Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Als het euvel zich weer voordoet kan je altijd de stekker van je gaskleppositiesensor los trekken en dan zou het probleem weg moeten zijn als het daar aan ligt.
Heb een paar jaar geleden al eens flink lopen kloten met een storing totdat iemand mij vroeg de stekker los te trekken en het dan te proberen.
Probleem was meteen weg en toen ook meteen gaskleppositiesensor vervangen (Let wel op, dit is een prijzig geintje en kostte mij toen meer dan 100,- voor een nieuwe)EDIT: Zie net dat dit topic een maand oud is, sorry voor de kick maar misschien alsnog nuttig voor iemand anders die ooit zoekfunctie gebruikt :P
@Govert wrote:
Deze Corsa heb ik vorige maand op de Nordschleife (Nurburgring) in Duitsland gespot!
Kom ik op het forum om mijn auto te verkopen, ben ik na 5 jaar Corsa rijden eindelijk een keer gespot!
Nog een dikke foto ook, mooi om als herinnering te houden, bedankt!Plunjer is eruit geweest, zag er eigenlijk niks aan dat er verkeerd uit zag.. Netjes schoon gemaakt, voorzichtig uitgeblazen met lucht (ook het gat).
Probleem is er echter nog steeds.
(Met mij persoonlijk gaat het gelukkig goed, over tijdje terug voor controle en dan zien we wel weer verder.)
Klote is gewoon dat het mijn daily is en ik dus elke dag met zwetende handjes achter het stuur zit af te wachten tot er iets poef zegt :P
Bedankt alvast in ieder geval, sorry dat ik niet zo actief ben geweest maar ik ben onverwachts een week opgenomen geweest in het ziekenhuis i.v.m. een plotselinge hartinfectie (ja op 23 jarige leeftijd kan je dus ook op de cardiologie afdeling terecht komen haha).
De plunjerbout is dus die bout die aan de tegenovergestelde kant zit van het oliefilter ?
Binnenkort eens eruit trekken, waar moet ik dan voornamelijk op letten of moet ik hem gewoon even goed schoon maken ? (Geen ervaring met die plunjer, geen idee hoe dat ding er uit gaat zien haha)Als ik de vorige eigenaar mag geloven is deze distri set +/- 35.000km jong.
En stel zou ik een nieuwe pomp nemen, welke/waar kan ik (deze) het beste halen?
Ik heb het forum rondgezocht maar die verwezen alleen maar naar websites die niet meer bestaan..Dus echt een defecte bobine? En niet dat stekkerblokje wat er aan zit?
Eerst deed toerenteller namelijk niks en toen heb ik een nieuw kabeltje getrokken vanaf die stekker en toen deed hij het wel met dat schokken.
Ik dacht miss aan storing ergens omdat de kabel anders ligt.
Zal binnenkort eens overdruk plunjer eruit halen :)Oliefilter is voor de roadtrip vervangen, en dat is zon 4-5000 km geleden, dus dat lijkt me een beetje snel.
Motor is toen ook geflusht en volledig nieuwe olie erin.
Overdruk plunjer kan er gewoon zo uit zonder iets anders te demonteren? Olie piest er wel uit neem ik aan?Binnenkort eens kijken of ik een brugje kan regelen :D
@richardo1992 wrote:
Zeker voor herhaling vatbaar. :)
+1
En de Grossglockner was de enige pas waarbij het hevig regende, dus dat was wel jammer :(
Het was een roadtrip met een stel klasgenoten ;)
Route:
– Venlo
– Zell am See
– Grossglockner Hochalpenstrasse
– Jaufenpass
– Timmelsjoch Hochalpenstrasse (Sölden)
– Passo dello Stelvio
– Comomeer (Lago di Como)
– Monza/Milaan
– Bloemenriviera
– Col du turini (WRC proef)
– Monaco
– Laggo Maggiore
– VenloAfstand: 3214km
Reistijd: 39 uur
Haarspelden: 156
Hoogste pas: 2770 meterZeker wel wat moois gezien daar, Lamborghini Aventador was op het moment toen wel een trending item :D
Monaco was zeker mooi maar het mooiste was toch zeker dit : (+1 voor de mensen die het kunnen raden ;) )
Danku!
En ja die motion in de velgen en achtergrond vond ik ook al gaaf :D
Qua kleuren heb ik er een beetje aan gepield in photoshop om het een iets dramatischer effect te geven king:
En de fotograaf heb ik zeker bedankt voor dit mooie plaatje !16 december 2013 om 13:35 In reactie op: Project 98′ Corsa B Ibherdesign Widebody (Grijs) (Update 14) #18200033Ik hoop dat je deze Corsa gaat redden…
Wek deze Corsa uit zijn heftige Tupperware nachtmerrie en maak er wat moois van! :jerryBreedbouw kan mooi zijn, als het maar niet TE is, hoe hij er daar uit ziet vind ik persoonlijk voor schandaal :puke
Ieder zo zijn mening, ben gewoon benieuwd wat je er van gaat maken :D :thumb
Succes!Onderweg naar Monaco afgelopen zomer king:
Nog bedankt Sjoerdie, puik werk ! :thumb
Je hebt PM, ben toch eigenlijk op zoek naar een groep A waarmee ik misschien (eventueel met DB killer) de omkeuring naar 2.0 mee kan ondergaan.
