Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Is er hier iemand met een 1.7 cdti motorcode z17dtr die het roetfilter heeft laten verwijderen en zo ja of hij/zij hiermee problemen heeft ondervonden.
Indien geen problemen graag de naam van het bedrijf waar je het hebt laten doen.Ikzelf heb het 3 jaar geleden namelijk laten doen en toen niks anders als problemen gehad, achteraf bleek het softwarematig niet verwijderd te kunnen worden waardoor ik uiteindelijk een ander roetfilter eronder heb gegooid.
Ondertussen begint deze ook alweer aardig verzadigd te raken dus ben benieuwd of het ondertussen wel mogelijk is voor de 1.7 cdti.
Auto komt uit 2009 en betreft een astra.ik heb mijn auto anderhalve week geleden laten doen bij het bedrijf pk-chiptuning uit Utrecht voorheen de meern, roetfilter inwendig verwijderd en softwarematig de egr en het roetfilter weg laten schrijven.
de eerste paar dagen ging het allemaal goed tot mijn voorgloeilampje knipperend begon te branden. (was al gewaarschuwd voor storingen op dit forum).
boekje gepakt en hier stond dat de betekenis hiervan is dat hij wil regenereren maar niet kan, dit ter bevestiging ook nog even bij de opel nagevraagd en hem laten uitlezen.
hij geeft op de uitleesapparatuur bij opel geen foutmeldingen en ook niet over dit lampje en de auto rijd verder normaal.
het bedrijf gebeld en 3 dagen lang daar naartoe gereden om het op te lossen.
uiteindelijk is de oude software terug gezet en daarna de nieuwe software met de wegschrijvingen van de egr en dpf er weer op gezet, lampje is vervolgens tot gisteren uit gebleven.
gisteren begon hij weer knipperend te branden dus betreffende bedrijf weer gebeld alleen ondertussen wat minder vrolijk als de keer ervoor.
uitgelegd dat hij op de 1 of andere manier de dpf nog ziet en dat mijn eigen garage en de opel deze mening delen, vervolgens krijg ik als antwoord dat ik maar lekker ergens anders heen moet gaan en dat hun niks meer kunnen betekenen en dat de opel dealer en mijn eigen garage er geen verstand van hebben..
ik ben er gelijk naartoe gereden omdat ik dit gedrag dus niet kan accepteren en kreeg bij binnenkomst gelijk de vraag wat kom je doen met intimiderend gedrag, nu ben ik gelukkig niet snel onder de indruk van dit gedrag wat helaas veel voorkomt bij mensen uit bepaalde noord afrikaanse landen en is het gebruiken van geweld verboden in dit land, ik heb hem dus mondeling duidelijk gemaakt dat het gewoon opgelost gaat worden en zijn enige optie die hij nog kon bedenken was het lampje eruit draaien.
dit lijkt mij dus eigenlijk niet de oplossing.ga dus niet in zee met dit bedrijf PK-CHIPTUNING uit Utrecht.
in het eerste contact zijn ze vriendelijk en reageren ze snel maar op het moment dat ze je geld hebben ontvangen en hij storingen gaat geven dan weten ze het niet meer en komen met oplossingen die geen oplossingen zijn en die ik zelf ook had kunnen bedenken.
ze zijn dus absoluut niet meer meewerkend en meedenkend.
ze noemen zich profesioneel maar een kind van 6 heeft meer verstand in zijn kop zitten, blijf er dus alsjeblieft zover mogelijk vandaan en ga eerst goed rond kijken op internet en google, ik ben er ondertussen achter dat er maar een aantal zijn die weten wat ze doen en dat 80% maar wat doet.maar heeft iemand een idee hoe ik dit alsnog op een normale manier uitgeschakeld kan krijgen.
13 januari 2016 om 12:14 In reactie op: Zeer hoog brandstofverbruik opel zafira 1.7 CDTI 125 pk 2010 #18246308@Fridov wrote:
Welk bedrijf?
ga maar niet naar ze toe. onbetrouwbaar bedrijf die pk chiptuning uit Utrecht voorheen de meern.
uitleg in mijn eigen topic hoog dieselverbruik4 januari 2016 om 14:13 In reactie op: Zeer hoog brandstofverbruik opel zafira 1.7 CDTI 125 pk 2010 #18246303Hij heet pk tuning.
Weet niet waar je woont maar als je bij Google dpf of roetfilter verwijderen klikt dan komen er door het hele land die eigenlijk hetzelfde doen. Als je dan bij Google ook nog ff op revieuws of recensie kijkt met de bedrijfsnaam erbij dan zie je gauw genoeg hoe ze zijn4 januari 2016 om 13:48 In reactie op: Zeer hoog brandstofverbruik opel zafira 1.7 CDTI 125 pk 2010 #18246301In utrecht.
Die van mij heeft bijna 250000 gedraaid4 januari 2016 om 13:26 In reactie op: Zeer hoog brandstofverbruik opel zafira 1.7 CDTI 125 pk 2010 #18246299Ik heb een 1.7 dtj motor.
Zaterdag het roetfilter verwijderd en samen met de egr weg laten schrijven in de software en tevens 40 pk en 70 nm bij laten schrijven.
Ondertussen bijna 800 kilometer gereden en het verbruik is weer normaal terwijl hiervoor het brandstofverbruik iedere 200 a 250 kilometer gigantisch toenam.
