Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Ik heb SKF gemaild, die zeiden nieuwere type pomp monteren.
aan de hand van mijn motor nummer.
in de 2de alinea heb ik misschien een foutje gemaakt wat betreft wanneer carterdruk bij stationair
of volgas hoog of laag is.de vraag blijft wel hetzelfde,
excuus hiervoorprobleem gevonden, krukas sensor :swear
vd week nog gemeten 480 ohm en rpm signaal.
denk tog even loshalen meten helemaal niks.excuus 1,8, was 0,3 ohm weerstand van meetkabels vergeten eraf te trekken
injector gereinigd, kwam niet veel vuil vanaf.
dreef wel wat witte prut in het water leek wel siliconen of zo.gemeten 2,1 ohm wel wat weinig maar kan laag ohmig type zijn of spoel deels kortgesloten.
ik weet niet wat de normale waarde hoort te zijn voor een single point injectordas apart ja,
had de corsa ook ff as leen auto vandaag nog opgelet achterbank omhoog en jawel bzzzz…zal vanavond injector eruit halen en meten of spoel niet kortgesloten is zo niet gelijk maar ff in de ultrasoon reiniger
idd lampje brand op contact en gaat normaal uit als motor aanslaat.
aaah kijk goede info, dat veranderd mijn zoek richting.
ik ben niet anders gewend vandaar de vraag.
ik weet bij astra g x16xel en corsa b x14 xe namelijk wel.
dank je wel.zal als ik tijd kan vinden of ik bij starten injector puls heb en ontsteking.
ik heb wel bij starten rpm signaal en pomp werkt dan wel.toch krukas sensor onder de loep nemen.
misschien dat deze te zwak signaal geeft.
weerstand sensor is iig rond 480 ohm.onsteking werkt met aansturen scantool.
als ik met starten dit ook heb ga ik kijken of ik injector puls krijg en voeding.
misschien blijft injector dicht hangen.dank julie wel voor de hulp en info tot nu toe!!
en misschien staar ik me me blind op die 2 sec pomp prime.
single point injectie heeft al veel lagere pompdruk tov multipoint,
en heeft single point geen prime op contact.misschien dat iemand op dit forum dat wel weet.
zie je dat dacht ik al,
misschien moet ik morgen de boel maar eens lostrekken en zoeken in een van de ecu massa’s die mist of zo.
stomme is dat ik de pomp met scantool kan activeren, maar op contact niks.
met starten schakelt pomp in maar motor slaat niet aan.misschien is het signaal van de krukas sensor te zwak of iets dergelijks.
sensor meet ik 480 ohm, maar de magneet misschien te zwak geworden.zal morgen kijken of hij met starten vonkt.
de rest vd ontsteking werkt in ieder geval wel met aansturing scantool.ik denk zelf dat het niks anders kan zijn als de start onderbreker.
weet iemand toevallig of er dan altijd een code word gezet
of een knipperend lampje.of hoeft dit niet altijd het geval te zijn.
tijdens starten word de pomp wel aangestuurd, maar motor slaat niet aan
dank je wel!
nee heb zelf een maxisys 908 om uit te lezen.
geen foutcodes niks! in ecu en immo.kan met scantool ontsteking , pomp etc activeren alles werkt.
maar ik krijg ook geen 2 seconden prime op contact,
dus ecu schakelt het relais niet aan.
beide voedingen zijn goed constante plus en geschakeld op relais van pomp.
en vallen ook niet weg bij starten.ecu is in staat pomp aan te sturen maar dan wel met test op scantool
-
AuteurBerichten