Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Alweer wat LPG kilometertjes gemaakt maar niet geheel zonder problemen.
Sensor koelvloeistof had de geest gegeven, hele tijd melding op het dashboard, irritant.
Reservoir was zo vervangen, losse sensor kon opel niet leveren.Kleppendekselpakking uit het niets zwaar lek, bougiegaten helemaal vol olie, zeker niet de kosten, maar ook dit is gewoon vervelend.
En deze week toen ik mee reed hoorde ik iets wat niet hoort, wiellager rechts heeft speling (zoemt). Dan nu mijn vraag, weet iemand hoe vast die moet moet? En ja ik snap dat “vast met de luchttol” vast ook voldoende is, maar ik heb liever iets met NM’s of hoek verdraaiing ;)
Cheers
autoboss V30 op de stoel heerlijk apparaat.
LPG zit er in, de armsteun en de andere opties zijn voor volgende maand :D
Paar foto’s
In eigen beheer, ik doe ook aankoopkeuringen en meer.
Gisteren even een stukje gereden, rijdt als nieuw niets mis mee.
(Avond dus geen foto’s)Wel tijd voor wat onderhoud, distributie, grote beurt, remmen voor, v-riem inc. spanner, nieuwe winterbanden op B1 MV6 velgen (winter en zomerset), etc. (Was de prijs dan ook naar natuurlijk)
Dan staat volgende maand de LPG installatie op de planning (Landi LSI) en 2 nieuwe sleutels bestellen, deze zijn echt afgekloven. Dit alles bij elkaar is rond de 3.000 euro. Een grote zak geld is er dus even niet meer, maar als het niet boven de 200 euro is valt nieuw zeker te overwegen binnen een maand of twee.Enige minpunt, wat is dat ding traag zou niets voor mij zijn.
Wel heel soepel en niet eens zo luidruchtig hoog in de toeren.Bedankt, kan je die ook niet (meer) bij de dealer bestellen? En past een Cadillac versie 1 op 1?
13 augustus 2012 om 11:58 In reactie op: Manta-A 1973 Restauratie + c20xe (voorheen X2.5XE) #17930219Was druk bezig met stralen, oude compressor overleden.
Nieuwe is besteld, volgende week binnen en dan verder.Nee hij rijdt nog niet.
Door wat financiële prikkelen is de beslissing gevallen de auto zelf te zandstralen en te bewerken.
Het laten doen door professionals kwam al snel op 20k en dit is teveel van het goede.
Het project gaat dus beduidend langer duren.Ook is er gekozen om de x25xe niet te gebruiken. Er gaat teveel werk in het verbouwen van de carrosserie, dewelke hij liever zo origineel mogelijk houdt. Het was dus zoeken naar een andere oplossing. De oplossing die voorhanden lag was de c20let, maar zoals eerder aangegeven wil hij liever een NASP motor. (Zijn keuze, zijn geld ;)) Toen bleef er eigenlijk maar 1 motor over, de c20xe (rode 16 klepper). Ook deze motor zal onder handen worden genomen, om tegen de 180pk-200pk (hoge toeren) te lopen. Dit kan later nog meer worden, maar nu is het even kosten reduceren. De kosten die wel gemaakt moeten worden om het c20xe blok hoogtoerig te maken zijn veel lager dan die van de x25xe. Veel onderdelen zijn zelfs zo “van de plank” af te halen. (standaard c20xe reeds in bezit)
Het zal niemand verbazen dat we voor de bak een getrag 240 5-bak hebben gekozen. (Inmiddels in bezit)
Koppeling zal iets in de trant van sachs sport koppeling met ultralight vliegwiel worden. (bestellen wanneer het nodig is)Voorlopig dus bezig met stralen en rotte plekken repareren.
Geen idee waarom je zo denigrerend praat.
Ik ga dan ook niet in de “verdediging” ik hoef jouw mening niet te delen.
Beetje rare reactie vind ik het, maar goed. Je zet iets op een forum dus mensen geven hun mening.
EDIT: tjiepvoud
29 december 2011 om 12:40 In reactie op: Manta-A 1973 Restauratie + c20xe (voorheen X2.5XE) #17930206Hey,
Met 5k ga je dat idd niet redden, we zitten nu met grote korting (17%) rond de 8k.
