Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Even een nieuwe vraag, kan ik gewoon rubberen gevlochten brandstofslang gebruiken ?
Kan namelijk niet echt een sloop corsa vinden met de leidingen erop.
Dacht aan zoiets :
https://www.dutchcarparts.nl/auto-onderdelen/universeel/autoslangen/brandstofslang-gevlochten&artid=G4324-10053_-_158
Of moet ik dan iets anders hebben ?Mvg maurice
[quote quote=18347706]Kijk even op onderstaande linkje. Meerdere plaatjes, vanaf nummer 7. Tipje: als de tekst in t Frans staat en het is zoals bij niet mn beste taal, dan kan je rechts boven Engels kiezen
Succes
Greetz Emiel
[/quote]
THnx handige site zeg !! :D
Nee zover ik kan zien alleen brandstofleidingen.
Ik hou het even in mijn achterhoofd ben nu met FSRS aan het mailen erover.Corsa staat in garage. Hebben zoveel mogelijk gestript, en zijn roest gaan jagen… Helaas heel veel gevonden.
Moeten hele dorpel en zij achter paneel vervangen. Plus hele achter paneel incl bumper balk.
En dan moet er op rechter voorstuk ook gelast worden…
Hebben ook al deels motorruimte leeggehaald en klaar gemaakt om blok te verwijderen.
Dus nog een heleboel te doen.
Dus zijn veel aan het slijpen en klaar maken voor laswerk.
Leuk zo’n crusty corsa :pHeel mooi :D
Bizar dat bij jou precies zelfde probleemen oplossing was als bij mij.
Geniet ervan !!Okee apart. Nou rijden we er amper in als het regent. Tis een hobby autotje en wordt alleen in gereden als het droog is zodat we lekker bekende wegentjes kunnen nemen zeg maar ;)
Maar zal er eens goed naar kijken.@ivartje wrote:
Kijk wel uit met die slang net boven de grond dat ie geen water/zand aanzuigt want dan is je moter naar de klote
Verstuurd vanaf mijn HUAWEI GRA-L09 met Tapatalk
Daar is het luchtfilter zelf voor toch om zand tegen te houden.
En water lijkt me moeilijk want alles staat met een hoek dus kan niet echt water inkomen tenzij we de sloot induiken :pNieuwe carbon cold air intake bak dinges gemonteerd.
En er zitten nieuwe imitatie bougiekabels op( was al eerder gedaan)
Rijdt iets rustiger nu ipv cheapass open filtertje in motorruimte. Minder lawaai onder de kap.
En ziet er mooier uit.
En pakt nu extra koele lucht dmv slang achter de bumper vlak boven de grond :p
Volgende stap is mooie aansluiting maken ervoor in de bumper zelf.Correct me if im wrong, maar doet de stappen motor niet het stationair regelen ?
En witte bougie betekend een arm mengse als goed is en mogelijk valse lucht bij deze cilinder ?
Misschie scheurtje in je inlaat spruitstuk of mogelijk een injector die niet lekker meedoet ?Toevallig ook zoiets gehad met mn corsa met x16xe erin.
Bleek bougiekabels te zijn. Denk een slecht contact ofzo. Liep ook heel raar en klonk dan idd als een boxer.
Nieuwe kabels erop en loopt als een zonnetje.
Zeg niet gelijk dat het dit ook is bij jou maar is proberen waard. Heb bij fsrs besteld zijn wel imitatie maar werken prima en maar 55euro ipv 120 voor originele.Gister og even gereden ermee. Was klein stukje maar toch. Hij starte prima en verder geen problemen gehad.
De bougie kabels hebben het probleem opgelost. Erg blij mee hebben ons race bakkje weer terug.Hebben grote plannen voor het karretje.
Nieuw zijpaneel erin, distributie riem multiriem waterpomp etc. Gelijk al het overige roest oplossen.
Migelijk nieuwe velgen, misschien gelijk rolkooi.
En nog veel meer plannen. Maar eerst roest etc wegwerken.Heel erg bedankt aan iedereen die met tips kwamen en meedachten. :thumb :wors
Zo net even ritje gemaakt met corsa.
Lijkt erop alsof problemen weg zijn. Hij rijdt smooth en klinkt ook mooier nu, hebben nogal een open pijp eronder( sportex systeem zonder middendemper) en klinkt nuniets rauwer doffer en iets mooier.
Lijkt ook erop alsof hij meer power heeft, trekt nog net effe wat harder en soepeler door.
Dus lijkt erop dat hij gefixed is.
Storingslampje kwam dit keer wel al aan zonder echt te hebben geknald. Was wel wat hogere toeren maar nog nie vol gas geweest. Maar bij herstart geen lampje dus lijkt me de 0400. Zal voor zekerheid keertje uitlezen.Soms als ik hem starte dan liep hij op 3 cilinders. Athans zo klonk het. Hij hort en stoot en kwam niet van zn plek.
Dit gebeurde meestal een dag nadat we de ecu gerest hadden.
