nick1987

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 202)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: project: C24NE Revisie & Tuning #18350870
    nick1987
    Deelnemer
      Lid sinds:
      31 October 2005

      Nou wat een reacties :-(

      Hij is nu afgesteld op de testbank en het resultaat is volgens mij best mooi.

      217 Pk @ 5860rpm

      276 Nm @ 4790rpm

      Op de krukas volgens DIN norm.

      20171125_210413

      In reactie op: project: C24NE Revisie & Tuning #18350566
      nick1987
      Deelnemer
        Lid sinds:
        31 October 2005

        Ik ben erg benieuwd wat jullie verwachten dat dit blok voor prestaties gaat leveren.

        Het blok is nu af en ingereden en gaat de testbank op voor de laatste afstelling.

        Samenvatting:

        2.0 blok / kop

        2.4 krukas en inlaatkleppen.

        45mm webers

        Afgedraaide en gebalanceerde krukas en vliegwiel

        97mm flat top Wiseco ( +\- 1:10.5)

        Geflowde kop.

        Spaghetti spruitstuk met heatwrap/ 60 mm  uitlaat systeem.

        312` Catcams

         

        Ik hoor graag wat jullie denken ? Pk / Nm aan de krukas.

         

         

        In reactie op: project: C24NE Revisie & Tuning #18350565
        nick1987
        Deelnemer
          Lid sinds:
          31 October 2005

          20171201_15300420171203_11240820171201_152947

          In reactie op: project: C24NE Revisie & Tuning #17956489
          nick1987
          Deelnemer
            Lid sinds:
            31 October 2005

            Carburateurs ! Als dit blok leuk presteerd word de volgende met throttle boddys.
            ben vanavond net bezig gegaan met de carburateurs in elkaar te zetten. bijna klaar voor de start !
            DCOE45 er op.

            In reactie op: project: C24NE Revisie & Tuning #17956486
            nick1987
            Deelnemer
              Lid sinds:
              31 October 2005

              weer een heel stuk opgeschoten met bouwen en zelf een leuk logo ontworpen en gefreesd!
              wat vinden jullie er van?




              In reactie op: project: C24NE Revisie & Tuning #17956483
              nick1987
              Deelnemer
                Lid sinds:
                31 October 2005

                https://www.mantablog.nl/cih-motor-revisie/” onclick=”window.open(this.href);return false;

                In reactie op: project: C24NE Revisie & Tuning #17956481
                nick1987
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  31 October 2005

                  spruitstuk ook vast ingetaped met heatwrap.
                  (het kwam precies uit met een rol van 15 meter.)

                  In reactie op: project: C24NE Revisie & Tuning #17956479
                  nick1987
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    31 October 2005

                    Olie retour leiding en peilstok

                    In reactie op: project: C24NE Revisie & Tuning #17956477
                    nick1987
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      31 October 2005

                      voor wie liever zelf een olie spatplaat maakt om in de carterpan te lassen, i.p.v. er een kant en klaar te kopen:

                      In reactie op: 2.4 drijfstanglagers dezelfde als 2.2 #18298805
                      nick1987
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        31 October 2005

                        Ja ik meen dat je de lagers kan bestellen met het gat van de olie sproeier op 19 of 36 graden zo uit mijn hoofd.

                        In reactie op: project: C24NE Revisie & Tuning #17956476
                        nick1987
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          31 October 2005

                          Vandaag de Cilinderkop in elkaar gezet. met 2,4 inlaat kleppen, sterkere klepveren van Krause, en een Catcams nokkenas.
                          kop op het blok gezet en de nokkenas in getimed. zie resultaat:

                          In reactie op: project: C24NE Revisie & Tuning #17956475
                          nick1987
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            31 October 2005

                            distributie deksel zag er niet uit. Ik heb eerst de verf er af geborsteld en toen met baking-soda uit de supermarkt gestraald. toen uitgewassen om de soda weer op te lossen uit alle kleine kanaaltjes in het kapje.
                            zie resultaat:




                            In reactie op: project: C24NE Revisie & Tuning #17956471
                            nick1987
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              31 October 2005




                              In reactie op: project: C24NE Revisie & Tuning #17956470
                              nick1987
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                31 October 2005

                                nieuw leven in project,

                                het 2.4 onderblok is voorlopig even in een hoek weggedrukt tot er weer geld is.

                                maar ik heb nog een vermoeid 2.0S blok liggen en een B Ascona met rolkooi, kuipstoeltjes en dergelijk circuit spul, maar zonder blok.
                                beide staan in de weg en moeten maar eens samen gevoegd worden om verkocht te kunnen worden.
                                maar dan moet het blok wel weer tot leven gewekt worden natuurlijk!
                                gelukkig had ik al wat snelle onderdelen liggen van de 2.4 motor. die kunnen nu mooi hier in.
                                de hele 2.4 krukas met wiseco zuigers en al gaan nu het 2.0 blok in.

                                blok is reeds geboord, gehoond, gevlakt en gespoten
                                krukas en vliegwiel afgedraaid en gebalanceerd.
                                meer fotos volgen als de krukas in het blok ligt.


                                In reactie op: 2.4 krukas in 2.0S onderblok? / compressieruimte 2.0 kop. #18269361
                                nick1987
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  31 October 2005

                                  nou we gaan door met dit project.
                                  wat niet past wordt pas gemaakt.
                                  krukas gewichten zijn afgedraaid dus die lopen wel vrij, zie hieronder de meest kritische plek.
                                  Het gaat goed maar ik ga nog iets meer ruimte maken voor de zekerheid,

                                  blok is geboord op 97 mm voor Wiseco c24ne.

