Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
twee stekkers is niet genoeg, je hebt namelijk:
– speaker stekker
– stekker voor elektrische spiegel >> optioneel
– (links) stekker voor bediening elektrische spiegels >> optioneel
– stekker voor bediening ramen
– stekker voor de motor van elektrische raam
– los stekker onderin (geen idee waar die voor is, wordt bij mij niet gebruikt)Beste is om ook de complete kabelboom uit de deurpanelen te halen van de auto waar je ook de raammechanieken uit haalt.
Daarnaast moet je nog een 2-3 tal zekeringen plaatsen, deze weet ik niet zo uit mijn hoofd. Moet ik opzoeken indien je dat wilt weten.~200km verder als ik google maps mag geloven…
Als de batterij houder los is kan je dat inderdaad solderen. Heb het zelfde probleem gehad bij mijn twee sleutels.
Is een bekend probleem en papiertje erachter zat er bij mij ook al in (zo gekocht).
Na een tijd werkte dat ook niet meer, toen maar gelijk zelf goed gemaakt.Indien je niemand weet die dit kan maken kan ik dit wel voor je doen…
15 november 2012 om 16:05 In reactie op: Astra G / Zafira A GM 13 101 741 DRL Relais Ervaring?? #17987245Waar zit die stekker precies bij een Astra G (station)?
Wil namelijk ook zoiets maken maar kan nergens die witte stekker vinden?
Enige wat ik wil is eigenlijk dat mijn stadslichten/angel eyes aan gaan wanneer motor is gestart.
Dit kan toch prima zonder dat kastje?!Aan de achterkant zitten van die “bollen” waar voor ieder lamp kabel door heen gaat. Die kan je gewoon losdraaien zodat je bij de lamp kan komen.
In mijn Sonar zitten H1 lampen. Best is gewoon even de oude er uit te halen :), is 1 minuut werk…
Nieuwe koplampen zijn binnen en gemonteerd op de angel eyes en led stadslicht na.
Mijn vraag is hoeveel stadslichten mag je nu per koplamp hebben?
Wil namelijk mijn stadslicht (uiterst midden van auto) de twee ringen en de led stadslicht (zit onder tussen groot/dim licht) aansluiten als stadslicht. Dat komt neer op 4 stadslichten per koplamp. Gaat mij hier om dat ik geen boete krijg oid (bij APK doe ik voor de zekerheid ringen + led stadslicht loskoppelen).
Edit:
Een ander vraag; de koplampen zijn nu netjes gelijk afgesteld. Alleen hoe “hoog” moeten/mogen ze? Is dit af te stellen zonder zo een licht apparaat?Zelf heb ik naast de hoofd kabelboom (boven/achter koppelingpedaal) die naar de motorruimte gaat een gat geboord.
De manier hoe hier boven wordt beschreven was mij ook niet gelukt.
@Seth wrote:
Kom je perfect mee door de keuring. Heb de mijne bij Emtri gekocht: zelfde kwaliteit, lagere prijs.
Hier is de link voor de jouweGrtz Seth
Heel erg bedankt! jammer genoeg heb ik het al besteld. Had ik genoeg tijd gehad dan had ik em daar gehaald.
@robin6833 wrote:
Misschien je multieriem niet goed gespannen bij het vervangen? nu het vochtiger wordt zal die dan gaan piepen als hij een beetje slipt.. je moet de riem een kleine halve slag kunnen draaien met de hand, anders even spannen :thumb
Bedankt voor je antwoord, monteur gaat ernaar kijken aangezien het nu erger is geworden. Multiriem was zelf wel nog gewoon goed volgens monteur.
Nu een ander vraag: Auto is APK afgekeurd door te doffe koplampen (verkeerd lichtbeeld en vocht erin). Nu wil ik deze erin zetten >> http://www.cargoods.nl/shop/devil-eyes/6573-devil-eyes-opel-astra-g-zwart/” onclick=”window.open(this.href);return false;
Kom ik hiermee door de APK heen? Bedoel anders kan ik beter voor orgineel/imitatie gaan…
Ook is mij de vraag of het geen probleem is om aftermarkts xenon erin te zetten? Niet dat ik bij iedere APK telkens naar halogeen lampen moet wisselen ivm het lichtbeeld :PMijn auto piept de laatste dagen bij een koude motor, het gebeurd altijd op het zelfde moment:
Ik vertrek uit mijn “parkeervak” geef dan gas rijd mijn straat uit en piept dan voor 2-3 seconden zodra ik gas geef. Daarna is het weg en het komt ook niet meer terug tot dat de motor weer koud is.Eerst waar ik aan dacht is de multi-snaar, echter is die pas dit jaar in Mei vervangen en heb echt niet zoveel gereden dat ie al aan vervanging toe is.
Iemand een idee? Kan het kwaad of toch maar laten controleren?Het gaat om een Opel Astra G station 2.0 DTL
Och ja, was mijn trekhaak helemaal vergeten!
Bedankt RISL! (en ook voor de snelle reactie)
Iemand een idee hoe je de kabels van een aftermarkt parkeersensoren vanaf de buitenbumper naar binnen krijgt?
Betreft een Opel Astra G station…
18 augustus 2012 om 10:48 In reactie op: Rechter elektrische spiegel doet niks, linker werkt #18057786Heb ook de orginele kabelboom gebruikt en getest aangezien deze ook al voorbereid waren voor elektrische spiegels, zonder resultaat.
Nu zit er een kabelboom met aansluiting voor spiegels en elektrische ramen.Links meet ik inderdaad spanning maar rechts blijft dood, op alle 5 pinnen geen teken van spanning te meten.
