Nique

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 84)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: schakelmechaniek vervangen (Corsa B) #18147894
    Nique
      Lid sinds:
      7 December 2012

      Ja. Was ff kloten maar gelukt. Bij de dealer vroegen ze er 350 euro voor. . Nu was Ik 25 euro kwijt. .

      In reactie op: schakelmechaniek vervangen (Corsa B) #18147892
      Nique
        Lid sinds:
        7 December 2012

        Zat te veel speling op het mechaniek. Heb eentje van n sloop auto gehaald. Koel reservoir moest wel ff los want anders kom je niet bij. Is best n rotklus. Het mechaniek zit vast aan n motor steun. Die losgeschroeft en op de straat de grote pin er uit geramd. Dat kon namelijk niet van onder omdat ie Helemaal verroest was.. zat erg veel speling op. Scheelt n hoop centen. En hij rijdt weer lekker in zn vijf!

        Bedankt!

        In reactie op: schakelmechaniek vervangen (Corsa B) #18147887
        Nique
          Lid sinds:
          7 December 2012

          Weet je toevallig welke sleutels Ik moet meenemen??

          In reactie op: Draagarm bevestiging verrot.. wat nu? #18103892
          Nique
            Lid sinds:
            7 December 2012

            Heb dat geld ook gewoon niet liggen dus helaas :(. Ik zal m moeten verkopen of via zo’n slooppremie. Heb nog geen antwoord gehad van de opel dealer of ze daar nog aan doen.

            In reactie op: Draagarm bevestiging verrot.. wat nu? #18103890
            Nique
              Lid sinds:
              7 December 2012

              Ach ik ben net naar een autoschade bedrijf gereden. Die hebben m op de brug gezet en zeiden dat het moeilijk zal zijn om het helemaal te fixen (die bevestiging). Als ik alles door hen zou laten lassen (incl dorpels etc etc) was ik 1500 euro kwijt. Daar begin ik niet aan. Hij heeft nog APK tot november. Zal m dan maar gewoon moeten verkopen maar ook dat lijkt mij weer een hels karwei. Er zitten wel redelijk nieuwe banden onder.

              In reactie op: Waar zit de veerschotel op gelast? #18103695
              Nique
                Lid sinds:
                7 December 2012

                Mijn mogelijkheden wat betreft losse onderdelen verkopen zijn minimaal. Ik woon in een appartement en heb geen garage of iets dergelijks. Is ook niet mogelijk omdat die er simpelweg gewoon niet zijn hier. Ik zal eens verder kijken naar die slooppremies maar ik ben bang dat dat budget van 65 miljoen sinds 2008 er wel doorheen zit..

                Ik heb de wielkasten enz schoongespoten en gelukkig viel het mee. Er zit alleen een plekje aan de bestuurderskant van een cm of 4 (het is daarna gewoon keihard). Aan de andere kant is kennelijk al een keer gelast want ik zie daar een plaat (op dezelfde plek) zitten. De dorpels zijn er inmiddels wel flink door heen na dat opkrikken etc… lol (hoewel ik er eigenlijk niet om kan lachen). Die moeten echt vervangen worden. Ze verbrijzelen helemaal.

                In reactie op: Waar zit de veerschotel op gelast? #18103693
                Nique
                  Lid sinds:
                  7 December 2012

                  He, bedankt voor de adviezen. Ik lees nu voor het eerst over die sloop premies. Dat is natuurlijk wel aantrekkelijk. Ik wil een ander mijn sores ook niet aandoen. Dat kan ik gewoon niet. Ten eerste ben ik niet zo’n goede verkoper en ten tweede tja ik vind het moeilijk om een ander op te zadelen met al die problemen. Als ik een dienst lever of iets verkoop dan moet dat altijd ‘perfect’ zijn. Mensen om me heen zeggen dat ik te perfectionistisch ben maar het gaat mij niet om of ik het perfect vind, ik wil dat de ander er zonder problemen gebruik van kan maken. Het is ook nog eens een auto die waarschijnlijk vooral de interesse zal wekken van een ‘redelijk arm’ beginnend gezinnetje (het is echt zo’n gezinsauto). Ik kan dat echt niet over mijn hart verkrijgen hoor.

                  Hoe werkt zo’n slooppremie precies, je moet dan al een nieuwe auto hebben gekocht? Alleen al door alle hulp die hier geboden wordt zou ik zo weer een Opel willen. Maar dan wel liever een modelletje jonger gezien de kwaaltjes.

