Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Heb zelf goede ervaring via internet http://www.teiledirekt.de
Autotype invoeren en je kunt zien wat er zoal voor jou auto te koop is
Goedkoop ook, voor onze auto (Vectra C 1,9cdti) een egr van Pierburg (orgineel) voor euro 135,00. Verder goede service, ze spreken wel duits…
Ze zijn van het merk NK, maar je kunt ook kiezen voor andere merken (Jurid, ATE) Ik moet ze nog monteren ;), maar ik heb er alle vertrouwen in.
Ze hebben trouwens ook een mooie website; zodra je je automerk- en type invoert, kun je alleen nog maar dingen bestellen voor dit type.
Ik heb onlangs remblokken en schijven (voor+achter) besteld bij http://www.teiledirekt.de
Goede service, ze belden me zelfs dat ik teveel had besteld (set was 4 remblokken ipv 2).
En de prijs € 172 euro (excl. € 13 verzend). rondom… Maar bij die anderen zal het wel niet minder zijn, toch ?
wimmie,
Heb zelfde probleem gehad; weinig trekkracht tot 2000 toeren. Heb toen de eerst de egr klep losgemaakt en inlaat schoongemaakt. Dit was al een hele verbetering. Later een nieuwe EGR besteld en samen met een fiat-pakking (zie elders op dit forum) weer gemonteerd en geen problemen meer gehad!
Ziet er echt niet best uit. En dan denk je dat je in een “veilige” auto rijdt.
Zal maar met je kinderen achterin de auto en bij hogere snelheid gebeuren !Wij rijden ook een Opel Vectra sw van 2005. De ene dure reparatie na de andere, dan ga je al nadenken. En dan lees je dit en denk je alleen nog maar: nooit meer een Opel !
Onlangs ook problemen gehad en laten uitlezen bij opel: EGR probleem.
Heb ook dat plaatje opgehaald bij de Fiat dealer. Een nieuwe EGR gekocht via een duitse website (€ 135). Inlaat schoongemaakt nieuwe EGR gemonteerd en ook direkt die sensor achterop de inlaat schoongemaakt (ergens gezien op forum). Gaat weer als de brandweer!Overigens hoeven er geen extra pakkingen tussen het plaatje; dit is nl zelf al een pakking. Alleen het plaatje is dus voldoende (zo doet Fiat het ook)
Had ongeveer hetzelfde (200dKM)
Bij stilstand geratel met gasgeven, bij intrappen koppeling verdwenen. Bij rijden trillingen in motor en rattelend geluid bij gas terug nemen.
Vandaag weer opgehaald van reparatie; vliegwiel, koppeling, druklager en drukgroep vervangen.
Rijd weer echt als nieuw; kosten bij de Opel garage € 1827,= :cry………maar ja wat moet je anders?
En mijn turbo fluit ook, zit een green-filter op.
Heb zelf 2 jaar geleden gekozen voor een diesel met de 150 pk jtd motor van fiat
en wel om de volgende redenen;
goede motor, verbruik 1:16, aanschaf €2500 goedkoper dan de 2.2 benzine (hogere kilometerstand?), rijeigenschappen van een diesel vindt ik beter.Veel mensen zijn bang voor de wegenbelasting en deze is helaas ook wel aan de hoge kant. Daar staat tegenover dat ik met 1 tank 800 km rijd en dan ook maar € 55,00 kwijt ben aan de pomp, de benzine rijder betaald met 800 km al gauw het dubbele.
Wij rijden “maar” 12000 km/jaar, maar ik denk dat dit nog best uit kan.
Heb er nog een Ventura module en een green-filter op gezet; wat een beest(volgens de APK keurmeester!). Trekt al vanaf 1500 toeren en even later moet de traction control al aan het werk….
Na bijna 30000 km ook nog geen problemen gehad met de CDTI buiten normale slijtage-dingen om. Voor mij nog steeds een goede keus dus!Maar goed iedere auto kost geld en geen enkele auto kan uit……….
-
AuteurBerichten