Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Bump bump bump… :)
Ik kwam even vertellen dat ik eergister een ford cougar heb gekocht en mijn vectra heb ingeleverd :( :) zal t interieur en uiterlijk missen maar vind de cougar ook een prachtwagen met de juiste motor dit keer :p
bedankt voor de adviezen en wie weet tot een volgende keer als er tog een opel vectra v6 komt te staan ;)
dan rag ik deze af tot er geld voor de volgende is :) met rechtervoet naar benee is het nog te doen <- is er zo'n een ja :) weet ik voldoende en ga ik daarna naar een andere vectra b1 5d hatchback zoeken
ja dat had ik ook al gehoord ja, maar dan van een maat met 1.6 corsa 16v… maar zit ik dan niet ook met ecu en kabelbomen??
Wat het rukke is… Ben aantal opels tegengekomen en langsgeweest voor deze, maar geen enkele was ofwel eerste eigenaar, had niet alle papieren of was niet compleet roestvrij van onder en in de motorruimte, en voor een 16 jarig autotje… vind ik dat tog wel een geruststelling/verrassing vandaar… :)
sleutelervaring is het probleem niet, electro… dat is mijn zwaktepunt, dan zou ik ergens een overzicht moetne kunnen vinden van draden die elkanders functie krijgen?
Deels omdat ik deze nice vind en van de eerste eigenaar heb gekocht met alle rekeningen boekjes enzo… Deels omdat alleen de engine screwed is op deze : Maar goed, raak deze hoe dan ook niet kwijt ALS ik hem al zou verkopen :p overigens heb ik géén remmen achterop :p
week geleden ofzo reed ik rond en trok een maat aan mn handrem… helemaal niets :) dus ik rem sowieso vooraan :) maar goed, 1 achteras, waar moet ik dan aan denken? ook van een b1 4×100?
daarnaast geef ik niet grag op en hou vna uitdagingen ;)
@martklanderman wrote:
Hoezo moet je, als je een andere motor wilt, 5 gaats onderstel hebben? Qua aandrijving zit er geen enkel verschil in 4 of 5 gaats.
Ik ben zelf met mijn B2 van 5 gaats naar 4 gaats gegaan omdat ik mijn zomerwielen en winterwielen en remmerij wou behouden van mijn vorige vectra b1..
Je kan ook gewoon sportremmen nemen met 4 gaats, die heb ik ook. HiSpec Motorsport 4 pots met 300mm 2 delige remschijven.
Het enige wat je nodig hebt voor de ombouw is de remmerij, voornaven en achterwiellagers. Maar als je een onderstel neemt van een B2 zul je ook de homokineten over moeten zetten omdat de vertandingen anders is tov een B1. De B1 4×100 heeft namelijk een grove vertanding en de B2 5×110 heeft een fijne vertanding. Neem je voornaven van een 5×110 B1 dan hoef je de homokineten niet te verwisselen. Ik heb in de schuur nog ergens de achterwiellagers en achter remschijven en homokineten 5×110 liggen waar ik niks mee doe.
op een 5 gaats onderstel passen tog kleinere remmen als 5 gaats? dat was iets wat ik iig begrepen had? vandaar dat ik erop gebrand was? want als het in principe met een 4×100 kan ( heb ik nu (geloof ik… :p) ) ga ik voor de beste remschijven die kunnen :) Maar omdat ik liefst de 2.8 v6 erin heb liggen dagt ik dat 5 gaats een vereiste was
wat heb je nu weer kapot gemaakt dan? :p
er staat een knopje Img, als je daarop douwt plaats je de link tussen de ][ :)
welkom :)
Zoals als beloofd wat fotootjes :) Morgen krijg ik opgaaf van garage over 5 gaats naven etc :) Tot die tijd blijven deze 4 gaats baggerdingen er maar even onder hangen :p
Wat prutswerk van de vorige eigenaar :D
heeft blijkbaar ook geprobeerd de bumper te spuiten… :p ( druipers bovenin :) camera vna samsung star blijft tegenvalle )
oowja… En iets waar ik kort geleden pas achter kwam…
dat is zelfs op mijn 3.2 aardappels camera nog te zien :( Maar goed, wil tog zelf een bumper creeëren 8-) mooie stimulans :swearEigewijze engineers uit Brabant zijn nu eenmala het beste hé! :angel
blijft dat lampje heel de tijd zo knipperen? O.o ik heb trouwens geen TC xD als ik het gas pedaal ver genoeg intrap gebeurd dat ook :p en als ik van een drempel afrij met gas half open… etc etc :p wel lachen… maar eig mijn vraag op deze vraag is in hoeverre zoiets in te bouwen is :p Want heb weinig goesting in een horrorwinter met een auto die op droog wegdek al spint als de malle :)
rofl… ik sta om de dag aan de pomp met 20 euro tanken per keer en rij krap aan 60 kilometer per dag binnendoor… :D Moet ik wel bij melden dat mijn benzine meter nooit onder de 20 liter daalt dus dat zal ook wel kapot zijn :D
Bjørn
Hier heb ik mijn devil eyes vandaan gehaald :) Vond ze mooier als de angeleyes :p zien wel als er vocht in zit :D
Noord Brabant: Etten-Leur
logischer wijs zou dat met gladheid te maken moeten hebben en hoe een automaat dan reageerd op doorslippen? :p Maar ik geloof dat opel (net als eider ander merk) daar een mooie handleiding voor had :p
aha :) kende de term niet (A)
En zoiets met 3 knoppen dan? Kun je daar dan niet inbouwe/overzetten/whatever? Dat beschrijft ook het openen en sluiten van kofferbak, en er zijn tog Vecs met kofferbak die open en dicht gaat?? :hmmz
@teungts wrote:
Probeer anders een schade vectra b v6. Kan je alles zo over zetten.
