Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Dank, iemand nog een andere mening?
Alle lagerschalen worden vervangen en de oliepomp wordt geschoond en op speling gecontroleerd.
Het oude blok had een lekke kop, er zat roest in een cilinder en was niet meer vlak. De zuigers zijn prima.
Bedankt voor de reactie, opboren naar 2.0 is niet de bedoeling, wel honen dus.
nog meer reacties?
Onderblok is niet gecontroleerd op vlakheid om de simpele reden dat ik deze niet zo gauw krom zie trekken, was wel mooi schoon. In de goede volgorde op moment (10 mkg) aangetrokken.
Als je een elektronische snelheidsmeter hebt, te zien aan het ontbreken van de W code, dan is waarschijnlijk je opnemer kapot in de bak.
Kun controleren door tijdens het rijden, als de meter het niet meer doet, beide knopjes van je TID display tegelijkertijd in te drukken. Als hier een snelheid wordt weergegeven, dan is er wat anders aan de hand.9 maart 2013 om 11:41 In reactie op: pasplaat motorblok corsa b naar versnellingsbak kadett c #18113243Ik heb zo’n kom met de bijbehorende spullen zoals nokkenashuis met nokkenas en stroomverdeler over. Hier past een standaard 4 bak van een CIH motor achter.
stuur maar een PM bij interesse.29 december 2012 om 16:57 In reactie op: Verschillende diktes van de koppelingsplaat ? of ? #18088926Kun je nog eens een foto maken van de niet verhoging kant?
29 december 2012 om 10:34 In reactie op: Verschillende diktes van de koppelingsplaat ? of ? #18088922Die van jouw lijkt weer op die van Hans, ik heb de verhoging aan de andere kant zitten. Is de jouwe ook 8 inch? Verder weet ik het ook niet meer.
29 december 2012 om 00:07 In reactie op: Verschillende diktes van de koppelingsplaat ? of ? #18088920Op afstand is het niet definitief te zeggen, kijk in ieder geval eens naar opdruk en maak eens een foto van de andere kant.
28 december 2012 om 23:54 In reactie op: Verschillende diktes van de koppelingsplaat ? of ? #18088917Gek, ik heb twee 8 duimers bekeken en die hebben echt de verhoging aan de korte, dus transmissiekant. Er staat geen tekst meer op bij mij.
Eentje heeft zelfs de zelfde slijtagesporen, deze ligt er al te lang af om te herinneren hoe deze gemonteerd was. (komen van een 19S en een 17N af)
28 december 2012 om 23:36 In reactie op: Verschillende diktes van de koppelingsplaat ? of ? #18088915Missie volbracht…… plop, psshhh… ;)
28 december 2012 om 23:31 In reactie op: Verschillende diktes van de koppelingsplaat ? of ? #18088913Nee want die zit aan de kortste kant.
28 december 2012 om 23:25 In reactie op: Verschillende diktes van de koppelingsplaat ? of ? #18088911Hans,
ik heb hier ook één bekeken, volgens mij zijn beide foto’s van dezelfde kant. De vliegwielkant van de naaf is veel langer.
Ik mut altied nog ies langs komm’n veur dat veertien
28 december 2012 om 23:12 In reactie op: Verschillende diktes van de koppelingsplaat ? of ? #18088909Het deel van de naaf dat het meeste uitsteekt moet naar het vliegwiel. Als ik naar je foto’s kijk lijkt het me dat de plaat omgekeerd moet worden.
Ok bedankt. Zo’n DIS is ook handig in achterwielaandrijvers. Ik wil nog eens wat bedenken om een DIS toe te passen met een standaard injectiesysteem. Je gebruikt de standaard krukassensor van een C20NE?
Freek,
hoe weet je megasquirt of hij de DIS voor cylinder 1-4 of voor 2-3 moet aansturen, gebruik je een extra sensor?
28 maart 2012 om 20:57 In reactie op: Corsa C: zekering achteruitrijverlichting brandt steeds door #17909091Het gekke is dat beide lampen een keer op flitsten voordat de zekering er weer uitging. Lijkt dus op een niet volledige sluiting. Zal de lampen eens ontkoppelen.
Heb je de spanbus ook vernieuwd? Het aandraaien komt, met een nieuwe spanbus ook precies en moet met speciaal gereedschap worden gecontroleerd. De voorspanning van de lagers wordt zo ingesteld. Als je dit niet goed doet slijten je lagers veel sneller en kunnen compleet aan gort draaien.
Tegenhouden gebeurd ook met speciaal gereedschap, maar ik heb een sleutel gemaakt van een stukje tussenas uit een sloper en een stuk pijp.
Advies: Koop een vraagbaak en lees die zorgvuldig door!
Bedankt voor de antwoorden mensen!
Ik ga het 19S blok maar eens opfrissen denk ik en dan voorzien van een injectiesysteem. Ik heb een elektronica achtergrond dus ben ik niet zo bang voor de draadjes, sensoren etc…
Is een modern geregeld LPG dampgas systeem zuiniger dan het oude systeem met een gasmengstuk?
ok, hoe zit het dan met de krukassensor, moet daarvoor het distributiehuis worden vervangen?
Ok, het zal dan de voorste van de twee zijn. Ik dacht altijd dat deze kleiner was. Volgens de Olyslager werd deze bak (ook) gebruikt in de 2.3 diesel Rekord E.
@H-400 wrote:
Die diesel-bak met sport-schakeling is gewoon een 4-bak met de korte versnellingspook!
Bij de Rekord had je deze pook (net als de Manta) met zo van die lange schakelstangen maar die met
“sportschakeling” heeft een staartstuk dat die stangen vervangt en ook die korte pook levert.Heeft iemand een foto van deze bak? Volgens de tekeningen is deze smaller dan het bekende 4 bakje met de stangen.
18 oktober 2011 om 19:01 In reactie op: corsa c assen MET abs , onder een corsa c ZONDER abs? #17929212Wordt voor de km teller gebruikt. Had het mezelf ook al eens afgevraagd.
Iwan,
als jouw hartje een echt 19S hartje is en de zuigertjes zijn nog goed dan moet jouw baasje maar eens even zeggen of jouw hartje verkocht kan worden. Jouw hartje levert dan weer een snel kadettje op.
moet toch nog steeds komen voor dat veertje enzo…..
@mantallica wrote:
gister net weer zo’n ding in de friteuse gehad :D dusss….. ;)
Hoe krijg je dat ding zo mooi schoon???
-
AuteurBerichten