ik neem ?
4 november 2013 om 12:37 In reactie op: Is na een volledige revisie, het opnieuw tunen nodig #18178289Probleem van de bobine is dat deze ergens bij München is vervangen door een garage. Rekening helaas niet neer kunnen vinden. Bougies waren relatief goedkoop. Iets van 25 euro voor 4 stuks. Wil zo wie zo ff de bougies vernieuwen…. Bosch of ngk iridium. Wat adviseren jullie ?
Sent from my HTC One X using Tapatalk
3 november 2013 om 18:23 In reactie op: Is na een volledige revisie, het opnieuw tunen nodig #18178287Bobine en bougies zijn nog geen twee maanden oud. Op de heenreis van de vakantie het zelfde euvel en op de terugweg het blok kapot gereden. Kan dat zo snel weer kapot gaan ?
Sent from my HTC One X using Tapatalk
3 november 2013 om 17:25 In reactie op: Is na een volledige revisie, het opnieuw tunen nodig #18178285Sent from my HTC One X using Tapatalk
3 november 2013 om 17:24 In reactie op: Is na een volledige revisie, het opnieuw tunen nodig #18178284Van de week bij eds geweest. Volgens eds geeftde brandstof pomp te weinig druk ? Van de week meerdere keren gehad dat de auto op 2 of 3 pitten reed. Uitzetten enbopnieuw starten loste het probleem op. Bij het uitlezen net torque pro gaf hij aan multiple misfire en op cilinder 4 misfire. Wat kan dit zijn …… Kan dit te maken hebben met de brandstofpomp?
Sent from my HTC One X using Tapatalk
Heb ik eindelijk een ODB2 stekker, werkt mijn engelse versie niet meer van Op-com.
Cd niet meer te bespeuren. Heeft iemand een linkje naar de software ?Vandaag bij EDS geweest. Meting met TECH2 geven aan dat de benzinepomp niet goed genoeg werk bij de hogere toeren.
Nu was de tank net helemaal vol getankt dus kon hij hem niet vervangen.De pomp heb ik wel meegenomen. Weet iemand een how to te vinden voor het zelf vervangen als dit mogelijk is.
Hoe lang is er een prof mee bezig ?Volgens mij komen op deze solenoide 2 slangetjes. Deze zijn los gekoppeld en direct met elkaar verbonden.
Sent from my HTC One X using Tapatalk
@belgium turbo wrote:
Ze hebben gewoon de soleniod bypass uitgevoerd .
Deze zit achteraan op het blok en zit op een vacuumbox , je bent vast niet de enige met deze mod ;) .
Voor zover ik weet heeft de Z20LET toch geen EGR of heb ik het mis :???:Ja precies, dat was het woord wat de monteur ook zei.
Kan dit zonder problemen op de langere termijn ?@opc-adrijver wrote:
Komt tie:
Nog een update van oorzaak 3.
Het onderdeel betreft de solomuide klep of soort gelijk woord.
Onderdeel nr 5850129 icm 11520910. Kosten 104 euro.
Garage kon niet vaststellen dat deze niet of niet goed functioneert. Iemand tips ?Heb nog even verder gespit….
Manufacturer GENERAL MOTORS
Number 5850129
Description Valve, EGR exhaust control
Assembly Exhaust Gas Recirculation (EGR)
Intended Exhaust Control
Cross numbers OPEL 5850129
GENERAL MOTORS 5850129
De omleiding die ze nu hebben aangelegd door de aan en afvoer met elkaar door te lussen ….. kan dit schadelijk zijn op langere termijn ?
Komt tie:
Nog een update van oorzaak 3.
Het onderdeel betreft de solomuide klep of soort gelijk woord.
Onderdeel nr 5850129 icm 11520910. Kosten 104 euro.
Garage kon niet vaststellen dat deze niet of niet goed functioneert. Iemand tips ?Van de week is de krukas sensor vervangen. Probleem lijkt opgelost te zijn.
Hoe is dit te controleren? Kan je een krusassensor na meten ?
9 oktober 2013 om 16:27 In reactie op: Is na een volledige revisie, het opnieuw tunen nodig #18178279thanx voor het advies. Motor loopt netjes. Hoewel af en toe wil die niet aanslaan. Wellicht de krukassensor.
Wordt nu naar gekeken. Idd bij 1000 km een olie en filterwissel gepland. Inrijden doe ik de 1e 1000 km rond de 3500/4000 toeren. Daarna wat pieken tot de 5000 /6000 en daarna weer rustig laten zakken tot 4000 toeren.
circuit doe ik met de motor ;-).
De OPC als sportieve gezinsauto met 3x per jaar een redelijke caravan erachter@gijzbed-opc wrote:
Ik zat met mijn Z20-let ruim over de 400Nm zonder enig probleem dus wees niet bevreesd!! :thumb
De opel geeft zelf aan 250 nm + 20 % dus max 300 Nm.
De originele koppelling kost net zo veel als de performance versie van Sachs….Iemand ervaringen met de performance van Sachs ?
@Dikkeminne wrote:
Mr auto heeft sachs koppeling sets voor €200. Drukgroep kost net geen €180 van sachs.
Lijkt me prima spul en niet te duurIs de sachs koppeling niet de standaard variant van de orginele opel koppeling ?
Een sachs performance koppeling staat bij Sachs zelf op de site voor 529 euro…..
Bij M-Tech voor 549@Corsa_GSi wrote:
Vraag is een prijs op voor een Sachs Performance set bij Dutch Power Trading.
Let wel op je hebt ook gewone (normale vervangings) Sachs sets!!
Contact gehad met Erian van DPT. Hij gaat een offerte maken.
Oke… weer wat wijzer! en een stapje verder.
Bij de opel geven ze aan dat de standaard koppeling gemaakt is voor 250 Nm.
Waar doe je het goed aan….
De merkloze sportkoppeling van Courtenay of de Sachs sportkoppeling van M-Tech ?
Prijs verschil is rond de 300 euro….. -
AuteurBerichten