Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
6 maart 2017 om 23:26 In reactie op: Astra G: Alternatief MID/TID display (oplossing pixeluitval) #183400276 maart 2017 om 23:20 In reactie op: Astra G: Alternatief MID/TID display (oplossing pixeluitval) #18340025
Er is geen bestel link, je moet ‘m mailen dan krijg je van hem de betaalinformatie enzovoorts
6 maart 2017 om 23:08 In reactie op: Astra G: Alternatief MID/TID display (oplossing pixeluitval) #18340023Dit is de goede link: http://veramon.czweb.org/en_pp_astra_g_mid.html
13 maart 2015 om 13:53 In reactie op: Astra G: Alternatief MID/TID display (oplossing pixeluitval) #18168974Heb je even een PB gedaan!
@Dolby wrote:
@needenaar25, Hoe heb je het voorelkaar gekregen om van een TID naar een MID te gaan. Wat heb je allemaal moet aan leggen veranderen om het zo werkten te krijgen?
En hoe bedien je de MID nu? Standaard heb je met een TID toch geen BC schakelaar om dingen te kunnen instellen?Heel mooi gedaan trouwens. :thumb :thumbup :thumbup
12 maart 2015 om 10:42 In reactie op: Astra G: Alternatief MID/TID display (oplossing pixeluitval) #18168970Ik heb gisteren de TID -> MID ombouw gedaan.
(voorbeeldfoto van TID)
(alles loshalen)
(eerst de draden bij de tellerbak gelegd)
(toen t verbruikssignaal genomen bij de ecu)
(en alles weer netjes dicht)
9 maart 2015 om 13:13 In reactie op: Astra G: Alternatief MID/TID display (oplossing pixeluitval) #18168967@Dolby wrote:
@needenaar25, Bedankt voor je mooi en duidelijk fimpje over het alternatief display. Ziet er echt netjes uit. :thumb
@needenaar25 wrote:
Stephen voor wie ik er een heb besteld heeft een filmpje gemaakt: https://www.youtube.com/watch?v=ams6kEO0tE4″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Heb er laatst 12 besteld, ik heb nog een paar foto’s van meerdere mensen die m reeds hebben ontvangen/geinstalleerd.
Hier het verschil tussen de originele MID(links) en de vervanging(rechts). Door de LCD erg klein, en worden niet erg warm.
Originele mid had zelfs al sporen van oververhitting door de lampjes (die bruine plekken):
Hier nog twee fotos met de blauw-witte kleur:
9 maart 2015 om 10:18 In reactie op: Astra G: Alternatief MID/TID display (oplossing pixeluitval) #18168965Stephen voor wie ik er een heb besteld heeft een filmpje gemaakt: https://www.youtube.com/watch?v=ams6kEO0tE4″ onclick=”window.open(this.href);return false;
De bak komt uit een 2001 (als ik mij niet vergis) Coupe turbo Z20LET
@Andy6446 wrote:
Hi,
Al lang was ik op zoek naar een Astra coupe dus ik weet eea daar over.
Met jouw budget kom je helaas niet verder dan bj. 2000-2001(max). Dan hebben die allemaal al 200d+ km gelopen (dus je moet de d-riem gaan vervangen (extra kosten) en bij dat bj. is dat om de 60d km).
Wat betreft de motor dan schijnt de Z18XE idd beter dan X18XE1 te zijn. Ik heb zelf geen ervaringen met X18XE1 maar heb daar behoorlijk veel (internet) onderzoek naar gedaan.
Ik heb uiteindelijk een perfect onderhouden Astra coupe Z18XE uit 2005 gekocht maar dat was maar een “once-in-a-lifetime chance” geweest (en heeft uiteraard iets meer gekost).
Mijn ervaringen met deze auto (en motor) zijn alleen maar zeer positief. Auto rijdt lekker vlot, ligt heel goed op de weg en heeft genoeg vermogen. Een minpuntje is dat deze motor een elektronische gas pedaal heeft (ipv een kabel) dus ik merk dat die af en toe als je gas intrapt, een fractie van een seconde “bedenktijd” nodig heeft. Maar misschien ligt dat aan mij, weet ik niet…
Een groot pluspunt vind ik dat Z18XE geen EGR klep heeft (iig die van mij niet) dus al dat schoonmaken of afdoppen is niet meer van toepassing.
Ik hoop dat je een mooie Astra coupe vindt want dat is een auto die je veel (rij)plezier kan bezorgen.
grtzDat de distributieriem vervangen moet worden, ben ik mij van bewust bij aanschaf van een auto met deze kilometerstanden. Dit moet echter geen probleem zijn, mijn stiefvader zit in de vut, en als ik hem even vraag kan ik zijn garage wel gebruiken, of hij helpt me er mee.
En omdat inderdaad mijn budget (misschien wel veel) lager is dan dat van jou, ben ik me van bewust dat je niet zomaar een pareltje vind, waar ik ook genoegen mee neem. De auto heb ik zelf altijd erg mooi gevonden, en omdat ik ivm werk een auto moet aanschaffen ben ik dan ook van plan er zo een te kopen.
Bedankt voor je reactie in ieder geval!
7 oktober 2014 om 21:14 In reactie op: Aankooptips en uitbereidingsmogelijkheden Corsa C GSI #18256431Nice!
Check your inbox.Greetings.
