Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Na even wat radiostilte, hier voor de geïnteresseerden nog een berichtje.
Het laatste weekend van februari (dus ong. 10 dagen geleden) een bezoek aan Liviu gebracht. Hij heeft de EGR er uit geschreven en de nieuwste softwareversie erop gezet. Hierna alles nog eens goed bekeken d.m.v. een proefrit, maar nergens rare waardes kunnen vinden. Advies van Liviu was om even niets te doen, en af te wachten of er weer foutcodes zouden terugkomen.
Sindsdien ongeveer 800 km gereden, en tot op heden geen problemen meer gehad. Auto loopt stationair weer prima en geeft (nog) geen foutcodes aan. Misschien toch een probleem geweest met de oude software i.c.m. de EGR? Hoe dan ook nogmaals hartelijk dank voor het meedenken, en met name dank aan Liviu. :thumb
Probleem is eigenlijk alleen met warme motor. Wanneer die koud is loopt tie sowieso even een hoger toerental (elektrische choke o.i.d.?). Dan heb ik er geen last van, omdat ‘t echt puur alleen bij stationair toerental is. Met warme motor geen verhoogd toerental, dus wel last.
Hoi Zakhooi,
Tijdens het uitlezen van de auto hebben we op zoveel mogelijk plekken gezocht naar lekkage, vooral rond het gasklephuis. Volgens ons was er nergens een lekkage, maar ik zou het uiteraard nog eens kunnen proberen. Ik zal eens kijken of ik er morgen even tijd voor heb.
Beste Liviu,
Dank voor je reactie! Ik zou graag op je aanbod willen ingaan. Ik heb alleen wel weinig verstand van elektronica, dus daar heb ik echt wel hulp bij nodig.
Als ik zelf een beetje logisch redeneer met de basiskennis die ik heb, denk ik zelf dat het ergens aan de computer ligt (= ECU?). Een kapotte nokkenas sensor zou volgens mij geen effect moeten hebben op een arm/rijk mengsel en de reactie hierop. Of heb ik dat verkeerd? En het feit dat de auto stationair wel goed loopt als hij rijk aangeeft, komt op mij over dat het geen mechanisch probleem is. Ik denk zelf dat er ergens een signaal niet doorkomt of er wordt door de auto niet op gereageerd…?
-
AuteurBerichten