Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
13 maart 2014 om 19:06 In reactie op: gezocht voor vectra b een y26se of een 3.0 v6!!!!!!!!! #18223715
dank voor de tip!!!!! :thumb
13 maart 2014 om 18:49 In reactie op: gezocht voor vectra b een y26se of een 3.0 v6!!!!!!!!! #18223713heb terrug gereageerd weet niet of het goed aangekomen is ben hier nog vrij vers in
heb reply gedaan staat wel in postvak uit maar niet in verzonden items …………..vreemd13 maart 2014 om 17:59 In reactie op: gezocht voor vectra b een y26se of een 3.0 v6!!!!!!!!! #18223711kan ik bij een 2.5 de gasklephuis compleet overbouwen? deze is bij de 2.6 electrisch en die van de 2.5 niet
ik zag ook in een andere topic dat er een berijf in nederland is de deze blokken nieuw op vooraad hebben stond alleen niet bij waar
en de catalisatoren is toch ook verschillend ? tussen de 2.5.en 2.6?
heb hier nog een 2.6 blok liggen maar dat is ook een oliezuiper heb ik dus niks aan
heb je nog een goed blok liggen voor de verkoop?
ik moet op 500 km 1 liter(dure 5w30) olie er in gooien ,er hangt continu een blauwe walm achter de auto
greets erikis geen zwak moment! deze auto’s zijn een iets gecomliceerd :D
heb vorige week de thermostaat vervangen nou ik kan je zeggen wat een bak werk is he
alles er af zeer goed moeten opletten dat er geen zand e.d. in de inlaten komt en dan de buis met o ringen uit de thermostaat huis moeten trekken
na een hoop ge #$%%%$####^& en getier is het dan eindelijk geluktdus steunaslager los aandrijfas eruit strekken (na de olie afgetapt te hebben)en dan hopen dat ik genoeg ruimte heb?
het is een allejesus grote dynamo 140 ampere een beetje overkill naar mijn mening gezien de accu maar 80 ampere isin ieders gevan bedank willem :thumb
hoop werk maar is de moeite wel waard deze oude bakken rijden heeeeeeerlijk!
heb net nog even gekeken
de binnenste homokineet zit precies onder de dynamo daar achter zit de steunlager
als ik de aandrijfas opzij leg is er nog niet genoeg ruimte zal dus de aandrijfas er wel uit moeten?okay super!
moet ik de hulpaslager van de aandrijfas ook loshalen en de plastic luchtinlaat ook van de dynamo halen voor hij er uit kan?
gr erikjep ik zie het nut er ook niet van in, het rijdt vrij stug lijkt ook een duur setje
je kunt het volgens mij vergelijken met de luchtvering van een rangerover het zelfde pompje zit er op
mercedes heet het ook een poosje gebruikt maar zijn er mee gestopt (in de begin jaren 90 al) ,die hebben ipdv aktieve veering
als het kapot gaat ga ik het zeker niet repareren maar vervangen door standaard shokbrekers en veeren
maar gelukkig is de auto verder standaard ik hou niet van auto’s die teveel zijn opgeleukt
niet goed voor de auto en het brandstofgebruikheb ik gedaan en uitgezocht het merk is van koni en mijn maat waar ik hem van heb
heeft het er niet in gebouwd maar de eigenaar voor hem heb die de auto nieuw heeft gekocht heeft er er in laten bouwen
het is een koni set die er in 2001 is in gebouwd niet orgineel maar werkt goed
onder de motorkap zit een electrische pomp die de auto op hoogte houd,en bij de achteras zit een lastafhankelijk regelverntiel die het zaakje aanstuurt het is een universeel systeem die in de beginjaren 2000 voor de vectra en omega op de markt was gebracht door koni
hopen dat het zaakje blijft werken ,heb de orginele schoks er niet meer bij als het toch een keer kapot gaat koop ik wel een setje orginele schoksnou dan kan ik nog 58000 km rijden
he willem waarom heeft de 2.6 eigenlijk geen tc knop?
