Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Nou wat een reacties
Hij is nu afgesteld op de testbank en het resultaat is volgens mij best mooi.
217 Pk @ 5860rpm
276 Nm @ 4790rpm
Op de krukas volgens DIN norm.
Ik ben erg benieuwd wat jullie verwachten dat dit blok voor prestaties gaat leveren.
Het blok is nu af en ingereden en gaat de testbank op voor de laatste afstelling.
Samenvatting:
2.0 blok / kop
2.4 krukas en inlaatkleppen.
45mm webers
Afgedraaide en gebalanceerde krukas en vliegwiel
97mm flat top Wiseco ( +\- 1:10.5)
Geflowde kop.
Spaghetti spruitstuk met heatwrap/ 60 mm uitlaat systeem.
312` Catcams
Ik hoor graag wat jullie denken ? Pk / Nm aan de krukas.
Carburateurs ! Als dit blok leuk presteerd word de volgende met throttle boddys.
ben vanavond net bezig gegaan met de carburateurs in elkaar te zetten. bijna klaar voor de start !
DCOE45 er op.weer een heel stuk opgeschoten met bouwen en zelf een leuk logo ontworpen en gefreesd!
wat vinden jullie er van?
https://www.mantablog.nl/cih-motor-revisie/” onclick=”window.open(this.href);return false;
spruitstuk ook vast ingetaped met heatwrap.
(het kwam precies uit met een rol van 15 meter.)
Olie retour leiding en peilstok
voor wie liever zelf een olie spatplaat maakt om in de carterpan te lassen, i.p.v. er een kant en klaar te kopen:
Ja ik meen dat je de lagers kan bestellen met het gat van de olie sproeier op 19 of 36 graden zo uit mijn hoofd.
Vandaag de Cilinderkop in elkaar gezet. met 2,4 inlaat kleppen, sterkere klepveren van Krause, en een Catcams nokkenas.
kop op het blok gezet en de nokkenas in getimed. zie resultaat:distributie deksel zag er niet uit. Ik heb eerst de verf er af geborsteld en toen met baking-soda uit de supermarkt gestraald. toen uitgewassen om de soda weer op te lossen uit alle kleine kanaaltjes in het kapje.
zie resultaat:
nieuw leven in project,
het 2.4 onderblok is voorlopig even in een hoek weggedrukt tot er weer geld is.
maar ik heb nog een vermoeid 2.0S blok liggen en een B Ascona met rolkooi, kuipstoeltjes en dergelijk circuit spul, maar zonder blok.
beide staan in de weg en moeten maar eens samen gevoegd worden om verkocht te kunnen worden.
maar dan moet het blok wel weer tot leven gewekt worden natuurlijk!
gelukkig had ik al wat snelle onderdelen liggen van de 2.4 motor. die kunnen nu mooi hier in.
de hele 2.4 krukas met wiseco zuigers en al gaan nu het 2.0 blok in.blok is reeds geboord, gehoond, gevlakt en gespoten
krukas en vliegwiel afgedraaid en gebalanceerd.
meer fotos volgen als de krukas in het blok ligt.
7 september 2015 om 19:02 In reactie op: 2.4 krukas in 2.0S onderblok? / compressieruimte 2.0 kop. #18269361nou we gaan door met dit project.
wat niet past wordt pas gemaakt.
krukas gewichten zijn afgedraaid dus die lopen wel vrij, zie hieronder de meest kritische plek.
Het gaat goed maar ik ga nog iets meer ruimte maken voor de zekerheid,blok is geboord op 97 mm voor Wiseco c24ne.
heeft iemand hier een naslagwerk voor de krukas lagers. welke maten bij welke blokken horen in de verschillende ondermaten?
zo, vliegwiel is afgedraaid en reeds terug van de balanceer boer. 2 kilo eraf gedraaid. dus van 10 naar 8 Kg.
er is alleen van de dikke randen wat af dus een dunnen schijf is het zeker niet geworden.
Nee puur de dikke randen buitenop schuin wegdraaien. Wordt hij in principe niet veel dunner van . Bolletje in ondertussen al weggedraaid
De beste en meest veilige manier om je krukas te blokkeren is om je vliegwiel tegen te houden door een wringijzer tussen de tanden van je starterkrans te steken. Deze laat je rusten tegen het blok zodat je een hefboom creeert. Je kan nu enorm veel kracht uitoefenen.
