Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
zit niet vaak op het forum (denk tenminste mee)
een ast ??????
welke kent as is dit als ik vragen mag
op een 3-rijer kabelboom hoort geen luchtweger en grote gaskleppositiemeter op.
hallo ,wij rijden europokal wedstrijden met een e-kadett 16v met dik 240 pk en 265nm koppel en standaard assen (geen probleem ),is je carrosserie wel 100% recht .Motor in ijzer hangen?
ik heb nog een setje liggen
tijdstip van de krukas merk ik normaal zelf (want zoals de foto laat zien klopt deze niet),moet om zuiver uit te klokken 100% dode punt staan .
nokkenas getimed zoals kent dat opgeeft ??????
ik heb nog twee pompen liggen van een x2.2xe ,zijn deze met een aangepaste aanzijgzeef wel geschikt
wij rijden equipe in klasse 2 ,europokal en regionale wedstrijden .
De pomp heb ik al zeker 7 jaar terug opgekocht ,(zijn nu op),imitatie rommel hoef ik niet(heb ik ook slechte verhalen over gehoord).Beide keren blok opnieuw laten boren ,krukas met vliegwiel laten balansseren .Voor er weer een gemaakt wordt moet ik eerst achter de oorzaak zijn ,ga nu trouwens over naar een x2.2xe met dezelfde kop (als ie nog te redden is>
Beide waren nieuw ,ik gebruik niets meer wat stuk gelopen is geweest ,ik heb nu alleen nog twee gebruikte pompen van een 2.2xe liggen ,krukas en onderblok heb ik beide weg kunnen gooien na de eerste keer ,nu denk ik hetzelfde ,hopen dat de cil kop niet veel heeft,mvg
hallo ,de oliepomp is orgineel opel (nieuw),krukas is orgineel (standaard),lagers zijn van het merk acl (weet niet zeker)wel versterkte ,het rare is dat cilinder 3 steeds gaat.
@theunm,is haast onmogelijk ,motor wordt voor montage ultrasoon gereinigd en daarna in een wasmaschine,dit is de tweede maal dat dit gebeurd :hmmz .
ik zou blijven rijden met de seh ,waarom met een 1.8 cilinderkop ,een 2.0 kan ook hard lopen ?
hallo ,welke ondergrond rij je op ,en welk inlaat spruitstuk (of webers ,tb`s)
ik heb het probleem al gevonden ,het was toch de katalysator die alweer stuk was .Ik had er net een andere op zitten van een auto die maar 85 dkm gelopen had . Bedankt voor het meedenken ,mvg niels
ooh die apparatuur heb ik thuis niet , zal morgen het tijdstip controleren , moet alleen effe opzoeken wat ik bij deze motor allemaal los moet nemen hiervoor
hallo wim , ik zal deze morgen eens controleren , maar zou het geen lmm kunnen zijn ?komt dat wel eens voor bij deze motoren ?heeft namelijk altijd goed gelopen ,mvg niels
als ze goed gereviseerd worden en op tijd goed nagekeken worden kunnen deze motoren lang mee , een goede luchtfilter en goede olie doet veel ,mvg
massa kabels aangesloten?
ik heb nog een 2.2 liggen waar een 8v kop op kan
heerlijke sound ,klinkt als de oude dtm motoren , maar deze motor heeft wel op zijn tijd nieuwe drijfstang lagers nodig of versterkte erin zitten
x2.2xe is zonder balansas, en kan gewoon een 8v kop op .
ja , hij zoekt een sintra onderblok x2.2xe
-
AuteurBerichten