MWW1977

Aangemaakte reacties

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    Berichten
  • MWW1977
      Lid sinds:
      28 February 2011

      [rquote=1888807&tid=143628&author=opel-mark]1,5 kwadraat max 10 A[/rquote]

      Euh…….:o

      Hoe bedoel je?

      1,5 kwadraat is max 10A of 1,5 mm is automatisch max 10A.
      of…??

      Zou je het misschien op zijn Jip en Jannekes willen vertellen?
      Ik ben een neewbie op dit gebied. Maar wil het erg graag te weten komen. Ben nl. ook van plan dit zomer een windmolen te bouwen zodat ik het speelgoed van de kids daarmee kan opladen.:D

      MWW1977
        Lid sinds:
        28 February 2011

        Vraagje: Heb de 2 contactdozen net bij de Halfords gekocht, maar dat manneke daar kon me niet vertellen wat voor dikte draad ik nodig had!
        Kan iemand mij hier vertellen wat de dikte moet zijn?
        Maakt het trouwens uit of ik 0,5 mm of 1,5 mm draad gebruik?
        Een dikkere draad geeft minder weerstand maar de groep heeft toch een zekering tegen een te hoge stroom? Of is dat een verkeerde gedachten gang?

        Ik zie trouwens dat de contactdozen een eigen zekering (intern) hebben van 20A. Is er een mogelijkheid dat ik een extra zekering in de verlengkabel naar achteren zet van bv. 5A?
        Ik heb nl geen zin in een doorgefikte kabel wanneer die contactdozen meer Ampere’s gaan trekken.
        Jullie lezen het vast al wel….ik heb nauwelijks verstand van elektra…..heb meer verstand van gebouw constructies! :)

        Gr. Mike

        (PS: Ik heb trouwens de volledige handleiding voor veel opel modellen op Usenet gevonden en geïnstalleerd op mijn netbookje! :angel Draait perfect…..nu nog te weten komen hoe ik bij de juiste zaken terecht kom!)

        MWW1977
          Lid sinds:
          28 February 2011

          Heb een uitdraai van het programma “Cosids” via de fax gekregen. Heb het ff gescant en naar mezelf gemailt. Heb geen idee hoe ik die zo snel van een PDF een jpg kan maken. Heb de PDF dus maar even op Radipshare gezet. http://rapidshare.com/files/450536136/Middenconsole_de-_monteren.PDF

          Hiermee moet het lukken. Is voor de Astra H!

          Voor iedereen die het meeneemt: Doe er je voordeel mee! :D

          MWW1977
            Lid sinds:
            28 February 2011

            Er zit trouwens idd constant spanning op de plug bij de pook!
            Net gechecked! :D

            Maar kan onder de handrem geen makkelijk verwijderbaar “klepje/kapje” vinden. Alles lijkt muurvast te zitten.
            Als ik maar weet waar de klipjes zitten weet ik hoe en wat ik moet doen.
            Vanavond maar eens bellen met mijn aangetrouwde neef.

            MWW1977
              Lid sinds:
              28 February 2011

              :D:D
              Ik hoop dat ik het dashboard kan laten zitten! Zeker omdat het mijn eerste keer word en ik dus niet precies weet wat ik aan het doen ben.
              Dus de min-pool gaat ook even van de accu.:afro

              Ik wacht nog even met dat boek…..hoop dat ik antwoord van mijn aangetrouwde neef krijg.
              Heb trouwens al een gescande versie gevonden op internet….is alleen meer dan 800 dagen geleden erop gezet. Weet niet of ik daar nog bij kan. :angel

              MWW1977
                Lid sinds:
                28 February 2011

                Bedankt voor al je reacties Marcel!
                Je bent erg verhelderend! Ik zal straks een keer naar beneden lopen om te checken of ik het wel bij het rechte eind heb wat die plug bij de asbak betreft.

                Wat gebeurt er eigenlijk wanneer de bc gereset is? Geeft dat problemen of is dat net als bij een “echte” computer: power down en start up?
                Om die dagteller maak ik me niet druk….klopt nu ook niet. Komt wel weer bij de volgende tankbeurt.

                Heb net een sms gestuurd naar de man van een nicht van me. Die werkt bij een Opel distributiecenter. De Opel garage waar ik mijn Astra gekocht heb is een klant van hun. Kijken of hij me aan een volledige handleiding kan helpen. Of een site waar je die kan kopen.

                Greetz Mike

                PS: Net een site gevonden waar je boeken kunt bestellen: http://www.tmbbooks.be/nl/autom_Opelrep04.html

                MWW1977
                  Lid sinds:
                  28 February 2011

                  Hey Marcel,

                  Super bedankt! Daar heb ik wat aan!
                  Ga vanavond bij thuis komst direct even op onderzoek!
                  Ik ben wel benieuwd waar de twee schroeven voor dienen die ik voel wanneer ik mijn hand langs de smalle kant (waar de armsteun ook zit) naar beneden beweeg. Ik gok dat die dienen om dat deel van de ombouw vast te houden?

