Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Serieus werk!
keep up the good work! :thumb
da’s een leuke!
deze voiture kwam in vandeweek tegen, mooi? corsa cc,
nu eindelijk weer een update: volgende week zaterdag gaat het pareltje naar de spuiter. voorwerk gedaan, zoals jullie al hebben gezien, afgesproken dat ze word gespoten in dezelfde kleur met een blanke laklaag in plaats van unikleur, (daar schijnt geen blanke lak over heen te gaan). iets duurder maar wel mooier. dat is me althans vertelt. :agent
de hoeveelheid cilinders zegt mij vrij weinig…. net als aantal cc’s. saab haalt echt kneiterveel koppel uit een standaart 2.3 turbo (aero) blok. en dan zit je qua gewicht relatief laag. en een beetje wegligging wil ik ook wel. nu is mijn plan om alles zo origineel mogelijk te doen dus komt er geen ander blok in. maar mijn volgende project misschien wel^^.
@Rico2.0 wrote:
@noordwijksebram wrote:
enne Rico, (richtingscoefficient?):P (grapje)
technische bedrijfskunde (TBK), wat brengt jouw daar?Werktuigbouwkunde, die kans is daar natuurlijk ook het grootst hè :angel
Dus de volgende keer even gedag zeggen tegen die jongen in die Subaru jas hahahaIk hou je project in de gaten :thumbup
gewoon doen hoor! haha en subaru jas, check, ik zal het in de gaten houden!
pipo dankjewel voor de tips! misschien doe k er nog wat moois mee,
alhoewel het geen vossenstaart aan de binnenspiegel word, want ik heb principieel iets tegen opbjecten aan de binnenspiegel.enne Rico, (richtingscoefficient?):P (grapje)
technische bedrijfskunde (TBK), wat brengt jouw daar?jhaa pipo, kom je een beetje laat mee!:P nee hoor grapje, dat is epoxy primer uit van fertan oftewel ferprox. :D
maar waarom krijg je dan een probleem met spuiten als ik zink had gebruikt? :wtfik zou denk ik gaan voor de saab motor als ik m niet origineel wil houden.
motorfietsmotor is ook wel interesant, want daar bestaat ook een elektronische achteruit voor…
achter mij woont een man met een kitcar, Indy? naja die heeft een elektronische achteruit.
zeg pipo, weet jij nog een leuk extraatje op die opel wat vroeger standaart was, of veel gebruikt?
zoals een minikompasje voor op het dashboard o.i.d.?deur waar ik het over had, ik heb alleen de goot nodig. dit kan tegenwoordig ook gelijmt worden.
ik zit constant te denken aan een saab 2.3L turbo of een 1300fjr/1100gsx motor in.
Ik denk niet dat dit plan in deze auto doorgevoerd gaat worden, maar speculeren is altijd leuk. wat zeggen de specialisten?
Bij een 2.3 heb je hoger koppel, maar motorfietsmotor is more fun!okee, heb een een foto van je verlaagde kadett? hoeveel heb je hem verlaagd?
ik overweeg toch wel om te gaan verlagen, echter niet zo extreem maar subtiel. zodat ik de (al reeds gekochte) originele schokdempers kan houden, en dat de auto (iets) sportiever maar niet extreem racy aanvoelt.
ik ben weer terug van weggeweest! introductie van de haagse hogeschool in delft, veel gezien, veel gedaan, vrachtwagen/verhuiswagenpulling, met 8 mensen 50 meter, en dat drie keer, ik was gesloopt! ook veel gedronken, stripteases gezien, in een kroonluchter gezeten met 5 man, bier gegooit in een rondvaartboot, gewakeboard in de gracht, drakenboot races gehouden en ga zo maar door! typisch studentenshit :angel
ondertussen heeft mijn vader ook echt niet stilgezeten… :D hier wat foto’s van de dett:
gaat erg veel werk in zitten, maar et ziet er dan ook erg goed uit, erg weinig roest, het enige wat ik tot nu toe echt moet aanpakken zijn de onderkanten van de a-stijlen….
en dan is t tijd om te vurreven met ecoline! rare beschrijving op de verpakking: eerst ontvetten, natmaken, fertan erop smeren en bij snel droogproces nog een x natmaken..
