Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Ik wilde voor de archieven nog even aangeven dat het vervangen van de ECU bij mij het probleem heeft verholpen! Tevens heeft de nieuwe ECU een nieuwere softwareversie gekregen, die er (kennelijk) voor zorgt dat de auto een stuk soepeler rijdt, vooral in de eerste en tweede versnelling met een relatief laag toerental. Een mooie bijkomstigheid!
Vanochtend is de ECU vervangen voor een ander exemplaar (met dank aan Zakhooi voor de goede service!).
Ik heb er intussen al weer een paar keer mee gereden maar het probleem is niet meer voorgekomen. Ik heb goede hoop en vertrouwen dat het nu verholpen is.
@bart-gsi wrote:
probleem zit bij je gasklephuis..
je hebt eendrive by wire systeem en de sensor geeft problemen..
je gasklephuis zal denk ik vervuild zijn.. deze schoonmaken.. of anders vervangenBedankt voor je reactie! Na even zoeken lijkt dat inderdaad ook een goede kandidaat! Ik ga eens kijken of ik dat zelf kan!
Ik heb ook ‘last’ van de harde rand in de rugleuning in mijn station uit 2001. Ik heb de stoel eens gestript en er zit inderdaad een actieve hoofdsteun contructie in. Het bevalt me niet echt, maar zal ook niet snel interieur wisselen om eraf te komen (alhoewel, er zit ook een brandgat in de passagiersstoel)…
Ik ga uit van een Astra G.
Er zit een hendeltje wat je om moet klappen. Ik kan er helaas even geen foto van vinden.
De hendel zit aan de kabelzijde en klapt omhoog van links naar rechts (of rechts naar links).
Bij mij ging het heel makkelijk, ik hoefde geen kracht te gebruiken.
@robert_corsa wrote:
wie zegt dat het 2 lampjes zijn? kan ook eeen mid zijn.
zit je regelaar wel omhoog van je instrumenten verlichting?
regelaar zit in je lampenschakkelaar.anders een losse stekker, of kapotte mid/tid
Goeie, de regelaar is makkelijk eerst te controleren. Hoe zit het met de rest van je dashboardverlichting?
Een mid heeft trouwens 3 lampjes, dat is er één meer dus dan een tid?
Je zal het middenconsole moeten loshalen denk ik. Zie ook deze pagina (vanaf halverwege): http://www.steve010.nl/toepassingen/astrag/astrag_inbouw.htm” onclick=”window.open(this.href);return false; Als je de display er dan toch uithaalt, vervang dan gelijk de lampjes! (kan gelijk het probleem zijn natuurlijk).
Ik heb de How-To in het Vectra forum hier gebruikt: viewtopic.php?f=129&t=155541 . Mijn stoelen gingen hetzelfde (ik heb de leuning ook uit elkaar gehad).
De zitting gaat ook los met een plastic strip aan de achterzijde, ik heb daar helaas geen foto van.
Bij mij zat het probleem in de zitting. Ik heb de bekleding losgehaald (aan de achterzijde). Met een beetje proberen kwam ik erachter dat het kraakte tussen de ‘balken’ van het frame in de zitting. Ik heb er wat WD40 tussen gespoten (het enige wat ik had op dit moment) en het lijkt verholpen.
Het zoeken kostte even tijd, maar nu kan ik het zo herhalen mocht het nodig zijn. Ik hoefde de stoel er niet uit te halen. Ik heb stoffen bekleding en geen airbags in de stoel.
Gereviseerde/gerepareerde MID teruggeplaatst
Piepende en krakende bestuurdersstoel (wat is dat irritant zeg!) verholpen -
AuteurBerichten