Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Hallo,
Na een HELE slechte ervaring met een garage (koops via Budgetservice) ben ik op zoek nAr een leuke en vooral betrouwbare garage in Utrecht of omgeving.
Mijn Astra is nog prima, maar voor mijn volgende apk wil ik gewoon een garage die mij eerlijk behandeld en niet belazerd zoals ze bij budgetservice hebben gedaan.
Dus, weet iemand hier een goeie garage aan te bevelen in omgeving Utrecht??
Alvast dank! :)Hallo,
Ik heb gister voor het eerst rondgereden in mijn Astra Club (5 deurs) 1.6i uit 1999 :angel
Deze heb ik van een garage gekocht waar een vriend van mij bekend is en zodoende weet ik dus dat het gewoon een degelijke auto was.
Nu vielen mij een paar dingen op en ik wilde even checken of dit bekend is bij de wat meer ervaren Astra rijders (ik heb pas net een week mijn rijbewijs :D)1: stationair rijden in de 2e versnelling…dus zonder gas te geven, gaat niet. Dan gaat ie steeds iets langzamer lopen tot ie begint te sputteren en te hoesten en dan moet ik wel gas bij geven anders zou die afslaan. Is dit normaal?
2: bij rotondes nemen merkte ik dat als ik een beetje stevig stuurde er een lichte tik in het stuur hoorbaar was. Niet hard ofzo, maar gewoon een klik ofzo. Is dit zorgelijk of gewoon slijtage aangezien het een auto uit 1999 is?
3: Als ik rond de 30 km/u rijd en ik laat het stuur los gaat ie gewoon rechtdoor, niks aan de hand. Maar als ik dit doe bij 50 km/u en hoger trekt ie naar rechts. Niet extreem ofzo, maar wel op zo’n manier dat ik het niet moet proberen om het stuur langer dan een seconde los te laten. Is dit zorgelijk, en/of makkelijk te laten fixen in een garage?
Alvast heel erg bedankt…. ik weet het zijn effe veel vragen maar ik ben echt nul autokenner nog, dus ik hoop heel erg op wat antwoorden van eventuele kenners :)
@Opeltje17 wrote:
@Omniradius wrote:
Hallo,
Kijk even op je kenteken bewijs wat de motorcode is, ik denk dan het gaat om een X16SZ(R) hiervan is de interval 60K of 4 jaar.
En laat dan meteen alles vervangen dus de riem, spanrol, waterpomp, en de thermostaat.
Mocht het toch gaan om een 16v dan betreft het de X16XEL, daarvan is de interval ook 60K of 4 jaar.
Maar dan hoeft alleen de thermostaat niet vervangen te worden omdat deze niet achter de distributie zit.
Het is inderdaad de X16SZ(R). Dus dan had de riem al bij 60K vervangen moeten worden?? Dan is het dus met mijn 131K een tikkende tijdbom of niet? :(
En heb je enig idee wat dat me gaat kosten als ik alles wat jij hierboven noemt in een keer laat vervangen?
Hallo,
Ik heb ook een vraagje, en misschien had ik beter een topic kunnen openen maar ik hoop dat iemand hier mij een goed antwoord kan geven.
Ben sinds kort eigenaar van een Opel Astra uit bouwjaar 1999. Het gaat om het model Opel Astra – 1.6i 5-DEURS CLUB. Gekocht bij garage. Ik ben echter een ontzettende non-kenner op het gebied van auto technieken en dergelijke en nu kan ik dus nergens vinden in het onderhoudsboekje of de distributieriem vervangen is. Hij heef 131.000 km gelopen en de auto is bij de garage apk gekeurd tot januari 2015 dus dat is allemaal top enzo….
Maar nu weeti k dus niet of de distributieriem nog ok is, want in het boekje staat dat deze bij 120.000 km vervangen moet worden, indien deze auto dus een riem heeft…. óf, een ketting?
Ik kan dat dus nergens terugvinden. Dus mijn hoofdvraag, heeft mijn model Astra een riem of ketting? En bij een km stand van 131.000 hoe erg moet ik mij zorgen maken over vervanging?
Alvast heel heel erg bedankt voor eventuele antwoorden! -
AuteurBerichten