Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Moet vaak in het weekend werken maar dit keer ben ik vrij .
Als er niks tussen komt ben ik er bij………….rijmt ook nog .Ga aan beide zijden het stukje draadeind weg slijpen en hier ook een gat van 12,2 mm boren . Dan heb ik aan beide zijden drie m12 bouten zitten zoals het hoort en weet ik zeker dat alles goed vast zit . De gaten in de kofferbak moeten 17 mm worden omdat er nog bussen tussen komen in de kokerbalken . Okee alles opgelost , misschien handig voor iemand die ooit dezelfde trekhaak wil kopen . Verrotte bakjes ga ik zelf maken van aluminium denk ik………..
Heb de kommetjes verwijderd want die waren gewoon weggerot . Daaronder zit dus een stuk ijzer opgehangen met twee draad einden die uit de kofferbak komen met rubber om de draadeinden . Je kan de blokken ijzer dus heen en weer bewegen . Misschien dat iemand een idee heeft waar het voor is . Omhulsel/kommetjes zijn waarschijnlijk weggerot omdat er water in blijft liggen . Weet ook niet of dit alleen bij de cabrio zo is of ook bij de sedan uitvoering . Hoop dat er op de sloop wat te vinden is of dat iemand weet wat ik bedoel en nog wat heeft liggen .
Er zitten naast de kokerbalk onder de kofferbak een soort bakjes . Deze waren helemaal verrot dat kan ook makkelijk want alle water blijft er in zitten . Heb deze verwijderd om te kijken waar ze voor zijn . Vanuit de kofferbak komen twee draadeinden . Aan deze draadeinden zit een blok ijzer in rubber opgehangen . Geen idee waar het voor is en of ik ze kan/mag verwijderen . Ik heb nu in de kofferbak aan beide zijden twee puntjes gevonden die overeenkomen met de aansluitgaten van de trekhaak . Er zitten dus aan beide zijden op de hoekijzers van de trekhaak drie gaten . Twee komen dus overeen met de puntjes in de kofferbak en de derde met een van de draad einden van de bakjes die om het blok ijzer zaten . Dus als ik de gaten boor heb ik aan beide zijden een m12 bout van 90mm als bevestiging en een keer m8 met een moer erop . Denk dat het zo moet . Volgende week maar even een boor 12,2 kopen en de gaten boren in de kofferbak en een 17 om door de kokerbalken te boren omdat er bussen tussen zitten omdat je anders de kokerbalk vervormd .
Ja volgens de advertentie is hij voor de sedan uitvoering met kofferbak dus en voor de cabrio . Als ik hem er onder houd lijkt hij ook wel te passen alleen de gemarkeerde plekken waar je doorheen moet boren zie ik niet in de kofferbak . Heb hem gekocht bij trekhaaknet.nl .
Is wat misgegaan met antwoorden dus even nog een keer hier . Trekhaak zit onder de auto en niet zoals op de tekening in de kofferbak . Het is een ronde buis met aan de uiteinden een hoekijzer met drie bevestigingsgaten erin . In het midden zit een vierkante plaat gelast met vier gaten met hierin schroefdraad . Hierop komt de kogel waar ook een vierkante plaat aan gelast is . Vanuit de kofferbak zou ik de zes gaten moeten boren van 12,2 mm . Deze zouden aangegeven zijn maar ik zie ze niet .
20 november 2014 om 21:58 In reactie op: deurschakelaar binnenverlichting Astra F cabrio 1994 . #18261463Oke bedankt , moet ik even controleren of ik de juiste aansluiting heb gebruikt voor mijn alarm . Pieper werkt wel dus……….
Oke had al het idee dat hij massa gestuurd was , daar kan ik wat mee . Tekening lezen is geen probleem , werk bij de NS als monteur elektrisch dus dat gaat goed komen . Van de week maar even de draden voor de sirene en de plus naar de accu trekken . Bouw het dashboardkastje uit en plaats daar het alarm achter . Kan ik van daaruit ook de schoksensor en de bewegingsmelder voor het interieur op een geschikte plek plaatsen . Kiekert zit daar ook dus heb ik alles mooi bij elkaar . Zet het alarmkastje vast met dubbelzijdige plakband en klittenband zodat het makkelijk te verwijderen is indien nodig . Alle stroom voerende draden zijn gezekerd 6 in totaal , wel veel maar wel veilig .
Heb het alarm gekocht op E-bay . Deze is speciaal voor de cabrio compleet met interieur sensor voor als het dak open staat . Ook kan je de verlichting nog even laten branden als je hem op alarm zet . Startonderbreker zit er ook op en een schoksensor . Heel compleet net zoals de beschrijving om hem aan te sluiten . Alleen staan er 7 verschillende aansluitmogelijkheden in voor de centrale vergrendeling . Volgens mij word de centrale vergrendeling die ik nu heb en die ik alleen met de sleutel in het slot kan bedienen via de massa bediend maar dat weet ik niet zeker vandaar mijn vraag . Ik kan het natuurlijk even nameten als ik de deurbekleding los haal maar misschien dat iemand hier ervaring mee heeft .