de tc is heel happy! iets te peel power (op natte ondergrond)en hij gaat branden heel ieritant
wat ik mijn nog afvraag is niveau regeling standaart bij deze auto’s ?het maakt niet uit wat ik in de koffebak gooi of achter de auto hang op het moment dat ik de auto start druk hij de kont omhoog net een citroen ,maar dan van betere qualitijd hoop ik!
heb nog niet onder de auto gekeken wat er onder zit maar bij belasting gaat de koffebak duidelijk omhoog na het starten van de autohier nog ff wat pics van mijn interrieur en machinekamer
alles werkt en functioneert tot aan de carkit van 13 jaar oud toe heb van mijn maat de bijbehorende telefoon er zelfs bij gekregen
en waar ik heel blij mee ben is dat er een verse distributie riem im zit ,kan ik een poosje mee verder
weet je (willem) ook om de hoeveel km die moet worden vervangen?continu rustig /zuinig rijden is voor zo’n blok toch ook niet goed ?
af en toe ff het pedaal diep intrappen heeft zo’n blok nodig :thumbupzeer mooi :thumb
ik heb het zelfde console plastic hout maar dan met cd en navi weet niet of dat van opel is maar het werkt ook op het display
ga op zoek naar een donkere pastic cover vind dat nep hout niks past niet in het zwart leren interrieurzal binnenkort ff foto’s onder de kap maken en van het interrieur
jep vol leren interrieur met stoelverwarming ook op de achterbank! (denk na inbouw)
rijdt super met 4 traps automaat met sport stand
en wat trouwens mij verbaast geheel roest vrij
mijn schoonouders hebben een b vectra uit 02 en die roest op de meest vreemde plaatsen bv midden op de voordeuren en midden op de motorkapkrijg het nu nog niet goed voorelkaar word aan gewerkt
ze komen er aanbedank voor de tip!! :thumb
het heeft ff geduurt maar er mot ook gewerkt worden
hier 2 foto’s van mijn vectra die ik heb gekregen
[img][IMG][/img]kan iemand me ff uitleggen hoe ik foto’s kan toevoegen in de text ????
greets erikal met al is dit een heerlijke cruiser met een verbasingwekkende soepele v6 automaat
het vandaag een lagere rit gedaan met een gemiddeld gebruik van 9 liter op honderd kilometer bij 130 kmpu.!!
niet slecht voor een 13 jaar oude opel hier voor had ik een renault espace 2.0 turbo benzine uit 2003
maar dit rijdt een poepie beter zeg
ik heb deze auto gekregen van een kennis die er niks mee kon (te duur was )en voor inruil er bijna niks voor weer kreeg toen ik zij doet mij hem maar dan schop ik de espace weg zij hij tot mijn verbazing oke !
weg laten roesten is ook zonde !
de auto is kompleet roest vrij en die een op 9 a 10 neem ik voor lief hij gebruikt ongeveer net zoveel als de espace die ik had en dat was en 4 cylinder!
dit rijd echt een stukkie beter hoor :thumbjep ik heb hem inderdaat niet om de zuinigheid!!
de bandjes zijn net nieuw michelins 205/55.16 geen goedkope prut dus maken geen lawaai ook wel lekkerokay gewoon 95 blijven tanken dus :thumb
kan het ook kwaad of is het goed om soms euro 98 te tanken?
is eco tuning mogelijk bij deze motor?
ik heb gehoord dat zowel het vermogen omhoog gaat en het verbruik omlaag gaat
en drie catalysatoren is inderdaat bull 1 oke maar 3! had dus beter een 2.5 kunnen kopen achteraf
bij normaal gebruik is 1op9 voor dit type normaal dus ?okay ik had begrepen dat dat wel mogelijk was
motorlampje brand niet meer en hij loopt verder goed
als wellgelukkig ben ik er uit!!!!!!!
de bougie dop van cylinder 3 (achterste rij)was beschadigd bij de bobine
er zat een scheur in het rubber,helaas kon ik die niet goed vervangen, bij het afhalen van het ruberen bougiedop scheurde een deel van de isolatie van de bobine mee(balen)
ik heb een nieuwe besteld bij koskamp voor 136 euro niet duur dacht ik
ook direkt maar ff verse bougietjes er in,loop weer als nieuw
storing gereset met de paperclip methode en alles weer okay -
AuteurBerichten