Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Heb hier nog een OP COM v1.39 incl. kabel liggen waar ik niets meer mee doe (Opel is verkocht).
Heb er niet veel mee gedaan, éénmaal geïnstalleerd maar verder niet meer in verdiept.
Mocht er interesse zijn, mag deze gratis opgehaald worden (of verzonden worden op kosten ontvanger).
(Ben aankomende week op vakantie, wellicht vertraagde reactie van mijn kant). Gaat naar de eerste de beste die de software op komt halen (of verstuurd wil hebben).
Edit: Woonachtig te Gennep (+/- 20km onder Nijmegen). Wel zo makkelijk i.v.m. evt. ophalen.
OpCom is helaas al weg.
Mvg Rafael.
Hierbij even een update;
Inmiddels is de auto weer terug geweest. Hierbij is de distributieset vervangen (set was nog geen 500km oud). Tevens zijn de hydraulische klepstoters vervangen.
Echter, de motor maakt naar mijn mening nog steeds teveel geluid met koude start. Ik heb bij de garage aangegeven dat ze ook naar de spanner van de multiriem zouden moeten kijken (op advies van forumleden hier). Hier is echter niets aan gedaan en beide garages dachten echt dat het vanuit de distributie kwam. Maar zoals gezegd is het geluid nog niet weg, ook niet met wéér een nieuwe distributieset.
Ben dus nog niet tevreden….de garage ziet me ook al weer aankomen. Heeft ze waarschijnlijk al genoeg geld gekost (valt namelijk allemaal onder de garantie). Niets ten nadele van de garage, tot nu toe zijn ze erg behulpzaam.
Waar zou het aan kunnen liggen? Toch maar eens nadrukkelijk vragen om naar de spanner van de multiriem te kijken. Zit deze trouwens in de buurt van de distributie??
[rquote=1832731&tid=117943&author=McKaamos]Ja ok, dat is me duidelijk, maar er zijn goeie en slechte heb ik begrepen. Maar die jij laat zien is nog goedkoper ook en gratis verzending :)
Gelukkig heb ik een Paypal account, dus ik denk dat dat em wordt :) Thanks![/rquote]Heb de OP-COM hier ook besteld op 14/12/2010 en gisteren binnen gekregen…Duurt even maar het pakketje moet dan ook vanuit china komen. Van de week maar eens gaan testen..
[rquote=1833120&tid=137983&author=Gts32v6]Nou,dat begint lekker.Als de riem droog is laten zitten,maar als hij wordt verwijdert om wat voor reden gewoon vervangen.Suc6
Gr. Gts32v6[/rquote]
Idd ja…hopelijk zet deze trend zich niet voort…niets zo vervelend om geen goed gevoel bij je bolide te hebben.
Zal erop hameren dat ze de riem vervangen. Zie het alleen niet snel gebeuren gezien de dealer al een hoop kosten heeft gemaakt voor de aflevering.
Heb ze al gezegd dat ik Pietje precies ben wanneer het aankomt op auto’s dus auto gaat zeker nog even naar mijn vaste monteur (die trouwens nog veeleisender/kritischer is als ikzelf). Just too be sure..:hmmz. Breng mijn auto’s regelmatig weg voor een checkup tussen de beurten door..
Nou, begint al lekker:
Vandaag auto opgehaald ter controle bij de dealer i.v.m. ratelen bij koude motor. Volgens de monteur niet afkomstig van de multiriem..ze hebben deze eraf gehad en het geluid bleef. Volgens hem kwam het bij de distributieriem vandaan….tevens constateerde hij olielekkage t.h.v. de distributieriem (dit verklaarde ook de brandlucht: olie lekt op uitlaat)….hij adviseerde me contact op te nemen met de garage waar ik de auto heb gekocht i.v.m. garantie. Boel moest volgens hem weer helemaal los, gezien dit weer enige kosten met zich meebrengt, leek het hem verstandig dit met de verkopende garage af te handelen.
Heb nu voor volgende week een afspraak staan…hopelijk wordt dit opgelost.
Is het trouwens raadzaam om de distributieriem te vervangen i.v.m. mogelijke olie op de riem en ondanks dat deze er nog geen 400 km op ligt? (heb gelezen dat olie op de riem de levensduur aanzienlijk kan verkorten…tenzij deze nog droog is).
