Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Hier een foto van mijn Omega A 1.8 uit 1988
[img]https://myalbum.com/photo/O9EKtwmg3mD1/360.jpg[/img]
[img]https://myalbum.com/photo/z56pAxVwytaD/360.jpg[/img]
[img]https://myalbum.com/photo/JXzYOM1bVNRA/360.jpg[/img]ja, die komt er op maar ik dacht dat op de plek waar je de riem ziet zitten er een kapje zou zijn.
maw een deksel met een gat in voor de pully.
Zal waarschijnlijk zo wel geweest zijn danEn inderdaad… een beetje vet smeren en gekraak is weg. Hoe simpel kan het zijn.
Hallo,
Mogelijke oorzaak gevonden, nu enkel nog oplossen.
Vandaag de auto eens op de brug gezet en zo had ik een beter zicht op alles.
Aan Bart-gsi: er is geen speling, dus dat zit goed.
Wat ik wel gezien heb is dat er op de fusee en de draagarm een “knobbel” zit.
Die 2 komen samen bij het volledig afdraaien, als een soort eindeloop.
Dat verklaart dan weer het kraken bij volledig “insturen” (Geeviz ). Deze wrijven dan tegen elkaar aan.
Nu heb ik de raad gekregen om er wat vet aan te doen.
Ik laat jullie iets horen als ik dit gefixt heb, en het resultaat.Hallo Geeviz,
Zelf weet ik niet wat je met insturen bedoeld, maar ik heb het over gewoon links of rechts afdraaien tijdens het rijden.
Ik vermoed ook wel die 3 mogelijkheden maar ik dacht dat iemand iets specifiek kon zeggen.Wat bedoel je met een laag liggend kogeltje in een lager? Een versleten lager?
Alvast bedankt.
Bedankt voor de uitleg.
Ik heb natuurlijk ook niet stil gezeten en verder gezocht.
Ik heb er ene gevonden in de onderdelenhandel. Het was een pak goedkoper, zo’n 20 euro. Natuurlijk was die net wat anders en veel flauwer gemaakt dan een originele.
Maar het werkt. Eén nadeel is dat die niet zo goed afsluit daar waar die is ingeschoven en dat zal ik moeten oplossen met wat dichtingen.
Maar het voornaamste is dat er geen lek meer is en er warme lucht uit de blazers komt.Bedankt voor de moeite jongens.
-
AuteurBerichten