7 oktober 2014 om 20:55 In reactie op: Aankooptips en uitbereidingsmogelijkheden Corsa C GSI #18256428Well, cruisecontrol is a huge must for me, so if that isnt in, it better be possible :P
I am not in a hurry for the translations, as for now, i dont even own the car to make the upgrades to! :P
If you send me te english translations when you are ready, i will translate them to dutch, so maybe they can be put in a how-to section.
(nederlandse vertaling)
Cruisecontrol is een grote must voor mij, dus als dat er niet op zit, moet het gerealiseerd kunnen worden :P
Ik ben niet in een haast voor de vertalingen, voor nu, want ik heb notabene de auto nog niet.
Als je me de engelse vertalingen stuurt als je klaar bent, zal ik ze naar het nederlands vertalen zodat ze misschien in het how-to gedeelte gezet kunnen worden.7 oktober 2014 om 20:41 In reactie op: Aankooptips en uitbereidingsmogelijkheden Corsa C GSI #18256425Thanks! I edited my second post, could you look at that?
7 oktober 2014 om 20:28 In reactie op: Aankooptips en uitbereidingsmogelijkheden Corsa C GSI #18256423Awesome! Your reply covers many questions!
The engine in a gsi is a z18xe, am i right? What Are the Weak points for that engine?Translate for those webpages are horrible, could you translate the pages about the seat heating, the alarm, and the auto-dimming rear-view mirror.
You can PM me, if you find the time ofcourse.The GSi has ESP and traction control already built in, am i right? If not, let me know!
Thanks!
(nederlandse vertaling voor anderen)
Super! Je antwoord dekt veel vragen!
De motor in een GSi is een Z18xe, toch? Zijn er zwakke plekken bij dat blok?De automatische vertaling voor die webpagina’s zijn vreselijk, zou je de pagina’s over de stoelverwarming, het alarm en de zelfdimmende binnenspiegel kunnen vertalen?
Je mag me een PB sturen, als je tijd hebt natuurlijk.De GSi heeft standaard al ESP en tractie-controle, of heb ik het verkeerd? Laat het me weten als het niet zo is!
Bedankt!Nieuwe CIM/CIM van donorauto moet zijn uitgeleerd, de huidige CIM moet worden uitgeleerd, contactslot omwisselen, nieuwe CIM inleren
Oude bougies inderdaad vanochtend teruggezet en niks meer aan de hand.
Heeft iemand het onderdeelnummer van de gasklephuispakking van een z18xe?
Was van plan om het spul eens te reinigen.nope, ben bang van niet.
Heb ze gemonteerd in de veronderstelling dat ze fabrieks-af goed afgesteld staan.Welke afstand moeten de elektrodes hebben?
groeten
MaartenIk heb de bougies gekocht op basis van deze quote die ik gevonden heb via google:
@wim-v6 wrote:NGK BKR5EK
Willem
uit dit topic: viewtopic.php?f=6&t=161938
ik draai op LPG, weet niet of daar verschil in maakt?
@C00kie wrote:
Hoeveel graden staat die nu dan?
Ik vraag dit omdat je zei dat je hem hebt laten uitlijnen en ik dus ook verwacht dat je een uitlijnrapport ontvangen hebt. Op basis van dat rapport wou ik je een advies geven waar je om vroeg… maar als dat niet gewaardeerd wordt dan succes ermee.. -offtopic
Even voor de duidelijkheid, ik ben dat niet die dat zei.
Geen keuringsrapport ontvangen. Bel er morgen wel weer heen :argue@arjontje wrote:
Voor dagelijks sportief zou ik gewoon de camber op zijn negatiefst zetten van de fabrieks waardes.
En natuurlijk de sporing daar op aan passen.Je kan verder gaan maar dat gaat ten koste van de banden. Deze zullen sneller slijten.
Okee, heb ik volgende week wat te doen!
@arjontje wrote:
@needenaar25 wrote:
Hoeveel graden camber raden jullie aan bij de verlaagde auto??
Op de voor wielen dus.Wat wil je met de Vectra doen?
Dagelijks “sportief” gebruik king:
De Ta Technix Schroefset voor Opel Vectra C heeft idd een hele kleine mogelijkheid (slobgaten) om te stellen.
Dus zelf de gaten groter maken of camberbouten monteren.
De uitlijner wilde deze ingrepen niet doen, 1 omdat ik zelf de set heb gemonteerd en 2 hij de gaten op welke manier dan ook wil vergroten en dat is begrijpelijk.
Het schietloodje werd ff snel gebruikt om aan te tonen dat de camber echt niet goed was.
Hoeveel graden camber raden jullie aan bij de verlaagde auto??
Op de voor wielen dus.Om verwarring te voorkomen; hij heeft wel gewoon uitgelijnd met deze tijdse instrumenten maar hij heeft een schietlood langs de auto gehangen om de camber te checken.
Waarom? Geen idee. Volgens hem was de camber niet te verstellen. Zag al een setje camber bouten op marktplaats. Daar maar even achteraan.Klopt, ben zelf ook twee keer niet tevreden geweest, maar door deze keer ga ik er ook niet meer heen. Erg vriendelijke man maar soms loopt ie de kantjes ervan af. Kent Iemand nog een goeie garage in de regio achterhoek/twente?
Ik ga met die slobgaten bezig en dan laat ik de sporing controleren.
Als de sporing inderdaad verkeerd is ga ik weer terug om hem het te laten doen en laat ik de portemonnee dicht.Groeten
Maarten -
AuteurBerichten