[rquote=1826788&tid=137045&author=rooiepeet]ik heb gisteren eens gekeken wat mijn verbruik is op de snelweg.
dat is gem. 9.3L/100km en hij gaf aan dat er 22liter was verbruikt op de totale 240 km bij een uiteindelijk gem.snelheid van 74km/h.
dan was het gisteren wel klote weer en hier en daar een gat in de weg dus heb me aardig aan de snelheid gehouden.
maar al zit ik dan op de linkerbaan te wachten tot een auto met 99km/h weer een keer naar rechts gaat en er zit dan een saab 9-5 met een 2.5tid bij mijn op me bumper omdat ie er zogenaamd ook langs wil, ja dan gaat ie zodra het kan terug naar zijn 3 en dan loop ik toch echt goed op hem uit,
en kom ik vervolgens een rontonde af (tweebaans) en zit er een nieuwe mb glk 320 diesel uit 2010 rechts naast me die net als mijn de eerste links wil, dus die gaat er vol gas vandoor, maar komt mij vervolgens niet voorbij.
dan heb ik echt lol maar ja je verbruik schiet wel weer omhoog.wat ik wil zeggen, ik heb de vectra v6 niet gekocht om zuinig te rijden maar voor de prestaties en rijgenot van de 6 cilinder.
als ik milieubewust en overal precies de de max. snelheid zou rijden kon ik wel een 1600 kopen, maar het vermogen is leuk en gebruik ik dan ook wel, en tuurlijk rijd ie op de snelweg lekker en al zou je rustig aan doen rij je 1op11 maar al ga je het vermogen gebruiken dan is ie gewoon niet zuinig te noemen.[/rquote]
Idd…de V6 af en toe een keer doortrekken is ook lekker. Verbruik moet je dan ook op de koop toe nemen, dat weet je al bij aanschaf…En daarbij maak ik zelf maar +/- 10.000km in het jaar, dat beetje extra kosten is te overzien.
Kortom; als je zuinig wil rijden zeker geen 6 cilinder aanschaffen….(daarvoor pak ik de auto van mijn vriendin wel..:))
[rquote=1825713&tid=137045&author=wim-v6]koude weer en korte ritjes = veel verbruik
[/rquote]Idd. Met mijn vorige auto (passat 1.8turbo) reed ik ook gemiddeld 1 op 9. Toch maar vaker de fiets naar het werk pakken. 3 km verderop..eigenlijk te gek voor woorden om daar de auto voor te pakken..ik hoor het vaker haha…Tevens niet echt lekker voor de auto die korte ritten…
Heb de auto pas net dus nog net geen 200 km gereden. Zit nu over 200km op 14.0l/100km dus ongeveer 1 op 7. Bijna alleen maar korte ritjes… Verbruik valt me enigszins tegen. Rij vrij rustig en had gehoopt toch wel 1 op 8/8.5 minimaal te halen…
Wellicht speelt het koude weer ook mee. Gaat hier trouwens om een Vectda C 3.2 GTS.
[rquote=1825260&tid=137983&author=wim-v6]spanner van de multiriem die wat geluid maakt.
Willem[/rquote]
Oke bedankt. Dan zal ik de dealer maar eens vragen daar naar te kijken….Lijkt me niet een al te groot probleem als dit het is.
Heb even een filmpje gemaakt (gemaakt met iPhone dus hopelijk is het geluid een beetje te horen).
Link: Ratelen/Tikken Vectra 3.2 GTS
Ps; Het geluid lijkt te komen vanaf de plek, te zien in het filmpje, op +/- 30 sec.
Zal vanmiddag proberen een filmpje te maken.
Uit ervaring weet ik dat een auto koud vaak anders klinkt maar aangezien ik garantie heb, wil ik wel zeker weten dat het niets ernstigs is. Het is een soort van rammeltje/tikken. Lastig om dat zo uit te leggen. Bij warme motor overigens niet hoorbaar.Daarnaast zou ik graag de accu na willen laten meten cq. laten vervangen aangezien deze eergisteren leeg was…Garage zit 40km verderop, op nog geen 2km zit ook een Opel G2 dealer (pal tegenover mijn werk). Daarbij heeft deze hoop ik een andere kijk op de auto gezien ik de auto daar niet gekocht heb, geen kosten maakt en erop verdienen in tegenstelling tot de garage waar ik de auto gekocht heb (beetje wantrouwig door slechte ervaring vorige auto/dealer).
Heb de G2 economy garantie…bij aanschaf geprobeerd de andere garantie te verkrijgen maar dat zat er niet in…
[rquote=1824829&tid=137983&author=Gts32v6]Helemaal mee eens,heb bij de mijne geen bijgeluiden bij koude start en onderhoud is zeer belangrijk:)
Maar wat hebben ze voor 2000 euro gedaan dan:oGr. Gts32v6[/rquote]
-Distributieriem.
-Lek gedicht achter in kofferbak (5 uur mee bezig geweest..?).
-Nieuwe hendel t.b.v. cruise control.
-Nieuw thermostaathuis, bleek na controle defect te zijn.
-Nieuwe remblokken.