daar had ik nog geen eens aan gedacht O.o
ja… als je het zo stelt is het idd wel ff anders -.- hmm… maar even als lijstje samengesteld hé ( als ik iets mis hoor ik het graag, overbodig ook >.< )
Ik heb nieuwe remmen nodig, ( überhaupt schijfremmen achter? )
Andere assen?
Iets waar ik de naam niet weet wat van een 4 gaats een 5 gaats maakt… :p
nog meer voor het onderstel? En dan natuurlijk een motor en versnellingsbak… :) want als dan tog het onderstel aangepast moet worden, dan wil ik verdorie ook een v6 ook :pMijn punt is dat als er eenmaal een v6 inligt ( en damn wat wil ik dat graag :p ) dat er dan ook aan het onderstel veranderd moet worden en gekeurd. Als ik een andere 4 cilinder erinleg… dan hoeft het onderstel tog (nog) niet aangepast te worden? Dat kan dan altijd later nog voor de totaliteit :) Daarnaast moet ik motor plaatsen uitbesteden aan (vast een overpriced ) garage omdat ik nog de werkplek nog de spullen nog de ervaring heb ;) Ik zou er gerust uitkomen, maar dna duurt het dagen :p En de auto is tog essentieel voor mij… :
jep… autoweek wist het allemaal : :) nja, tog gaat er een ander motortje in :) en wel een 2.0liter turbo :) lijkt me teveel werk om deze auto aan te passen naar een v6 hoe graag ik ook wil :p
@itsthedch wrote:
vandaag bij de garage geweest, niks raar te zien, monteur denkt dat het komt door een schanierpunt van de ophanging,
natuurlijk stukje gereden en ja hoor niks te horen. waarschijnlijk door vocht.rij ik er weer alleen in , en ja hoor rammel rammel, pffff
ik heb dus hetzelfde probleem : nja… probleem :p t is af en toe irritant maar goed, waar hebben we anders radio voor…
ik heb ondertussen het rubber van uitlaatspruitstuk tussen de kat vervangen omdat daar toch best veel speling op zat. Ook hitteschild bekeken… maar nog steeds rien ne plus gevonden :benieuwd wat het eig is :s
dingen voorbewerkt? dient daar een los kastje met klitteband onder de stoelen voor? xD want dat ligt er en momnteel met een rood plastic draadje nergens op aangelosten :D nee mare… ik heb er nu 2 dagen kilometers mee moeten maken en t is zeker wel een leuk toerwagentje als je géén inhaal poging maakt in de versnelling waar je in rijd of degene eronder :p ik ga ff wat doorbeunen en dan gaat er een 2 liter blok in :) dan vind ik het mooi. Overigens:
Er staat op mijn kentekenbewijs géén vermogen ingevuld? Hoe kan RDW dan bepalen of ik me aan de 40% hou? :)
@wim-v6 wrote:
haha….
Ik zat net te kijken.
Er staan al v6en op voor 900 euro, dan is deze Groene nog eens Stervensduur voor zo’n Leugenaartje..
Willem
ik heb geen eigen werkplek noch gereedschap om het erin te leggen, dus voor mij zou het een uitkomst zijn dat ik alleen remmen uit hoef te besteden, en as ofc :) maar goed, dit wetende heb je tog zeker wel een verkoop argument? :)
-
AuteurBerichten