3 juli 2014 om 21:32 In reactie op: probleem elektrische raambediening opel astra f cabrio #18240713E-bay de , duitsland dus daar staan veel onderdelen op voor je astra f cabrio .
Had wat onderdelen besteld voor mijn opel uit Duitsland . Na dagen wachten gebeld maar niet bekend waar het pakket was maar wel via de site dat ze al eenpaar keer hebben geprobeerd het pakket af te leveren in Amsterdam , ik woon dus in Groningen . Na een paar keer weer bellen en mailen zou het pakket dus in Drachten zijn dus ik denken dat het wel word bezorged . Nee dus , na drie weken weer eens gebeld hoor ik dat ik het pakket dezelfde dag maar moest ophalen in Drachten anders zou hij retour afzender gaan . Nou ja gefrustreerd als ik al dagen was maar naar Drachten om het pakket op te halen . Zaten er dus geen stickers op met een vermelding dat ze waren geweest op die en die dag en geen briefjes in de brievenbus . Waarschijnlijk zijn ze dus nooit bij mij aan de deur geweest . Helaas word vanuit Duitsland veel post verstuurd met DHL dus kan het zomaar weer gebeuren…….
Heb er twee gekregen voor mijn motorfietsen . Twee maal 29 euro , gelijk maar betaald dan ben ik er af .
Heb ook nog geen acceptgiro ontvangen . Wacht gewoon af , komt vast wel binnenkort . 2 maal 30 euro voor 2 motorfietsen . Gelukkig heb ik nog een motor die niet belastingvrij is en dus ook nog in december en januari en februari de weg op mag…………
Klopt maar als je ze vergelijkt kun je wel zien of er ergens verschil zit in hoeveel stroom ze trekken .
Gloeibougies gaan er niet altijd makkelijk uit , soms breken ze gewoon af . Amperetang op ( om ) de aansluitkabels van de gloeibougies is en optie om te kijken of ze ook stroom trekken …..
Kijk eens bij SterAccu die vind ik zelf goedkoop , heb er al twee maal een accu gekocht . O. A. voor mijn Astra F op benzine voor 49 euro onderhoudsvrij .
Ik heb twee autoos en vijf motorfietsen . Voor de autoos betaal ik gewoon belasting en voor drie motoren ook en twee waren dus belastingvrij . Natuurlijk kan ik wat weg doen en misschien doe ik dat ook wel alleen zijn de twee belastingvrije motoren weinig meer waard . Heb ze al eens proberen te verkopen maar kan ze dan net zo goed weggeven zoveel leveren ze nog op . Vind het alleen jammer dat ondanks dat ik weinig kilometers per jaar rij zoveel belasting moet betalen . Een heleboel mensen met een voertuig betalen minder belasting maar maken wel meer kilometers dan mij . Maar ach ik kan het gelukkig nog wel betalen dus ga ik ook niet klagen………..
Kan iemand mij vertellen waar de centrale vergrendeling en het originele alarm zitten bij mijn astra f cabriolet van 1994 . Als je ook nog een schema hebt dan is dat nog mooier . Vergrendeling zit dacht ik aan de bijrijderskant achter het dashboardkastje , alarm geen idee . Heb een alarm gekocht met afstandsbediening , schoksensor en binnenruimte beveiliging voor als het dak open is vandaar . heb er wel een beschrijving bij hoe ik hem moet aansluiten maar deze is toch niet helemaal duidelijk……..
Led is aanwezig en brand eerst om daarna te gaan knipperen . Alleen heb ik even in de binnenverlichting gekeken en daar zitten alleen de twee draden van de binnenverlichting . Geen ultrasoon sensoren . Waarschijnlijk hebben deze er dan nooit ingezeten . Heb trouwens de buitentemperatuursensor niet kunnen vinden……………
Oke zal morgen even kijken bedankt………….
Wie kan mij vertellen waar de temperatuursensor zit voor de buitentemperatuur van een astra f cabrio . Het display geeft alleen streepjes . Las ergens dat er twee sensoren zouden zitten in de binnenverlichting voor het alarm . Deze zitten er bij mij niet in dus vraag ik mij af of dit er wel standaard op zit . Volgens mij zit er wel het originele opelalarm op……
Is dat wel veilig als je een ongeluk krijgt , ze kunnen dan niet makkelijk bij je komen……..
Wat toevallig . Ben zelf net bezig om nieuwe luidsprekers te plaatsen achterin mijn cabrio met een versterker ertussen voor een beetje meer volume . Is toch wel een hoop werk met alles los halen zoals achterpanelen , dashboardkastje , middenconsole . En dan alle kabels leggen . Heb ook een multimedia systeem nu die ik toch koppel aan de handrem zodat ik alleen foto en film kan kijken als de handrem is aangetrokken dus alleen als ik stil sta . Toch wel zo veilig onder het rijden dat ik alleen muziek kan luisteren .
Spray folie net zoiets als plasti dip en verkrijgbaar in vele kleuren…………
Staat een op marktplaats voor 50 euro maar wil eerst zekerheid hebben dat het daar aan ligt . Had een beetje gehoopt dat iemand dit probleem zou herkennen . Ben vast niet de eerste die hier mee te maken heeft………..
-
AuteurBerichten