-Grote beurt met oliewissel en de hele mikmak.Dit waren punten die ik aangegeven had bij de aanschaf. Denk dat ik anders maar eens voor de zekerheid langs de dealer ga. Weet iemand trouwens of de G2 garantie overal van toepassing is? Bij mij in het dorp zit namelijk ook een G2 dealer.
Nou, heb de auto binnen na enige vertraging. Er moesten nog wat punten opgelost worden maar de onderdelen lieten op zich wachten..totaal nog voor ruim 2000€ versleuteld volgens de interne factuur van de dealer.
Moet zeggen rijdt heerlijk! Maar verbruiken doet ie ook goed…met dit weer en korte stukjes zit ik nu 1 op 8….althans de laatste 100 km. Zie het gemiddelde wel stijgen dus denk dat het nog wel iets zuiniger kan.
Verder kon ik gisteren de startkabels te voorschijn halen…Lege accu dus mocht dit vaker voorkomen dan maar even langs de dealer.
Verder nog een vraagje voor de 3.2 rijders: Ik vind de motor bij een koude start nogal rauw klinken en alsof er iets ratelt… Wanneer de motor warm is ,is er niets meer te horen…. Is dit normaal bij een Vectra 6 cilinder?.
origineel gepost door CALIBRA4x4TURBO
:Phaha! maar zwart blijft toch t mooiste hoor:D Vooral als ie net gewassen is! Heb toen ik er 1 ging zoeken getwijfeld tussen zwart en grijs maar…………….ben toch voor zwart gegaan:cool:Zwart is idd. mooi maar heb me voorgenomen nooit meer een zwarte auto te kopen….ik blijf poetsen!!! En elk klein krasje valt gelijk op…..:swear (stiekem toch ook naar een zwarte Gts gekeken… Een collega rijdt er ook een en dat is toch ook wel een erg mooie auto.
origineel gepost door CALIBRA4x4TURBO
:Phaha! maar zwart blijft toch t mooiste hoor:D Vooral als ie net gewassen is! Heb toen ik er 1 ging zoeken getwijfeld tussen zwart en grijs maar…………….ben toch voor zwart gegaan:cool:Zwart is idd. mooi maar heb me voorgenomen nooit meer een zwarte auto te kopen….ik blijf poetsen!!! En elk klein krasje valt gelijk op…..:swear (stiekem toch ook naar een zwarte Gts gekeken… Een collega rijdt er ook een en dat is toch ook wel een erg mooie auto.
origineel gepost door Edvries
top, gefeliciteerd. Nu wachten we op de :kewlpicsEnnuh…zal wel een opcom worden of je moet nog tussen de 2 en 3 duizend voor een tech2 willen uitgeven, en dan nog zorgen dat je m kunt updaten… opcom is 2 tientjes als e m via ebay in China betseld.
Groet,
Eric.
Haha, laten we dat maar niet doen dan…dacht dat Tech2 ook wel op de chinese markt te verkrijgen was..Heb zo een aantal jaren met VAGCom gewerkt en is af en toe erg handig. Van het weekend maar even OPCOM bestellen.
Nou ik heb de auto aangeschaft…volgende week vrijdag de auto ophalen.
Het is dus de Vectra 3.2 GTS geworden. Bouwjaar 2002 met 96000 NAP. De auto krijgt nog een grote beurt, uitvoerige check en de distributieriem wordt vervangen. De radiateur was van 12/2005 dus die is reeds vervangen (ik neem aan m.b.t. het koelwater/automaatbak probleem). Inclusief 1 jaar garantie…
Iets meer uitgegeven dan ik van plan was maar in vergelijking met het aanbod geen slechte deal, ik denk zelfs een redelijk goede deal. De dealer wilde niet meer toegeven maar eerlijk gezegd denk ik dat het een scherpe prijs is.
Nu nog OP-COM/Tech2 aanschaffen….even orienteren wat ik nu precies moet hebben.
origineel gepost door Gts32v6
u2uThanks voor je u2u…ben alweer wat wijzer. Ga kijken of ik de radiateur kan laten vervangen bij de onderhandeling..desnoods leg ik zelf wat extra bij. Moet lukken denk ik.
Laat morgen weten of het wat geworden is..
Hoogstwaarschijnlijk ben ik eruit en ga ik morgen terug om wellicht een deal te maken…
De onderhoudsboekjes kunnen nabesteld worden en de beurten die bekend zijn worden in het boekje genoteerd…2 stempels in totaal alleen de eerste periode is niet bekend. Auto is wel bij dealer bekend en historie is (voor zover mogelijk) altijd op te vragen voor de eventuele volgende koper.
