Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Uiteindelijk een nieuwe luchtmassameter op Ebay.de gekocht (origineeldeel, 5x goedkoper dan in NL) en de Zafira kwam met vlag en wimpel door de meting.
Heren dank en liviu2004 dank voor het aanbod!
Mag slotje,
[quote quote=18339643]Beide O2 staat laag, dus te veel inlaat lucht, grote kans dat uw lmm is defect.
Ik heb hier op tafel een ecu, test lmm, test lambda, test bobine, ik woon in Capelle aan den IJssel.[/quote]
dus ik theorie zou ik langs kunnen komen en de verschillende onderdelen kunnen testen?
het terugzakken van de temperatuurmeter, kan dat te maken hebben met een kapotte thermostaat?
Heren,
Via deze link is de log te downloaden: http://www76.zippyshare.com/v/ToY1DGvC/file.html
wat me opvalt is dat de waarde van B1S1 O2 Sensor (Bank 1 Sensor 1) continue op 20mV blijft, daar de waarde van B1S2 O2 Sensor (Bank 1 Sensor 2) nog wat schommelt
ook staat de temperatuursensor (afgelezen waarde) bij stationar op 85/90 graden, maar valt deze tijdens het rijden terug naar 70 graden. bij stationair klimt deze weer.
monteur zegt overigens dat dit hoogstwaarschijnlijk het “bekende” ECU-probleem is, en de ECU zal moeten worden opgestuurd + gerepareerd.
suggesties?
Top, zal vanmiddag even onder de motorkap duiken :)
Bij mij is lambdasonde = co2 sensor, gezien de lambdasonde co2 meet. kan zorgen voor spraakverwarringen.Bevat de zafira niet 2 lambdasensoren in het uitlaattraject?
Aldus de monteur: de auto komt niet door de co meting omdat de waardes van beide co2 sensoren verkeerd zijn.
Ik ga vanmiddag even dataloggen op de kvstempsensor, lmm en beide co2 sensoren en zal de log hier posten.
top, dus als ik het goed begrijp zit het filter niet dusdanig muurvast dat ik er de oliefiltertang op moet zetten?
-
AuteurBerichten