Hij gaf vaak storingen omdat er dus een fout in de ecu kwam door een kapotte egr.
Na vervangen bleek ook de bekabeling niet goed.
Dit is gefixed en sindsdien geen motormanegement lampje meer.(ja bij flink trappen door mantzel)
Maar helaas dag nadat we lekker hadden gereden was het weer raak. Toen heb ik de bougiekabels vervangen.
Zonder ecu te resetten draaide hij nu wel heel netjes.
Vanmiddag test ik hem weer en doe gelujk nieuwe bougies erin.
Als het nu goed blijft is het logischer wijze opgelost.
Hij klonk in iedergeval met de nieuwe kabels stuk beter. Dus fingers crossed.
Uiteraard zalnik het hier melden of wel niet goed is enz.
Thnx alvast iedereen die meegedacht heeft!!Edit;
Betreffende de secundaire pomp, deze is al meer dan 1 jaar en paar maanden eraf gehaald. En nooit tot aan begin datum van dit topic problemen gehad met koude start in zomer of winter :)
Motor heeft een andere uitlaat van spruitstuk naar eindemper. Een mantzel en dus afgedopte egr.
Verder niks aan gedaan.
Maar als er ergens een sensor niet goed werkt dan zou die toch na resetten ook niet goed werken? En zou toch een storing moeten geven ?Edit:
Heb net bougiekabels vervangen. Gisteren was het starten en geen power. Nieuwe kabels erop en starte als een zonnetje. Helaas ervoor niet getest met oude kabels wie weet deed ie nou ineens weer wel goed..
Maar hij draait goed lijkt zelfs beter te lopen. Geen geplof meer in de uitlaat en loopt mooier stationair.
Zou een rare oplossing zijn maar ik neem het graag als het zo blijft.
Morgen nieuwe bougies erin en ervoor even testen hoe die start.Heb een beetje zitten denken.
Hoe kan het dat de motor altijd super draait als ik de accu een nacht loskoppel. En dat vaak de volgende ochtend het probleem terug keert. Zodra ik dan weer ecu eraf trek doet ie het weer perfect, en dan ochtend erna problemen.
Lijkt me dan toch in de ecu te zitten ?
Motor draait als ie het doet perfect. Ding heeft power, komt goed van zn plek. Stottert niet en houd niet in.
Maar volgende ochtend starten en hij loopt op 3 cylinders.
Iets zegt me dat dit de ecu is.Zeker nu hij ook geen storingen meer geeft en toch volgende ochtend belabbert loopt.
Hebben we vorig jaar eens gemeten en was elke cilinder zelfde rond de 200psi per cilinder.
Maar dat was op 2 mei 2015, dus zal eens opnieuw testen. Maar moet eigenlijk bij warme motor… en durf hem niet lang te laten draaien klinkt niet goed.
Rare is dat ie gisteren perfect draaide. Is op een of andere manier altijd nadat de ecu gereset is. Dan draait ie altijd heerlijk. Dan ochtend erna loopt ie bagger. Was gister middag ook koud dus daar ligt het ook niet aan.
Heb de nieuwe bougiekabels besteld, bij fsrs zijn wel imitatie maar zouden beter moeten doen dan kapotte neem ik aan.Zo er is progressie!!
Zwager heeft de hele motor kabelboom nagelopen.
Heeft wat zwakke punten verholpen.
Kabelboom terug, en ook de secundaire pomp.sensor terug incl 50a zekering en ook zwarte kabeltje aan plus kant accu gedaan.
Nou starten de auto en ja hoor draait super.
Ermee gereden en nu geen motormanagement lampje en ook geen problemen meer.
Lampje ging wel aan nadat ie flink doortrok maar begreep dat dat hoort met een mantzel.
Na opnieuw starten lampje weer weg.
Alleen nou wou ik de auto vanmorgen verplaatsen en jahoor loopt voor geen meter… maar dit keer zonder MM lampje…
Wil zelf de bougies en kabels vervangen omdat mn zwager aan kabel voelde en geknetter voelde en hoorde.
Zou dit het oplossen ?
Loopt echt op 3 cilinders nu.
Maar het eerste probleem is opgelost gelukkig. :DIemand een motorkabelboom gedeelte liggen ?
Kan een kabelboom van een x14xe ook?
Heb even geen idee waar te beginnen met zoeken voor een oplossing.
Dus dacht ineens dan vervang ik de kabelboom tussen motor en ecu. Mocht dit het oplossen dan is het makkelijke fix.
Kan opzich aardig sleutelen enz maar elektra is mn zwakte…
Hoe kan je bv een egr testen op zijn werking? Had beetje gekeken op youtube en zag bij andere merk autos dat ze hem teste, dat zou ik ook willen doen maar kan nergens vinden hoe bij een opel.
Wie weet is deze nieuwe egr wel DOA.
Want heb exact dezelfde storingen met de nieuwe egr.Ook moet ik de bougiekabels vervangen want zwager voelde geknetter toen hij ze aanraakte. Dus zijn ook versleten.