Rest mij alleen nog het volgende: Is het wijsheid om i.v.m. bakproblemen de koeler te laten vervangen? En is het echt alleen de oliekoeler of is het de radiateur? Dit is me niet geheel duidelijk. Wat mag zoiets kosten zodat ik daar morgen nog over kan onderhandelen…:angel
edit: Voor zover ik op het internet kan vinden, dien ik i.v.m. het voorkomen van bakproblemen de radiateur te vervangen en dus niet de oliekoeler zelf. Kan iemand dit bevestigen, dit scheelt ook al aanzienlijk in de kosten..In ieder geval alvast bedankt voor alle hulp!
edit 2: Zojuist even naar de plaatselijke dealer gebeld. Deze gaf aan dat de auto in 2006 terug is geweest voor een modificatie waarbij de o-ringen zijn vervangen om lekkage te voorkomen. Ik mag aannemen dat dit voldoende is of is het wijsheid dit alsnog even preventief aan te pakken?
Een hoop vragen maar aangezien het een grote uitgave is (althans voor mij..) heb ik graag enige achtergrondinformatie…:vertag
origineel gepost door Gts32v6
Met die bak revisie van 60 dkm is wel vreemd,mischien heeft de gts koelwater in de bak gehad:hmmzGr. Gts32v6
Dat was volgens de onderhoudsman hier niet het probleem…wat dan wel wist hij niet precies.
Vandaar mijn twijfels. Qua verkoopwaarden klinkt het allemaal goed. Echter het ontbreken van de documentatie en daarbij de versnellingsbakrevisie maken het dat ik aan het twijfelen ben…….erg jammer want als die boekjes erbij hadden gezeten alsmede de facturen etc. had de Vectra nu al voor de deur gestaan!
origineel gepost door janneman vectra c
Over die boekjes da weet ik niet ,maar ik zou niet te lang denken , als die prijs goed is gewoon kopen.
Zo erg is het toch niet als die Vec 36000dkm geen garage heeft gezien:hmmz
Je krijgt er een jaar garantie bij man:worsJan
Dat klopt vandaar dat ik twijfel. De deal is goed in mijn ogen maar ik vraag me af hoeveel het uitmaakt wanneer ik de auto particulier door wil verkopen zonder onderhoudshistorie behalve dan die er nu uitgevoerd wordt (grote beurt en ditributieriem wissel).
origineel gepost door janneman vectra c
Ik zou het wel aandurven hoor bij een dealer:wtfmaar wie zegt dat die bak is gereviseerd?
Dat kon de onderhoudsman bij die dealer nog zien. Was gereviseerd bij een specialist in Staphorst. Verder kon de dealer daarna geen onderhoudshistorie meer zien…
Voor mezelf zou het niet eens zoveel uitmaken maar het gaat me ook over de verkoop. Ik ben niet iemand die 5 jaar in dezelfde auto blijf rijden en zal niet snel een auto zonder boekjes kopen…ik verwacht dat het daardoor lastiger doorverkopen is..
Zou een dealer een serviceboekje bij kunnen bestellen en daarin de bij hen bekende onderhoudshistorie in kunnen zetten?
Ben vandaag wezen kijken naar een Vectra 3.2 GTS.
Ik kan een Vectra 3.2 uit 2002 kopen echter zijn de onderhoudsboekjes niet aanwezig…..Km stand volgens NAP is wel juist. De automatische versnellingsbak is bij +/- 60.000km gereviseerd…Echter ook hier weer geen bonnen van. De auto heeft nu 96000 km gelopen. Auto staat bij een dealer die deze auto ook nieuw geleverd heeft, echter historie is vanaf 60.000km niet bekend.
Kortom, de auto heeft een lage km stand van 96000 zonder boekje en facturen etc. De versnellingsbak is gereviseerd bij +- 60000km.
Pluspunt is dat ik de auto bij een dealer kan kopen met 1 jaar Bovag garantie, de auto wordt rijklaar gemaakt waarbij wat puntjes worden hersteld (melding bandenspanning bijv.), de distributieriem wordt vervangen en de auto krijgt een beurt.
O ja ik verwacht de auto wel te kunnen kopen voor 9000/9250€
Echter ik weet niet wat te doen. Km stand spreekt me aan, voorwaarden voor verkoop ook alleen struikelblok is de afwezigheid van de boekjes/facturen en de revisie van de versnellingsbak bij 60dkm….
Wat te doen??
O ja, niet geheel onbelangrijk:
Is met het vervangen van de oliekoeler het probleem dan definitief opgelost (verbeterde versie?) of moet dit eens in de zoveel tijd preventief gedaan worden?
Morgen een proefrit maken dus hoop ik voor die tijd een reactie op bovenstaande vragen te krijgen (toch een hoop geld…..)..
-
AuteurBerichten