Qua storingen kan ik nu dus nog niks zeggen maar de tijd zal het leren
Er zijn mensen hier die zeggen dat het niet kan omdat hij storingen en ellende gaat geven maar tot nu toe gaat alles goed en de tuner heeft hierop zelfs de garantie gegeven dat dit niet gebeurd en zo wel dat ik dan terug kan komen en eventueel me geld terug krijg.
De motor is zelfs stiller geworden1 januari 2016 om 22:24 In reactie op: Zeer hoog brandstofverbruik opel zafira 1.7 CDTI 125 pk 2010 #18246296ik heb morgen een afspraak staan en ze zeggen dat de egr wel weg geschreven kan worden zonder dat hij storingen geeft.
ze geven hier zelfs garantie op mocht hij storingen gaan geven.1 januari 2016 om 15:37 In reactie op: Zeer hoog brandstofverbruik opel zafira 1.7 CDTI 125 pk 2010 #18246291In Eemnes kan je dit laten doen. Als je ff op Google zoekt egr uitschakelen dan komt ie ergens bovenaan eruit rollen
31 december 2015 om 19:23 In reactie op: Zeer hoog brandstofverbruik opel zafira 1.7 CDTI 125 pk 2010 #18246285En heb jij het probleem al gevonden want volgens mij kamp ik met hetzelfde probleem met mijn 1.7 cdti astra
Heeft allemaal niks uitgehaald. Vandaag weer getankt met bijna 600 kilometer op de dagteller en een verbruik van 1 op 14.
Ondertussen roetfilter gereinigd egr gereinigd brandstoffilter vervangen gasklephuis gereinigd maar het hoge verbruik blijft.
Zoals ik al zei loopt ie soms op rond de 600 toeren stationer en soms rond de 800.
Vandaag liep de toerenteller zelfs te pingelen tussen de 6 en 900 toeren, dit pingelen had hij nog niet eerder gedaan.
Echt niemand die weet wat dit zou kunnen zijn want ben dat hoge verbruik toch wel een beetje zat aan het worden. En voor iedereen een fijne jaarwisselingheb vandaag bij de garage 1 of andere vloeistof met een apparaat laten inspuiten waardoor het complete in en uitlaatsysteem brandstof systeem en roetfilter gereinigd wordt, kijken of dit wat oplost.
@Imi-tatie wrote:
Welkom!
Heerlijke auto de Astra H. Welk type en uitvoering heb je?
En je hebt het over de achteruitgang van Volvo? Hoe bedoel je dat?
Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk
Ik heb de 1.7CDTI
Ik ben de 740 en 850 van Volvo gewend en zo worden ze tegenwoordig niet meer gemaakt, de motoren van de 740 de B230 blokken waren niet kapot te krijgen evenals de rest van de auto, heb daarna nog nieuwere gereden maar er was toch wel regelmatig iets met sensoren e.d. vandaar dus achteruitgang
@Helmer opelfan wrote:
Idd dat verklaart een hoop. Gelukkig niks ernstigs
Dat betwijfel ik nu. Brandstofverbruik blijft te hoog en het is me opgevallen dat hij stationer soms op 700 toeren loopt en dan ineens op 900 toeren. Iemand hier een verklaring voor
@Helmer opelfan wrote:
Of het zoiets simpels als een aanlopende rem
Thanks, inderdaad een gevalletje vasthangende rem
@Helmer opelfan wrote:
Zeker wel. Geen fouten wil niet zeggen dat er ook daadwerkelijk niks aan de hand is.
Je kan met draaiende motor kijken bij meerwaarde blokken. Zo kun je zo goed als alles bij langs of de turbo druk volgens fabrieks waarde is. Zo ook brandstof druk. Werkt de luchtmassa meter juist de egr…oke thanks dan rij ik morgen even langs de opel om hem te laten uitlezen.
@Helmer opelfan wrote:
Uitlezen met een op-com of tech2 kijken wat daar uitkomt
Heeft dat zin als hij geen foutmeldingen geeft?
Het verbruik blijft nog steeds zo hoog. Lijkt me niet dat hij nou al 3 dagen aan het regenereren is. Iemand nog andere suggesties.
Wat me ook is opgevallen is dat ik normaal als ik hem vol tank de boordcomputer een reikwijdte van 960 aangeeft en dat dit de laatste 2x tanken 780 was ipv 960
Net even een stuk gaan rijden en volgens de boordcomputer was het verbruik bij 100 per uur tussen de 3.8 en 4.5, wat dus is wat ik normaal gewend ben. wel blijft de reikwijdte rond die 780 tot 800 staan (opgeteld met de al gereden kilometers.
@Jones Newton wrote:
Ja kan best regenereren op snelweg is rond de 1:10
Maar tanken na 100km en verbruik uitrekenen is ook geen betrouwbaar gegevens als afschot van pomp vloer andere kant op is dan de vorige tankbeurt kan dat zo al 2 liter schelen en dan heb je ineens 1:16 gereden dan klopt het best met de regeneratie.Wat zegt je boordcomputer?
Boordcomputer gaf hetzelfde aan gemiddeld zo rond de 8 liter per 100 kilometer dit is de volledige 100 kilometer zo geweest. Normaal geeft hij bij een snelheid van tussen de 100 en 120 tussen de 3.8 en 4.2 liter per 100 kilometer gisteren was dat tussen de 7.0 en 9.0 per 100 kilometer en dit dus de hele weg
@Jones Newton wrote:
Misschien een regeneratie gehad?
Zou kunnen maar dan nog kan hij volgens mij niet van 1 op 20 naar 1 op 12 gaan op een stuk van 100 kilometer snelweg
-
AuteurBerichten