Was die 2.0 omgekeurd met die uitlaat of ? (lijkt me niet aangezien de kat er niet in zit ?)Niemand die me op weg kan helpen ? :(
Ik heb alleen interesse in de carosserie :jerry
Woon in Breda, net iets te ver voor mij zonder ambulance… :swearNieuwe microfoon op de kop getikt, nu lekker genieten van het C20XE brulletje op video :D
http://www.youtube.com/watch?v=-smDDuLLR7g&feature=youtu.be” onclick=”window.open(this.href);return false;Zo hij zit erop, alles werkt weer zoals het hoort ! king:
Hier een foto van de verkeerde sensor die ik in eerste instantie had gekregen, schijnt van een C20XE te zijn, toch komen de boutgaten niet overeen :hmmz
Gasklep zonder maantje merk je wel iets van maar om te zeggen dat het veel verschil maakt… nee niet echt… hij reageert een klein beetje feller op het gas.
Toch, het is gratis winst en daar doe ik niet moeilijk over :thumbIedereen iig heel erg bedankt voor de hulp ! :D
Nee die ene die ik op motorcode had besteld had wel dezelfde stekker maar de bevestiging paste niet op het gasklephuis, hij was veel kleiner en kwam ong 1cm te kort bij de boutgaatjes.
En ik heb hem al een keer vervangen en dat was ook dezelfde, dat was destijds een gasklephuis van een C20XE die ze bij mijn stage nog hadden liggen.Het zal vast wel de goede zijn, vind het alleen nogal een behoorlijk prijsverschil voor iets wat hetzelfde doet op een ander blok :P
Maar nu is het nieuw dus hoort het voorlopig niet meer kapot te gaan ! :worsIk zal hem eens gaan ophalen, hij zou om 3u binnen zijn king:
Onderweg terug naar huis van vakantie een Astra gespot bij de McDonalds in Echt.
Zat een Astra GSI Club sticker op.Yey, wat een geluk heb ik toch weer, ga ik de sensor ophalen, alles prima..
Loop ik naar de auto om te controleren of het de goede is.. nope, terug naar binnen met de oude erbij zodat ze het Bosch nummer op konden zoeken (had eerst op motorcode besteld, maar blijkbaar was dat niet de goede :wtf ).
Nou niet op voorraad maar kon wel vandaag binnen zijn.Ik zei dat is prima, wat moet het kosten ? Meneer de verkoper antwoordde: ” €138,- meneer. “
Weer een slap in the face, maar nu moet het toch echt het goede onderdeel zijn en het probleem verholpen..
Fingers crossed !En ik heb de gasklep al dicht zitten, gewoon 2 m5 boutjes met borgmoertjes, wat loctite die ik toch nog gevonden had.
Dichtlassen en polijsten is mooi enzo, maar kost weer een paar knaken en de winst is minimaal.
Ik probeer er geen vermogensbeest van te maken maar ik moest toch op het onderdeel wachten en had toch nog een gasklep liggen dus dacht zal eens kijken of het verschil geeft aangezien veel mensen het doen :)@Vinci wrote:
Hey goede vooruitgang eindelijk! Wel raar, die dingen gaan haast nooit stuk, maar als hij bijv. in ‘stationair’ blijft hangen is het niet zo gek dat hij verrot loopt….
Ik zou inderdaad gewoon boutje moertje doen, misschien wel met borgmoertjes voor de zekerheid, je wil ze niet op een dag in de kop terug vinden!
Ja ben ook opgelucht eindelijk… weer een zorg minder :P
Sowieso borgmoertjes en misschien wel een prutje secondelijm erbij, Loctite is helaas op maar zo moet het ook wel lukken king:
Maar wat is het nut eigenlijk van de positiesensor als hij nu gewoon mooi loopt zonder dat ding erop dan ?
Zal vast wel een doel hebben maar ik merk het verschil niet echt :POk, gaskleppositie sensor is het probleem, trok hem los en het beest was weer wakker.
Gelijk even langs de automaterialenzaak geweest en een nieuwe besteld (had m al een keer vervangen voor een 2ehands en ik wil niet weer dit gezeik :P)
47 eurotjes kost het maar dus kan ik niet wakker van liggen.Nou had ik nog een extra gasklephuis liggen dus die heb ik maar vast helemaal schoongemaakt voor als ik de sensor morgen heb maar nu heb ik een vraagje:
Ik las overal dat veel mensen het halve maantje eruit halen voor betere luchtdoorstroming, dus ik dacht ik haal m er ook uit.
Schroefjes braken af, op zich niet erg want het is toch maar een reserve en nu is het halve maantje er wel uit, maar ik neem aan dat ik die 2 gaatjes wel moet opvullen ?
Hoe word dit meestal gedaan ? denk dat ik er tijdelijk even een boutje en moertje in zet.Zo, weer terug van vakantie !
Heb reactie van Jeroen gehad en ga daar binnenkort maar eens langs als hij tijd heeft :)Gasklepschakelaar zal ik morgen wel even proberen want dat kost toch geen moeite :)
Nu eerst slapen na een 1100km lange reis terug :shock:
Wat moet ik verwachten op het moment dat ik hem lostrek ? rijdt hij dan gewoon ? -
AuteurBerichten