                  In reactie op: Waar zit de veerschotel op gelast? #18103689
                  Nique
                    Lid sinds:
                    7 December 2012

                    Ja dat zijn de beginnende modellen. Maar dat wist ik niet toen ik m kocht. Ik wilde gewoon een auto. Beetje stom natuurlijk maar het is niet anders. Ik weet niet wat ik er voor ga krijgen als ik m ga verkopen maar ik wil er zeker wel een auto aan overhouden. Laat ik voorop stellen dat ik niet van laswerk houdt. Ik heb geen werkplaats en ik heb niet eens een lasapparaat. Ik weet niet eens hoe ik moet lassen dus dat moet ik dan echt laten doen. Ik kan natuurlijk wel het voorbereidende werk doen etc maarja.

                    Ik kan die auto op steuntjes zetten, dingen zoals zo’n remkrachtregelaar los wrikken en e.a. schoonmaken maar het zware werk als lassen, … dat denk ik niet. Ik had dit ook niet verwacht toen ik m kocht maarja dat is dus het leerzame levensdrama.. overkomt me maar één keer. Alleen tja, ik moet wel verder. Dus ik probeer m maar op te knappen. Als het allemaal onbegonnen werk is dan hoor ik dat ook graag. Zou wel erg jammer zijn want ik ben bijna door m’n geld heen… en ik wil echt niet helemaal zonder auto komen te zitten.

                    In reactie op: Waar zit de veerschotel op gelast? #18103685
                    Nique
                      Lid sinds:
                      7 December 2012

                      Ja klopt, alleen heb ik geen ervaring met lassen. Als ik dat zo zie is het toch een kwestie van wiel eraf etc.. zodat je er beter bijkan.

                      Aan de andere kant (rechter kant van de auto) is op die plek ook gesmeert en gekliederd alleen kan ik er niet doorheen prikken. Weet dus niet hoe ernstig het is daar. Valt volgens mij nog wel mee. Maar als ik nou een hele nieuwe kokerbalk neem? is dat niet makkelijker?

                      In reactie op: Waar zit de veerschotel op gelast? #18103682
                      Nique
                        Lid sinds:
                        7 December 2012

                        Oke, ik heb er een foto van gemaakt (genomen vanaf bestuurderskant achterzijde).

                        Ziet er niet zo fris uit… :(

                        Heeft iemand tips om dit probleem te verhelpen?
                        Als ik een hele nieuwe koker moet kopen, weet iemand daar een adresje voor? Kan niet zo veel vinden op google.

                        Nique
                          Lid sinds:
                          7 December 2012

                          Never mind! Heb nog meer WD40 erin gespoten. Verder goed lopen wrikken met behulp van een nijptang. Werkte perfect. Hij is weer helemaal soepel. Proefritje gemaakt en hij remt een stuk beter (steviger) nou. Mooi, kan ik dat ook weer wegstrepen. Nu nog wachten op de fusee en stuurkogels en de draagarmen. Bedankt!

                          Nique
                            Lid sinds:
                            7 December 2012

                            Zo, heb inmiddels gekeken en het klopt. Die hendel die gaat stroef (niet helemaal vast, maar gewoon erg stroef). Met wat wrikken met de hand krijg ik m naar beneden. Heb wel wat rondom schoongemaakt maar dat helpt niet om ‘m soepel te krijgen. Verder ook nog wat WD40 in gespoten. Wat is de normale stand? Naar beneden of naar boven (blauwe pijlen)? (of hoe moet de veer, gespannen of ontspannen?). Ik kan m vrij ver naar beneden trekken (met de hand) maar die veer houd’t het natuurlijk verder tegen. ik heb m aangetroffen in deze stand

                            Verder heb ik een moer aan de onderkant losgedraaid (oranje pijl) maar ik kan de hendel er niet af halen. (wil m schoonmaken).

                            Gaat nog niet helemaal soepel vind ik.

                            Nique
                              Lid sinds:
                              7 December 2012

                              Dank je. Dit klopt wel. Die veer zit dus aan die hendel, nog maar eens kijken straks in die prut sneeuw. Denk dat ik maar een oud tapijt onder m’n auto knal. Tenminste nog comfortabel :P

                              In reactie op: Corsa B 1.7 Diesel start soms niet, spanning valt weg. #18103671
                              Nique
                                Lid sinds:
                                7 December 2012

                                @simon-stu wrote:

                                Beste Opelrijders,

                                Ik rijd nu ongeveer 2 jaar rond in een Opel Corsa B 1.7 diesel uit 2000. De km-stand is inmiddels 280.000, maar ik wil er nog wel een tijdje mee doorrijden aangezien ik afgelopen jaar 2 nieuwe voorbanden, startmotor, carterpan, v-snaar en complete koppeling heb vervangen. Hij rijdt ook nog best goed. De laatste tijd heb ik echter wat problemen. Soms start hij niet en als hij wel start dan is de eerste minuten de spanning zo laag dat stroomverbruikers niet werken. Ik heb al wat onderzocht maar ik kom er niet uit.