Ik ga straks even controleren of ik wel massa heb…18 augustus 2012 om 01:06 In reactie op: Rechter elektrische spiegel doet niks, linker werkt #18057784Schakelaar is hagel nieuw van de dealer. Heb het doorgemeten met de multimeter en lijkt mij gewoon te werken.
Ik begrijp niet waarom links het wel doet maar rechts niet. Enige wat ik nog kan bedenken is kabelbreuk tussen de schakelaar en de rechterspiegel. Wordt dus doormeten.
Hierbij dus de vraag of iemand een schema (Astra G) heeft van de elektrische spiegels. kabel kleur code mag ook zodat ik op zijn minst weet waar ieder kabel voor is…
Foto is altijd handig ja, weet maar nooit met dealers ;)
@Blue-Dragon wrote:
Heb je ook naar de zekering gekeken, of die aanwezig is .
Die is aanwezig, linker spiegel werkt probleemloos…
@KadAstra-EF wrote:
@nick0016 wrote:
Elektrische spiegels gemonteerd, helaas erachter gekomen dat rechter spiegel niet werkt terwijl spiegel zelf niet defect is :/
Kabeltje aanwezig ?
Juiste schakelaar gemonteerd ?Rik :D
Kabels zijn aanwezig, auto was daarop voorbereid.
Ook nieuw orginele schakelaar erin. Links werkt maar rechts blijft dood…17 augustus 2012 om 19:49 In reactie op: Rechter elektrische spiegel doet niks, linker werkt #18057781Alle zekeringen zijn zover ik weet geplaatst. Als ik de 7,5 ah (nr 15 meen ik) zekering eruit haal dan kan ik mijn linker spiegel ook niet meer bedienen. Of er is ook nog een aparte zekering voor de rechter spiegel (die heb ik dan gemist).
Wat is multitimer?!
Overigens heb ik een nieuwe schakelaar gehaald voor de bediening maar dat leverde ook niets op….
Elektrische spiegels gemonteerd, helaas erachter gekomen dat rechter spiegel niet werkt terwijl spiegel zelf niet defect is :/
17 augustus 2012 om 12:28 In reactie op: Astra G, 1e versnelling = 3de, 2de versnelling erg moeilijk #18056254Jazeker, heeft me nog geen 5 EUR gekost om te maken.
Die 300 EUR ex. montage kosten doe ik volgend jaar wel wanneer geldboom weer wat gegroeid is xD
16 augustus 2012 om 22:54 In reactie op: Astra G, 1e versnelling = 3de, 2de versnelling erg moeilijk #18056252Het is gelukt. Door middel van een ijzeren ring heb ik het “gat” rechts gedicht zodat de kogel niet meer omhoog kan.
Kan weer normaal schakelen en vriendin klaagt niet meer, dus dan is het goed xD
Volgend jaar maar eens compleet vervangen maar voor nu komen we verder…Bedankt iedereen voor de hulp!
Rechter voorraam omgezet naar elektrische ramen…
15 augustus 2012 om 09:03 In reactie op: Astra G, 1e versnelling = 3de, 2de versnelling erg moeilijk #18056251Gaat inderdaad om een diesel met ondertussen 270k km op de teller.
Ben aan de slag geweest met rubbers. Het was een hele verbetering en kon nu zonder veel moeite in de 1e/2de krijgen.
Kan nu tenminste normaal rijden zonder bij ieder stoplicht een file te veroorzaken omdat motor uitvalt :P.Er moet toch wel wat aangepast worden want zo nu en dan wilt het toch weer fout gaan…
En wie of wat is Carloastra? Zou diegene ook los aan zo een “grijze” plastic ding kunnen komen? Aangezien dat bij mij helemaal versleten is>
14 augustus 2012 om 16:21 In reactie op: Astra G, 1e versnelling = 3de, 2de versnelling erg moeilijk #18056248Insmeren met vaseline mocht niks baten.
Heb de pook los gekregen. Het grijze bakje wat om de kogel zit is aan de linkerkant compleet versleten.
Wordt dus aan de slag met rubber aangezien de sloop ook niks had liggen.14 augustus 2012 om 13:20 In reactie op: Astra G, 1e versnelling = 3de, 2de versnelling erg moeilijk #18056246Ahh, het klopt inderdaad dat als je de pook/kogel naar onder duwt dat het schakelen goed gaat. Is alleen erg vervelend.
Nu heb ik geprobeerd de pook los te halen alleen krijg ik de kogel niet los. De onderste stang zit eraan vast en heb geen idee hoe ik die los krijg.
De zijkant moet wel lukken maar daarvoor moet eerst de onderste stang los van de kogel.14 augustus 2012 om 10:15 In reactie op: Astra G, 1e versnelling = 3de, 2de versnelling erg moeilijk #18056244Auto is pas gekocht.
Vorige eigenaar zei dat het al zo was toen hij het kocht maar ik vond het erg vreemd maar vertrouwde hem aangezien het een bekende is van me.Over welk bedrag spreken ongeveer? 100, 250, 500, 1000 EUR? Mijn geldboom is namelijk niet groot meer sinds de aanschaf van de auto :/
Van de sloop halen zou ook een optie zijn indien een nieuwe te duur is? Alleen de pook zelf vervangen is voldoende begrijp ik?…
Overigens heeft deze auto ook heel wat km’s gereden (tis een diesel), rijd echter wel perfect op het schakelen na.
13 augustus 2012 om 23:14 In reactie op: Elektrisch raam mechanisme astra G 3drs. op station? #18055181Bedankt,
Het is gelukt met de elektrische ramen. Had inderdaad een compleet kabelboom van de sloop gehaald want die van mij hadden alleen elektrische spiegels.
Nu nog afwachten op elektrische spiegel schakelaar (die mis ik nog) en dan kan ik de elektrische spiegels ook monteren :)
-
AuteurBerichten