mstremmelaar

Aangemaakte reacties

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: X2.0XEV bij hoog stroomverbruik bokkende motor. #18175498
    mstremmelaar
      Lid sinds:
      10 May 2013

      Dat had ik ook wel ja, dat lijkt me wel normaal. Maar wat ik nu heb is niet normaal. Het lijkt alsof ik expres elke keer gas geef en weer los laat. en dat aan een stuk door. Dat is dan direct te relateren aan de stroomverbruikers die ik aan zet. Ruitverwarming is trouwens wel de grootste verbruiker. In nog geen minuut is de ruit ook ontdooit, maar dan wel met slecht rijden er bij.

      In reactie op: X2.0XEV bij hoog stroomverbruik bokkende motor. #18175496
      mstremmelaar
        Lid sinds:
        10 May 2013

        Is er een makkelijke manier om een slechte verbinding op te sporen? Er zijn namelijk meerdere massakabels.

        In reactie op: X2.0XEV bij hoog stroomverbruik bokkende motor. #18175495
        mstremmelaar
          Lid sinds:
          10 May 2013

          Ja, denk je dat het zoiets is? Hij geeft met lichten aan en kachelmotor op laagste stand op de voltmeter nog wel 13,5 volt af. Als ik lichten, achterruit, kachelmotor voluit, airco en stoelverwarming tegelijk aanzet. Dan gaat de meter wel helemaal naar 8 volt :D .

          mstremmelaar
            Lid sinds:
            10 May 2013

            @CarloAstra wrote:

            Ik denk dat het zo goed aangesloten zit, heb je voor de rest storing als je de motor laat lopen? Anders moet je even de goot openmaken aan de bovenkant maar volgens mij zitten er op positie A geen draadjes in de stekker… Dus een loze aansluiting…

            Haha, je hebt gelijk. Mooie aansluiting, maar inderdaad zonder draden aan de binnenkant. Dus inderdaad op B. Nu heb ik de + accupool een tijdje los gehad, maar de storing komt direct terug. dus niet na een aantal seconden, maar direct. Dus toch maar even storing uitlezen. Of kan het zijn dat de computer niet goed gereset is en dat allebei de polen er af hadden gemoeten?

            mstremmelaar
              Lid sinds:
              10 May 2013

              Bedankt voor de reacties, ik kan op zijn vroegst zaterdag bij de auto. Ik zal dan eerst maar eens kijken of er inderdaad niets aan A zit aan de binnenkant, want dan is het vrij duidelijk. Ander zal ik eens gaan uitlezen met de paperclip methode (werkt mooi trouwens).

              mstremmelaar
                Lid sinds:
                10 May 2013

                Bedankt voor de reacties, ik heb de stekker van de klopsensor nu in A zitten en nu krijg ik een motormanagement lampje. Is het zeker dat onder de dradenstrip aan de rechterkant bij A geen stekker hoort te zitten? De stekker zelf heeft wel een hoek er in zitten waardoor deze toevallig wel goed op A past. Als in A niets hoort zou dat wel verklaren dat ik nu niets heb wat nog in B moet (want dan mis ik nu nog iets van een sensor oid). Ik had gehoopt dat iemand anders hier ook een Ecotec blok zou hebben. Het blok komt nogal veel voor.

                mstremmelaar
                  Lid sinds:
                  10 May 2013

                  Ik heb B nu naar A verplaatst. Er zat ook een hoek in de kabel, dus dat lijkt zo beter te zitten. Maar nu is B leeg en deze heeft geen kleur. Die van de lambda bijv. wel. Ik heb echt overal gezocht, ook aan het oude blok, maar ik kan niets vinden wat ik mis. De stekker is wel te schoon, dus er moet wat aan hebben gezeten. ik weet wel dat wanneer ik nu gas geef dat dan het motormanagement lampje aan gaat.

                7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)