                  Heb ik voor de kabels naar de 2 extra contactdozen nog een speciaal type nodig….of weten ze dat bij bv. de halforts wel? (die zit hier dichtbij en kan ik in de lunchpauze snel ff heen lopen :D)

                  Greetz Mike

                  PS: wanneer ik de kabels ga aansluiten op de contactdoos bij de pook (deze is volgens mij geschakeld…mijn omvormer kapt ermee wanneer ik de sleutel uit het contact haal) moet ik dan nog ergens een pool van de accu halen ofzo?

                  MWW1977
                    Lid sinds:
                    28 February 2011

                    [rquote=1880358&tid=143628&author=chopperbob]

                    een geschakelde plus betekend dat deze uitgaat als je de sleutel uit het contact haalt, ik heb er een stekker in zitten met een lampje er in voor mijn telefoonhouder met lader. deze zou anders dus altijd blijven branden als ik mijn auto afsluit, of ik moet iedere keer die stekker er uittrekken.

                    ik heb hem van mijn carkit die is namelijk geschakeld via contact afgehaald. deze ligt bij je dashboard kasje, vaak nog ingetapt, daar kan je een uhp4 module op aansluiten.

                    greetz

                    Marcel

                    ps in die draadboom zit ook een draad dat de radio uit gaat als je telefoongaat.

                    [/rquote]

                    bij ons is er ook al een carkit (nokia) aanwezig (de astra is nl. ex-lease) en die doet het perfect.
                    Ik heb nu een omvormer in de auto om de mobieltjes van mijn vrouw en mij te kunnen opladen. Die moet ik ook telkens in en uit pluggen, maar vind dat niet zo’n probleem.
                    Denk dat ik de twee contacten die ik achterin maak wel geschakeld ga uitvoeren. Geheit dat er een keer een laadkabel in de auto achter blijft en we denken er niet aan om deze eruit te halen…..dan staan we na een tijdje met een lege accu! :(

                    Ik ben echt opzoek naar een handleiding om de handrem ombouw te demonteren ( :D niet slopen hehehe). Kan iemand me daarmee helpen?

                    MWW1977
                      Lid sinds:
                      28 February 2011

                      [rquote=1880358&tid=143628&author=chopperbob]

                      de plug bij de asbak ,heb ik een geschakelde 12 volt van gemaakt, voor mijn telefoonhouder/lader.

                      greetz

                      Marcel

                      [/rquote]

                      Hoi Marcel,

                      hoe en waarom heb je er van de contactdoos net voor de versnellingspook een geschakelde 12V aansluiting gemaakt?
                      Wat betekend dat eigenlijk: geschakelde 12V?

                      Groeten Mike

                      MWW1977
                        Lid sinds:
                        28 February 2011

                        :o WOW!! Bedankt voor jullie input!
                        Bedankt voor het linkje Atema! Daar heb ik idd iets aan.

                        Kadett4x4: Ik ben volledig nieuw als het op auto’s aankomt dus stel ik maar gewoon de domme vraag: Wat is het can bus systeem?
                        Ja, ik ben dan wel handig om zelf iets aan de auto te doen, maar voor ik iets doe wil ik het eerst allemaal goed uitgezocht hebben.
                        Heb geen zin dat er straks brand uitbreekt in de auto omdat mijn jongens met de PSP of NintendoDS zitten spelen en mijn vrouw haar telefoon aan het laden is.
                        En dat alles van 1 en hetzelfde kabeltje. :D

                        Ik weet dat er bij mij thuis een max. per groep aan Ampere’s te verbruiken is. Ik ga er van uit dat dit in een auto niet anders is.
                        Van mijn Renault Laguna had ik ooit ergens een volledige handleiding gevonden hoe alles aangesloten zat en waar je welk schroefje moest losdraaien om ergens bij te komen. Heeft niemand hier zoiets voor mijn Astra H station? Of misschien delen daarvan betreffende het goed verwijderen van de handrem ombouw?

                        MWW1977
                          Lid sinds:
                          28 February 2011

                          Hoi X.otic,

                          Bedankt voor je welkom! :D
                          Ik zal binnenkort wat foto’s schieten van onze Astra.
                          Ik zal vanavond bij het naar huis gaan ff achterin de kofferbak loeren of ik het dopje kan vinden.

                          Maar dan zou ik er alsnog 2 in de middenconsole, achter de handrem willen hebben. Ik heb bij de automat al verschillende uitvoeringen gevonden (opbouw en inbouw). En mijn voorkeur gaat toch zeker uit naar inbouw. Weet nl. zeker dat wanneer ik ze op de achterzijde van de handrem ombouw schroef, ze door mijn jongens een keer kapotgetrapt worden!

                          Greetz Mike

                          Edit 1: Heb ff snel gekeken…kan in de gehele auto maar 1 contactdoos voor 12V vinden! Heb met mijn mobiel een foto gemaakt met waar ik de 2 aansluitingen graag zou willen hebben. Maar die is nog onderweg van mijn mobiel naar mijn mailadres:D Volgt wanneer hij binnen is.

                          Mike

                          Edit 2: De foto van waar ik de 2x 12V aansluiting graag zou willen hebben.[img]1298885414-350.jpg

                        11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)