kan echt van alles zijn, idd klepseals, dan rookt hij ook erg uit de uitlaat als je vanuit hoge toeren afremt op de motor en dan weer volgas geeft,
aaahh kijk, super, daar heb k wat aan! :wors helaas duurt t een tijdje voordat ik weer verder kan gaan, want: ik ga weer studeren :shock: en heb een introweek.
ik heb net het kale staal ingesmeerd met fertan, wat een troep zeg, onwijs dun, stinkt en et lijkt op ecoline wat je vroeger op de basisschool gebruikte :???:
groetjes!
zo, vanmorgen eerst is even langs de groothandel gereden met de motor, lekker hoor vacanse :afro
zo louwe, dan heb jij je zin ;) ik heb wel et idee alsof ik hier ook aardig wat staal mee wegpulk,,
gaat wel rap idd:)
niet letten op die deuk,, iemand dacht dat dat een krikpunt was… :angel
en verlagen? naaahh ik weet niet, me pa doet ook mee in dit project, en wilde hem eigenlijk een beetje origineel houden…dankje louwe, ik zal t proberen bedankt voor jullie reactie, :thumbup
ik heb trouwens lang gewerkt met zulk soort schijven alleen nooit echt naar de beschrijving gekeken,:Pheb je heel toevallig ook nog een tip van de week voor het reinigen van die kleine hoekjes waar je niet zo gemakkelijk bij komt?
greetz
hmmm mijn topic heeft voor de meeste denk ik geen wauw factor voor me meesten lijkt wel,, post ff wat als je het leuk vind als k door ga,
ik in de motorruimte, maten ernaast, leuk man :thumb
ruitenwissermotor netjes sauber gemacht en boutjes/moertjes in een zakje gedaan, zo probeer k et met alles te doen.
aaaahhhhh! auto op z’n kant, vader had tijd over op t werk, steuntjes gemaakt. werken goed, vastgemaakt aan bumpersteunen. wel ben ik bang voor de achterkant, die vind ik heel fragiel.
zie de voorste steun, niet mooi maar it’ll do
toen maat begonnen met kaalhalen, kijken wat ik tegenkom, valt eigenlijk wel mee, behalve de dorpel achter het spatscherm, die is hier ook door :swear
ik doe het door middel van verffohn en plamuurmes, daarna roterende staalborstel op haakse slijper. daarna pas opschuren net schuurschijf op haakse slijper, wel tijdrovende klus, maar tsja, het moet goed,
pfff such a long way to go! ik werk per sessie, elke x als ik klaar ben, smeer ik een goedje op het kale staal wat mn vader heeft aangeschaft via rustbuster, ik ben er nog enigzins sceptisch over, maar het schijnt te werken….
zoals ik al zei, als er mensen meekijken, laat ff weten of je et wat vind, (A)
en oja, ik ben op zoek naar die onderste delen van een de a-stijl, die van stinos auto lijkt niet op de juiste, iemand? :wtf
ojha, er werd me laatst gevraagd waarom zo’n Opel Kadett? voor mij is dit t antwoord:
Heeel veel mensen die ik tegenkom waarbij weer oude herinneringen opspelen en zeggen, oh zo eentje heb ik er vroeger ook gehad!
deze auto is van Willem Plug geweest, een kunstschilder van t dorp, leuke historie.
en ja et is een auto van een in een dozijn,
en ja ze zijn roest gevoelig,
en ja et is niet de allerknapste,
maar wel de meest handelbare en betaalbare youngtimer van Nederland!(halleluja):P
jha, dat vind ik zelf ook. wel lekker hoor, want k wil m voor de winter in een nieuw jasje hebben zitten. (lak)
ik laat al het plamuur en spuitwerk doen bij danny van der mey, goeie ervaringen mee vanuit werk, daarnaast heeft ie redelijk wat oldtimers verwend. http://www.autoschadevandermey.nl/” onclick=”window.open(this.href);return false;, volgensmij een oldsmobile 442 en een kevertje te zien op de fotoreportage,mijn opzet is origineel maken, alleen de velgen niet dan,, maar niet verlagen, niks choppen, niks stylen, geen groep abcd ofzo uitlaat eronder, alleen verbeteren, zoals contactpuntvervangers… betere lak erop, :)
en daarnaast wil ik draagarmen poedercoaten, samen met t subframe, remklauwen, distributiekettingdeksel (leuk voor galgje).
dat doet me denken dat ik ook nog een nieuwe distributieset nog heb, tandwielen, kettting, kettingsleper, en pakking/keerring.
-
AuteurBerichten