                                De accu is vervangen en geeft netjes ruim 12V aan als ik de spanning meet. Op de dikke kabel van de dynamo staat ook ruim 12V. Wanneer ik de auto start en hij loopt stationair, zakt de spanning naar 11,3V. Deze spanning meet ik ook op de gloeibougies. Na een paar minuten gaan de gloeibougies uit (ik meet 0V) en is de spanning op de accu en de dynamo ongeveer 14,3V.

                                Wanneer ik meteen zou gaan rijden dan doen stroomverbruikers (blower, wissers, radio, snelheidsmeter) het niet of nauwelijks. Soms hoor ik ook een relais klikken rechtsvoor aan de passagierskant. Het groene (laadstroom) en gele (gloei) relais heb ik al eens vervangen. Eerst getest met de oude en de auto startte, met de andere ook dus heb ik de oude relais er weer in gezet. Ook heb ik de massapunten van de accu, dynamo en blok opgeschuurd.

                                Het komt ook vaak voor dat de auto start, vervolgens rijd ik 20 km naar de plaats van bestemming, daarna weer een kort stukje en dan wil ik daar weer starten en dan doet hij niks meer. Na een paar keer starten loopt de spanning van de accu ook gigantisch terug. Dit lijkt me ook logisch. De toerenteller doet de eerste tijd van de rit ook niks en bij sleutel op contact zie ik ook geen laadstroomlampje. (kan natuurlijk ook dat dit lampje stuk is).

                                Ik verdenk de dynamo van de problemen maar ik weet het niet zeker omdat deze na de voorgloeiperiode wel 14,3V aangeeft, maar moet de dynamo niet in staat zijn om ook bij koude start en de gloeibougies aan, gewoon de benodigde spanning kunnen leveren? Kan het zo zijn dat de spanningsregelaar van de dynamo en daardoor soms de accu leegtrekt? Ik heb graag iets meer zekerheid dat ik meteen het juiste onderdeel vervang, want ik vind het zonde om onnodig geld in deze auto te stoppen.

                                Groet,
                                Simon

                                Doen de blower etc. het wel als je een accu leent van iemand? Kan nog steeds aan de Accu liggen.

                                In reactie op: wat heb je vandaag gedaan aan je Corsa ? #17608378
                                Nique
                                  Lid sinds:
                                  7 December 2012

                                  @joop1970 wrote:

                                  Vandaag eindelijk de gsi skirts binnengekregen, binnenkort maar is bevestigen:

                                  Nu al? Wou dat die postbode bij mij zo snel was :(

                                  Nique
                                    Lid sinds:
                                    7 December 2012

                                    Nee ik merk eigenlijk helemaal geen probleem. Maar volgens de garage zou hij vastzitten. Ik heb het idee dat die garage het e.a. aan overdreven was want ze probeerden mij na verloop van tijd een Nissan aan te smeren. Na gelezen te hebben op het forum dat zo’n vastzittende remkracht regelaar/verdeler 9 van de 10 keer met een beetje kracht en wat WD40 een prima te verhelpen zou moeten zijn wil ik dat doen. Vandaar dat ik op zoek ben naar dat ding zodat ik zelf kan zien hoe ernstig het is en of het te verhelpen is. Ik zou het boutje moeten losdraaien (bij de veer) en dan goed schoonmaken e.t.c. Beetje invetten en terugplaatsen maar dan moet ik wel zeker weten dat dit de verdeler is natuurlijk haha.

                                    De beschrijving m.b.t. bijrijderskant etc klopt helemaal. Er lopen ook leidingen heen maar ik kan geen hendel/klepje vinden. Waar zit dat klepje? Bedankt.

                                    In reactie op: De juiste kleurcode #18103613
                                    Nique
                                      Lid sinds:
                                      7 December 2012

                                      Oke, zie je pm :)

                                      Nique
                                        Lid sinds:
                                        7 December 2012

                                        Zo, dan rijdt je dus gewoon met een bom onder je motorkap. Nooit geweten dit. Succes ermee :P

                                        In reactie op: De juiste kleurcode #18103611
                                        Nique
                                          Lid sinds:
                                          7 December 2012

                                          Ah bedankt.

                                          Euhm, nou drie spuitbussen is wat overdreven voor mij denk ik.. tenzij ik de nieuwe dorpels moet spuiten. Heb geen idee hoeveel ik daar voor nodig zal hebben.
                                          Wat vraag je voor die bussen?