6 februari 2015 om 17:13 In reactie op: 2.4 krukas in 2.0S onderblok? / compressieruimte 2.0 kop. #18269359Wordt mijn compressie dus niet hoger van. Niet nuttig dus
27 januari 2015 om 20:54 In reactie op: 2.4 krukas in 2.0S onderblok? / compressieruimte 2.0 kop. #18269357Bij mij lagen ze er 0.05 onder.
25 januari 2015 om 21:25 In reactie op: 2.4 krukas in 2.0S onderblok? / compressieruimte 2.0 kop. #182693552.0S verbrandingskamer uitgeliterd van de week (niet al te nauwkeurig injectiespuitje van 20mL gebruikt), resultaat +/- 57CC.
ik ben bang dat ik ergens wat onnauwkeurig ben geweest want:
2.0S Boring x slag = 95mm x 69.8mm = 495CC
extra compressie ruimte ivm dikte koppakking, 1mm = 7CC
slagvolume + compressieruimte / comresiseruimte = 495+64 / 64 = compressie verhouding van 8.7:1een STD 2.0S motor zou volgens de boeken echter een compressie van 9:1 moeten hebben en dan heb ik de klep-uitsparing in de zuiger nog niet eens meegerekend!
dat zou betekenen dat ik 2 a 3 cc geknoeid heb met uitliteren. laat ik voor de zekerheid maar een correctie van -3 cc toepassen voor de verdere berekeningen.ik wil dus een krukas van een C24NE plaatsen in dit 2.0S onderblok. ik heb nog overmaat Wiseco zuigers voor een 2.4 motor liggen (flattop’s met grote klepuitsparing)
ook heb ik een geflowde 2.0S cilinderkop op de plank liggen die ik graag wil gebruiken (evenals webers/catcams nokas/spaggetie spruitstuk)
het zou zonde zijn om dan met een lage compressie te gaan rijden.nieuwe situatie:
Slag = 85mm
boring = 97mm
klepuitsparing = 5cc
volume koppakking = 7.4cc
volume 2.0S kop = 54cc
totale compressie volume = 66.4
slagvolume = 628.1nieuwe berekening: 628.1 + 66.4 / 66.4 = compressie 10.5 : 1
gek genoeg niet bijzonder hoog terwijl Wiseco een hogere compressie waarde aangeeft op de doos van deze zuigers.
dat terwijl een 2.4 motor toch een grotere verbrandingsruimte in de kop zou hebben voor zover ik hier op het forum had begrepen.ziet iemand misschien een fout in mijn berekening?
18 januari 2015 om 19:45 In reactie op: 2.4 krukas in 2.0S onderblok? / compressieruimte 2.0 kop. #18269353Ja het idee achter zuiger speling en gewichten snap ik wel. Je moet de zuigers en drijfstang van een 2.4 gebruiken samen met de 2.4 krukas.. anders past het zowiso niet en steken de zuigers ver boven of onder het blok uit. Daarbij zijn de piston pennen niet dezelfde maat.
Ik zal de 2.4 delen binnenkort eens gaan passen en dan mijn bevindingen hier posten.
Als iemand nog de inhoud van de compressieruimte van een 2.0 weet te vertellen? Dan kan ik vast wat gaan rekenen.
Anders moet ik maar wat uitliter benodigdheden gaan aanschaffen. Meten is weten ..18 januari 2015 om 18:47 In reactie op: 2.4 krukas in 2.0S onderblok? / compressieruimte 2.0 kop. #18269351En waarom zou ik dan een 1.9 blok moeten pakken?
Het gaat mij er om dat ik hoge compressie wil rijden.
daarbij heb ik nog wat onderdelen in de schuur liggen die ik graag zou gebruiken ipv nieuw spul kopen.De zuigers van de 2.0 zijn trouwens ook wel lomp groot (ivm gewicht bedoel ik dan)
het is nog niet afgelopen, project staat al een tijdje in de hoek i.v.m. wat verhuizingen en het niet meer kunnen sleutelen bij mijn huidige werkgever.
er zit dus geen drukleiding op.
volgens mij is het gewoon een 2de katalysator.
maar dan zou er dus helemaal geen roetfilter onder zitten, ik dacht dat dit verplicht was/is?
-
AuteurBerichten