Deze toevallig :
Deze had ik weer aangesloten omdat ik begreep dat deze aangesloten moest zijn.
Zit via een relais aan een zwart bakje waarin een 50a zekering zit. En daarvandaan gaat een zwarte kabel naar de plus van de accu. Als ik een beetje het haynes elektra schema kon volgen.Zo zijn wat dagen verder, fijne jaarwisseling iedereen!!
Hebbontdekt dat mijn secundaire pomp stekker los was. Heb de pomp weggehaald maar alles losgetrokken. Maar las dus later hier op forum dat je die sensor ofzo wel moet aansluiten.
Na het lang turen naar een schema heb ik ontdekt dat dus zwarte bak met 1 50a zekering ook van de secundaire pomp is. En dat dus die kabel die los in accu bak lag aan de plus van de accu zou moeten.
Zodat dus die sensor wel gewoon gedetecteerd wordt.Verder gaan we de motor en kabelboom van ecu naar motor eruit halen.
Blok krijgt nieuwe riemen en spanrollen en waterpomp en thermostaat.
Gelijk wat andere probleempjes als losse pijlstokpijpje oplossen en gelijk nieuwe olie en filter etc.
Dan gaan we meten vanaf ecu naar egr en kijken of er ergens kabelbreuk is. Zo niet dan extra massas aanleggen en anders zou het een defecte nieuwe egr moeten zijn.
Weet iemand hoe je kan testen of een egr werkt? Bepaalde methode om klepje te laten vewegen zeg maar.Dus genoeg te doen. Helaas zal wel.even duren tot alles gedaan maar zal topic uptodate houden.
Advies enz is nog steeds zeer op prijs gesteld. Als het anders kan hoor ik het graag.@sw_reijnders wrote:
je kunt sowieso een extra massa aansluiting naar je motorblok en chassis bij leggen vanaf de min van je accu
baat het niet dan schaadt het ook niet
en het zijn vaak zwakke puntenZou dit.mogelijk de problemen oplossen die we ondervinden of is dat meer bedoeld.op het losse kabeltje?
Ben zeer benieuwd wie me.kan vertellen wat die zekeringkast met 1 50a zekering voor is. Staat in het plastic dat het een GM bak is. Dus lijkt me.origineel.
Zwarte kabeltje komt uit bij de accu, en rode kabel gaat de kabelboom in. Is nu losgekoppeld maar geen idee of dit juist moet aangesloten zijn ?Heb de zwarte kabel gevolgd naar een zekering diosje in de motorruimte. Hier zat 1 50a zekering in. Kwam een best dikke rode en zwarte kabel in, waarvan de zwarte dus los zit. Zie bijlages :
Auto loopt inmiddels nooit meer normaal… hadden accu denk uurtje of 2 eraf maar meteen erna weer stotteren… is echt iets goed mis maar wat geen idee.
Zitten beetje te kijken, wat is deze losse kabel, komt uit kabelbundel die van motor naar ecu gaat, lag los naast de accu. Moet deze aan de min van de accu ? Kan helaas niet verder volgen waar die heen gaat.
Broertje wou even ermee rijden en je raard het al, bij starten liep ie belabbert…
Kreeg hem amper van zn plek, maar na langzaam warm rijden ging het stoteren weg en reed hij weer normaal.
Net de auto uitgelezen :
1405 : EGR
0400 : uitlaatgascirculatie klep
0412: secunadaire magneetwiel
0352: bobine 2 en 4
0110: inlaattempsensor
0351: bobine 1 en 3
0335: krukas sensorAlles is dus weer terug, ondanks een splinter nieuwe EGR van FSRS-opelwebshop en een afdopplaatje ertussen.
Accu is week losgekoppeld geweest dus ecu gewist neem ik aan.
Begin beetje waus te worden hiervan, nooit een enkel probleem met de auto gehad en uit het niets allerlei storingen…
Iemand een idee waar te beginnen ? Zat zelf aan bekabeling van egr te denken, wie weet kabelbreuk…Donderdag avond samen met zwager de egr erop gezet. Icm afdopplaat. Starten ging even goed maar toch kleine stotter erin. Toch maar rondje gaan rijden, en trok na oaar seconde weg en is niet meer teruggekomen. Hebben ritje van iets van 120km gedaan. Betjes warmgereden. Niet lopen trappen eerst 60km. Erna paar keer doorgetrokken. Maar geen enkele stotter. Helaas wel meteen weer na verhoogde stationair naar normaal stationair overschakelen een motormanagement lampje. Moet nog uitlezen.
Maar hebben ook de auto tijdens de rit even geparkeerd en later opnieuw gestart maar deed ie flawless.
De oude egr zat hellemaal vast… terwijl we hem juist gangbaar gemaakt hadden.. klepje kreeg ik niet meer ooen geduwd met de hand zo vast. Naja op het oog lijkt het gefixed te zijn. Maar miet nog even uitlezen en ook bij koude start zien of hij weer normaal werkt. -
AuteurBerichten