(nog geen definitieve keus gemaakt, wacht nog op een offerte of 2)
Toerental maakt het racegeluid en gevoel (ooit in een S2K gereden? honda S2000)Het winnen van vermogen kan op vele manieren, waar we niet voor gekozen hebben is A. een turbo en B. een supercharger.
Het moet als een mooie NASP race motor aanvoelen. Hier is als doelstelling het rijgenot en plezier genomen, niet de meeste pk’s.
Dingen als koppel curve, throttle responce, bruikbaarheid, geluid, gevoel zijn allemaal factoren die mee hebben gespeeld in de keuze.En nee, een “gewone” 3.0 zal er echt niet voorbij komen. Ook niet wanneer deze “gewoon” is getuned (rond de 250pk?!).
De reden dan ook om een 2.5 te nemen was dat wanneer je dezelfde tuning zou doen op de 3.0 het vermogen te hoog zou worden.
Boven de 1pk per 4kg is niet plezierig rijden. Overgens zijn dit verhoudingen die aan supercars grenzen, waarbij de (techniek van de) wegligging van de manta al 30 jaar oud is.Welke nokkenassen het precies gaan worden is nog niet zeker, maar het zal iig veel verschillen met de standaard.
Zowel de kleplichting hoogte, klep overlap en de kleptiming.
Verder zullen er dus andere zuigers, drijfstangen, lagerschalen, krukas, eigen motor management, spaghetti spruitstuk, licht gewicht vliegwiel, etc. in komen. Het enige dat echt duur is zijn de throttle bodies, die vanaf 2600 pond in de prijslijst staan, over deze upgrade denken we nog na (de “normale” uprade bodies zijn 300 euro).Nu nog even niksen en van de feestdagen genieten :D
Happy 2012!
Cheers,
Paul
21 december 2011 om 12:15 In reactie op: Manta-A 1973 Restauratie + c20xe (voorheen X2.5XE) #17930205Qua manta niet veel verder,
Momenteel bezig met het bouwen van een nieuwe schuur/werkplaats.
Deze is zaterdag af en dan eindelijk weer verder met de manta.Het plan is iets veranderd, we hebben diverse (tuning) bedrijven gecontacteerd en willen van de V6 een hoog toerige motor maken.
(ongeveer 9.000rpm) Gezien de flinke som geld die er mee gemoeit gaat staat dit op de planning voor februari.Nu is het eerst volgende het volledig strippen en de body naar een specialist. (zandstralen, lassen, ed.)
Cheers,
Paul
6 november 2011 om 11:00 In reactie op: Manta-A 1973 Restauratie + c20xe (voorheen X2.5XE) #17930203Niet veel nieuws onder de horizon,
nog steeds aan het strippen en nieuwe foto’s komen er weer aan.
Wel ben ik nog op zoek naar de “manta wing badge” voor op de zijkanten, mocht je iets moois hebben liggen laat het me zeker weten!
Cheers,
paul
26 oktober 2011 om 12:22 In reactie op: Manta-A 1973 Restauratie + c20xe (voorheen X2.5XE) #17930202@manta_dennis wrote:
Best project. Auto heeft al het e.e.a. meegemaakt zo te zien. Veel succes ermee. :thumbup
yep,
is al aardig wat aan gelast, maar er lag ook een 1900E motor in (liep nog goed, weet nog niet wat ik er mee ga doen).
Staat van onderhoud was niet bekend, maar ook niet het belangrijkste ivm de geplande ombouw.Echt vakmanschap kan ik niet alles noemen, kroonstenen/lusterklemmen voor het aansluiten van een motorblok :thumbdown
Cheers,
Paul
25 oktober 2011 om 08:25 In reactie op: Manta-A 1973 Restauratie + c20xe (voorheen X2.5XE) #1793020023 oktober 2011 om 18:25 In reactie op: Manta-A 1973 Restauratie + c20xe (voorheen X2.5XE) #17930196Server dingen fout, komt (snel weer) goed.
Overgens iemand bekend met een universele km-teller, kan er nergens een vinden en wil graag zelf dash maken.
-
AuteurBerichten