                                          Nique
                                            Lid sinds:
                                            7 December 2012

                                            Dit heb ik nog nooit meegemaakt (of van gehoord). Lijkt me wel bizar. Hoe heb je de motor uit gekregen?

                                            In reactie op: wat heb je vandaag gedaan aan je Corsa ? #17608373
                                            Nique
                                              Lid sinds:
                                              7 December 2012

                                              Haha nee ik haalde ze op in Stadskanaal was een typo het zijn Michelin banden :)

                                              In reactie op: Wat is je km. stand van je Corsa? #17991888
                                              Nique
                                                Lid sinds:
                                                7 December 2012

                                                Corsa B 1.4NZ uit ’93 met ‘slechts’ 161.800km

                                                In reactie op: Corsa B C14NZ E2 #18082755
                                                Nique
                                                  Lid sinds:
                                                  7 December 2012

                                                  Zo, weer een bezige middag achter de rug. Ben helaas niet aan die remkrachtregelaar toegekomen want het werd te donker. Deze week zitten vol met klussen maar kan blij zijn als het allemaal achter de rug is en het ‘zelf’ heb gedaan :D.

                                                  Gedaan

                                                  • Dat klotsen is er nagenoeg uit. Heb de motor lekker laten draaien met het vat open. Warm laten worden en op tijd uitgezet. Sindsdien dus vrijwel niets meer te horen. Nog maar een piep klein beetje maar dat komt denk ik omdat ik vergeten was de kachel er bij aan te zetten en voluit te laten draaien. Maar dat geeft niet want ik wil het koelwater toch vervangen. “Waarom heb je dan ontlucht?” Nou, omdat ik zeker wilde weten waar het vandaan kwam…
                                                  • Bleek ineens de benzinedop te missen.. dus die heb ik maar ff van de sloop gehaald.
                                                  • Koplamp voorin vastgezet. Klemmetje was afgebroken. Kreeg gratis een nieuwe klemmetje van de plaatselijke dealer. :shock: :shock:
                                                  • Krakend/piepend koppeling pedaal verholpen met flink wat WD40 .. schijnt een kwaaltje te zijn.
                                                  • Draagarm + stuurkogels + fuseekogels + speaker ringen (voor nieuwe speakers voorin) zijn onderweg! :). Ik weet dat ik de auto na montage even moet laten uitlijnen. Ja dat lees je goed, ik ga ze allemaal vervangen, aan beide kanten. Eerst kocht ik alleen de draagarmen maar toen bedacht ik me dat ik die auto maar één keer wil laten uitlijnen, dus dan maar liever allemaal tegelijk vervangen. Weet ik zeker dat het allemaal goed zit en kan ie voorlopig weer jaren vooruit. (ook voor toekomstig doorverkoop)

                                                  Vraagjes

                                                  • Ik heb hier uitvoerig op gezocht maar ik kon geen duidelijk antwoord vinden. Ik wil al het koelwater verversen. Nou heb ik begrepen dat water beter is voor de waterpomp maar dat koelvloeistof beter is i.v.m. vrieskou en corrosie. Ik heb dus 5 liter koelvloeistof gekocht. Ik heb alleen geen idee waar ik het oude koelwater af kan tappen. Ik lees her en der over een kraantje maar ook over slangetje losmaken onderaan de radiateur. Het probleem is; de slangetjes zitten alleen ‘boven’ aan de radiateur. Of hij moet wel heel erg goed verborgen zitten. Heeft iemand hier ervaring mee?
                                                  In reactie op: Corsa B C14NZ E2 #18082754
                                                  Nique
                                                    Lid sinds:
                                                    7 December 2012

                                                    @Aapje wrote:

                                                    Tja, ik zag ‘t eigenlijk allang aankomen dat je niet die man naar de rechter zal trekken. Waarom denk je dat bedrijven zoals Jet Cars nog steeds bestaan… (Heb je daar al eens op gegoogle’d?)

                                                    Mijn mening? Ik zou gewoon lekker verder rijden met de APK die je hebt en dan volgend jaar wel een goede Corsa b kopen. Als je bedenkt dat je een goede Corsa B 1.4 al voor rond 1250~1500 euro hebt. Moet je niet jezelf gaan laten leeg lopen op reparaties.

                                                    Ik snap waar je heen wilt maar ik heb een beetje zitten rekenen en kan m net zo goed gewoon repareren. Ben dan net zo veel kwijt en dan wéét ik ook zéker dat het goed zit. Vandaar dat ik al was begonnen met een aantal punten. Verder heb ik dan opnieuw 1250-1500 euro nodig als ik voor een nieuwe moet gaan volgend jaar. Voor deze krijg ik (zonder onderhoud) geen moer meer. Hoop dat je mijn punt snapt.

