Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Nee dit is een ander probleem bij 92gr stationair springt de fan gewoon aan.
Bij mij koelt hij door rijwind af tot 72gr maar waarom?Als deze stuk is, komt de meter bij stationair draaien dan wel op 90graden?
Hallo Astrafan54,
Nou ik heb de oude thermostaat nu 2x door een aftermarket vervangen (gelijk de waterpomp vervangen) en nu vandaag als laatste een originele Opel Thermostaat er ingezet, welke ook niet het gewenste resultaat geeft. Koelvloeistof blijft op peil en is ontlucht.
Ben vandaag van Deventer naar Apeldoorn zuid gereden en de temp stijgt bij het van huis wegrijden van 0 tot 80gr waarna deze bij het bereiken van deze temperatuur onmiddellijk terug zakt tot een graad of 70 a 72.
Daarna ben ik ook weer begonnen met koude motor uit Apeldoorn zuid weggereden naar Hengelo OV en gaf zelfde resultaat.
Bijna de gehele weg lag de meter op zeg een 72 graden.
Bij stationair draaien komt de temp gewoon op 90gr en bij 92graden slaat de fan aan.
Kachel word nu tijdens de lange rit wel lekker warm.Motor loopt verder goed ook geen lekkage of wat dan ook.
Ik weet et niet meer
Mvg Ruud
niemand?
Hoi Ben,
Hmmm dus toch, ik durf dat zelf niet goed aan.
Maar de riem zit er ook al weer een 80.000km op denk ik.
Dus tja dan beter ook gelijk vervangen.
Moet ik eens even kijken wat me dat nu weer gaat kosten als ik het laat doen.Bedankt nogmaals
Gr Ruud
Hoi Ben,
Bedankt voor je reactie,
Oke dan is dat dus een optie. maar moet dan de distributie riem er evengoed af???
Hallo Mannen,
Ik dacht al waarom krijg ik helemaal geen reacties meer :( maar wat blijkt nu mijn laatste bijdrage is niet geplaatst gekomen, met andere woorden er is iets totaal mis gegaan.
Maar goed nog maal dan.
Ik ben inmiddels een stukje verder met de problemen
Zo is het probleem met de stuurbekrachtiging op gelost door de Dynamo te laten reviseren, spannings-regelaar was stuk.
Heb voor het koelprobleem een nieuwe radiator gekozen, omdat de oude toch wat lekte en het idee had dat de lamellen toch wel verstopt zaten. maar helaas helaas geen gewenst resultaat gekregen.
Tijdens een trip Deventer – Middelburg krijg ik de volgende temp uitlezing.90/100 Km/u 90graden
100/120 Km/u 93graden
120/130 Km/u 95gradenBen maar niet hoger in snelheid gegaan, en moet ook zeggen de buiten temp was ook dik 30gr,
Dus ja dan blijft de thermostaat of pomp over…. Maar helaas veel werk, voor de thermostaat moet de distributie riem er in ieder geval al af.
Dus ja ik zou het nu wijs zijn om zo door te rijden?
hoor graag
@Haasje17 wrote:
Ik denk dat er met je temperatuur en ventilator niet heel veel mis is.
Dat de temperatuur niet constant blijft duid eerder op een defecte termostaat, maar het valt binnen de perken.
De temp blijft wel aardig constant maar te hoog en word weer door de ventilator gelukkig gedrukt.Andere twee worden veroorzaakt door slechte accu, dynamo of bekabeling.
Spanning moet met draaiende motor rond de 14 volt liggen. Zoniet waarschijnlijk dynamo stuk.
Spanning bij draaiende motor is dus 14V, en nieuwe accu al geprobeerd, dus blijft de bekabeling?? waar? enig idee?Mannen dank voor de reacties!
Heb net de accu spanning gemeten
Motor uit Accu spanning 12.5V
Lopende Motor rond de 14V
Met verlichting 13,8V
Iets gas geven 14,05V
Motor weer uit en de spanning zakt langzaam terug naar 12,5VZegt dit dat de dynamo dus gewoon werkt? of moet hij toch een klein piekje geven bij gas geven?
Gr Ruud
Hoi Koen,
Dank voor reactie.
Nee hij komt niet boven de zeg 96gr op de snelweg, de temp behoord toch zo om en nabij de 85gr te zijn?, tenminste dat was hij hier een poos terug ook steeds.
De binnen en buiten verlichting knipperen…
Pomp maakt geen lawaai.Gr Ruud
-
AuteurBerichten