                                  heeft iemand hier een naslagwerk voor de krukas lagers. welke maten bij welke blokken horen in de verschillende ondermaten?

                                  In reactie op: Bolletje op vliegwiel #18293493
                                  nick1987
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    31 October 2005

                                    zo, vliegwiel is afgedraaid en reeds terug van de balanceer boer. 2 kilo eraf gedraaid. dus van 10 naar 8 Kg.


                                    er is alleen van de dikke randen wat af dus een dunnen schijf is het zeker niet geworden.

                                    In reactie op: Bolletje op vliegwiel #18293491
                                    nick1987
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      31 October 2005

                                      Nee puur de dikke randen buitenop schuin wegdraaien. Wordt hij in principe niet veel dunner van . Bolletje in ondertussen al weggedraaid

                                      In reactie op: krukasbout 2.4 cih los krijgen SPOED!!!! #18279187
                                      nick1987
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        31 October 2005

                                        De beste en meest veilige manier om je krukas te blokkeren is om je vliegwiel tegen te houden door een wringijzer tussen de tanden van je starterkrans te steken. Deze laat je rusten tegen het blok zodat je een hefboom creeert. Je kan nu enorm veel kracht uitoefenen.

                                        nick1987
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          31 October 2005

                                          Wordt mijn compressie dus niet hoger van. Niet nuttig dus

                                          nick1987
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            31 October 2005

                                            Bij mij lagen ze er 0.05 onder.

                                            nick1987
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              31 October 2005

                                              2.0S verbrandingskamer uitgeliterd van de week (niet al te nauwkeurig injectiespuitje van 20mL gebruikt), resultaat +/- 57CC.

                                              ik ben bang dat ik ergens wat onnauwkeurig ben geweest want:
                                              2.0S Boring x slag = 95mm x 69.8mm = 495CC
                                              extra compressie ruimte ivm dikte koppakking, 1mm = 7CC
                                              slagvolume + compressieruimte / comresiseruimte = 495+64 / 64 = compressie verhouding van 8.7:1

                                              een STD 2.0S motor zou volgens de boeken echter een compressie van 9:1 moeten hebben en dan heb ik de klep-uitsparing in de zuiger nog niet eens meegerekend!
                                              dat zou betekenen dat ik 2 a 3 cc geknoeid heb met uitliteren. laat ik voor de zekerheid maar een correctie van -3 cc toepassen voor de verdere berekeningen.

                                              ik wil dus een krukas van een C24NE plaatsen in dit 2.0S onderblok. ik heb nog overmaat Wiseco zuigers voor een 2.4 motor liggen (flattop’s met grote klepuitsparing)
                                              ook heb ik een geflowde 2.0S cilinderkop op de plank liggen die ik graag wil gebruiken (evenals webers/catcams nokas/spaggetie spruitstuk)
                                              het zou zonde zijn om dan met een lage compressie te gaan rijden.

                                              nieuwe situatie:
                                              Slag = 85mm
                                              boring = 97mm
                                              klepuitsparing = 5cc
                                              volume koppakking = 7.4cc
                                              volume 2.0S kop = 54cc
                                              totale compressie volume = 66.4
                                              slagvolume = 628.1

                                              nieuwe berekening: 628.1 + 66.4 / 66.4 = compressie 10.5 : 1

                                              gek genoeg niet bijzonder hoog terwijl Wiseco een hogere compressie waarde aangeeft op de doos van deze zuigers.
                                              dat terwijl een 2.4 motor toch een grotere verbrandingsruimte in de kop zou hebben voor zover ik hier op het forum had begrepen.

                                              ziet iemand misschien een fout in mijn berekening?

                                              nick1987
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                31 October 2005

                                                Ja het idee achter zuiger speling en gewichten snap ik wel. Je moet de zuigers en drijfstang van een 2.4 gebruiken samen met de 2.4 krukas.. anders past het zowiso niet en steken de zuigers ver boven of onder het blok uit. Daarbij zijn de piston pennen niet dezelfde maat.

                                                Ik zal de 2.4 delen binnenkort eens gaan passen en dan mijn bevindingen hier posten.

                                                Als iemand nog de inhoud van de compressieruimte van een 2.0 weet te vertellen? Dan kan ik vast wat gaan rekenen.
                                                Anders moet ik maar wat uitliter benodigdheden gaan aanschaffen. Meten is weten ..

                                                nick1987
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  31 October 2005

                                                  En waarom zou ik dan een 1.9 blok moeten pakken?
                                                  Het gaat mij er om dat ik hoge compressie wil rijden.
                                                  daarbij heb ik nog wat onderdelen in de schuur liggen die ik graag zou gebruiken ipv nieuw spul kopen.

                                                  De zuigers van de 2.0 zijn trouwens ook wel lomp groot (ivm gewicht bedoel ik dan)

                                                  In reactie op: project: C24NE Revisie & Tuning #17956469
                                                  nick1987
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    31 October 2005

                                                    het is nog niet afgelopen, project staat al een tijdje in de hoek i.v.m. wat verhuizingen en het niet meer kunnen sleutelen bij mijn huidige werkgever.

                                                    In reactie op: Vectra roetfilter Z19DTH #18236514
                                                    nick1987
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      31 October 2005

                                                      er zit dus geen drukleiding op.

                                                      volgens mij is het gewoon een 2de katalysator.

                                                      maar dan zou er dus helemaal geen roetfilter onder zitten, ik dacht dat dit verplicht was/is?

                                                    25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 202)