                                                    Dit zijn de kosten tot nu toe..
                                                    700 euro auto
                                                    120 euro banden
                                                    70 euro draagarmen


                                                    890 euro

                                                    En dan komen
                                                    – de dorpels (tot. 85 euro excl. montage/laswerk)
                                                    – 2 stuurkogels (tot. 35 euro)
                                                    – balanceren/uitlijnen bij garage (onbekend euro)
                                                    er nog bij.

                                                    Volgens mij is dit een aantrekkelijker scenario dan wachten tot hij uit elkaar donderd en totaal niets meer waard is.
                                                    Bij een ‘nieuwe’ tweedehandsje voor 1500 euro zal ook wel weer wat aan mankeren. En dan moet ik ook maar net weer 1500 euro hebben liggen.

                                                    Ik heb troiuwens de veerschotels bekeken (en wat geprikt) en ik vond dat ze nogal overdreven bij die garage.
                                                    Kon er niet doorheen prikken en het was gewoon hard. Zat nog prima schotel omheen etc. Stond ook geen punt over op de APK keuring ofzo. Is iets voor de langere termijn.

                                                    In reactie op: Corsa B C14NZ E2 #18082752
                                                    Nique
                                                      Lid sinds:
                                                      7 December 2012

                                                      @Aapje wrote:

                                                      Ben toch even benieuwt, ik lees nergens een reden waarom je gestopt bent met je aankoopbedrag terugvragen… Je had alles toch zwart op wit? (Je zegt A maar geen B in dit geval..)

                                                      @Aapje wrote:

                                                      Ben benieuwd, hou ons maar up2date.

                                                      Want volgens mij ga je aan ‘t kortste eind trekken. Je hebt de auto geïnspecteerd bij aankoop gok ik, denk dat hij zich daarachter zal gaan schuilen. Immers had je bij aankoop allang kunnen zien wat er mis met de auto was… ;)

                                                      Had ik nu gelijk? Of waarom heb je afgehaakt met die advocaat erop afsturen?

                                                      Kijk, ik kan dan wel gelijk hebben maar dat zegt nog niets. Ik vertrouw ook niet helemaal op het rechtssysteem. Ik heb de reden al een pagina geleden gegeven. Ik ben er zelf gewoon uit gestapt omdat ik geen zin had om bergen aan advocaatkosten te betalen. En hoe dan ook; of ik nou genoeg ‘bewijs’ zou hebben (zwart op wit).. dat zegt nog helemaal niets. Rechters doen rare uitspraken en ik heb me daarom dan ook bedacht.

                                                      Ik roei maar gewoon met de riemen die ik heb en maak er het beste van. @joop1970 wrote:

                                                      Van die remkrachtverdeler even het boutje op de veer losdraaien en alle zooi eraf halen (helemaal schoonboenen). Dan weer monteren met een zuinig likje vet (hij wil nog wel eens kraken)

                                                      Ik heb m net van de assteunen gehaald. Ik denk dat ik die verdeler morgen wel aanpak dan.’

                                                      Heb het expansievat bijgevuld en de motor even laten lopen met de dop eraf. Hoorde een klik .. toen heb ik m nog even laten lopen (en extra gas gegeven) en daarna uit gezet en de dop erop. Bij het extra gas geven zonder dop hoorde ik m ook lekker klotsen.., zeker rond de 4000 toeren maar dat werd na verloop van tijd minder.
                                                      Dat klotsende geluid is nu nagenoeg weg. Veel minder erg dan voorheen. Denk dat ik m nog verder moet ontluchten.

                                                      Dat schrapende geluid in de motor hoor ik alleen als de motor al draait en ik de sleutel nog verder draai (zoals je hem start). Dus ik denk dat het inderdaad in de startmotor zit.
                                                      Dat verklaart het korte geluid omdat ik na het starten de sleutel natuurlijk los laat…

                                                      Toen ik vanmorgen onder die auto keek waren de dorpels er best wel erg aan toe hoor. Er zat ook piepschuim in… Ik denk dat beide dorpels gewoon helemaal vervangen moeten worden.
                                                      Heb nieuwe dorpels al gevonden. Alleen het laswerk etc wordt een lastig verhaal. Geen ervaring in. :( Als er iemand hier op het forum is die bereid is dit te doen voor een zakcentje dan hoor ik het graag. Ik ga het in elk geval niet in de garage laten doen want dan ben ik meteen failliet.

                                                    25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 84)