Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
@Senatorman wrote:
vandaag nietsvermoedend tijdens mijn werk tegen een Originele Manta 400 aangelopen.
Deed het zeer toen je er tegen aanliep :jerry :jerry
:wors
Let wel op, ik heb het over de aansluiting van de bak aan het bellhouse. De aansluiting bellhouse motor is wel anders.
Opel heeft de Getrag 265 ook gebruik, ze zaten onder bepaalde type Commedore, Monza en natturlijk onder de Ascona 400 en Manta 400.
@Henk, houd er wel rekening mee dat de onderdelen van een 265 niet goedkoop zijn, je bent toch gauw tussen de € 800,- en 1000,- aan onderdelen kwijt. :wtf Alle lagers vervangen in deze bak kost alleen al ca € 370,- bij elkaar. :hmmzDe Getrag 265 die BMW gebruik hebben allemaal dezelfde boutgaten in het bellhouse en ze bestaan idd uit driedelen.
Zat van deze bakken gereviseerd, kan ze wel dromen :sleeping@Maartuh wrote:
zorg wel dat je de normale vanghaak ook wel monteert, zijn er hier die gelukkig na kunnen vertellen wat er anders kan gebeuren…
Dat zal dan wel komen door de (infreriuere) constructie van de kunststofkap. Als je deze bij een goede leverancier vandaan haal heb je hier geen problemen ermee. Zowel biji de rallyauto als bij straatauto nooit geen problemen mee gehad.
Inlognaam en ww zijn niet nodig, je kan ook inloggen via http://www.hbase.nl” onclick=”window.open(this.href);return false;
Stuurdelen e.d. moet je nooit warmstoken, dit moet je alleen doen als je het gaat vervangen. Zoals al aangegeven veranderd de structuur van het materiaal door het warmstoken ook al maak je alleen de moer warm, zal het materiaal erom heen ook warm worden. Hierdoor veranderd de structuur, door het afkoelen wordt de verandering van structuur definitief, een van de veranderingen is de hardheid van het materiaal wat zachter wordt. Je kan het materiaal latten schrikken, alleen heb je dan de kans dat het materiaal te hard wordt waardoor het eerder breekt.
Kan je beter naar Teilman in Nieuwegein of Handelsonderneming De Leeuw in IJsselstein
De Leeuw
Middenweg 26
3401 MB IJsselstein Ut
030 6868899Tielman
Ravenswade 102-104
3439 LD Nieuwegein
030 2888414De Leeuw in IJsselstein is zelfs op zaterdag tot 15:00 open.
Je kan bij de automaterialenhandel dit bestellen, ik weet niet waar je woont anders kon ik je aangeven waar je moest zijn.
Kijk even hier, http://start.mijngrossier.nl” onclick=”window.open(this.href);return false;, volgens moet je nummer 16243-01 (Spoorstang Compleet) hebben.
Staat onder, Onderstel – Stuurdelen/wielophanging
Met dit nummer kan je bij de betere automaterialen het onderdeel bestellen.
Met welke homologatie gaan jullie rijden, want deze motor is niet gehomologeerd in een Ascona B :hmmz
‘t Kenteken is goed, zie de originele foto’s boven.
Sterker nog, verbredingen op het model komen niet overeen met de originele auto zoals deze tijdens de Monte Carlo rally werdt ingezet. De oorsprokelijke verbredingen waren rond, gelijk aan die van het DOTH.
Idd, de klepsteeldichtingen vervangen is meestal de grootste oorzaak een ander probleem is slijtage zuiger/cilinderwand hierdoor wordt de olie als het ware onder uit het blok de verbrandingsruimte ingezogen. Dit is meestal de laatste cilinder, nummer 4
De oorzaken waardoor dit komt zijn meestal:
a – met een koude motor “trappen”
b – bij hoge km-standen van meer dan 200.000 km slijtage.Verder nog, zwarte rook uit de uilaat betekent een slecht brandstofmengsel, blauwe rood houd in dat er olie via de verbrandingsruimte de motor verlaat. Bij wit/grijze rook is meestal de koppakking tussen een water en cilinder kapot.
Ik weet het wel zeker dat het dezelfde auto is :sleeping
In de autosport speelt het gewict van een auto ook mee. Des te lichter een auto des te beter zeggen wij altijd. Ook in onze rallyauto zit een verwarmde voorruit hierdoor is het mogelijk om de gehele kachel eruit te laten en dat scheelt zo’n 2,5 kg. Dit klinkt misschien niet veel maar de totale gewichtsbesparing is toch gauw 60 kg :o
Je moet alleen voor de ventilatie/ontwaseming (APK-eis) een bootventilator gebruiken.
Volgens mij is het onderstaand filmpje door jou zelf opgenomen :P
[rquote=1858336&tid=141832&author=Senatorman]Bij mij treedt hetzelfde probleem op boven de 230km/uur :o :D[/rquote]
Dan al :o, dan zit ik net in zijn 5 :P. Vanaf de 260-270 begint de mijn wat ligt aan te voelen :hmmz
Heerlijk een rondje aan het rijden geweest :angel
Op zich is er niets mis met deze auto, je moet er alleen opletten dat er technisch geen narigheid is.
Je heb u2u
Vandaag maar weer eens een stukje rijden :angel
Zie mijn post hierboven :hmmz
Hoezo wil je hem kopen?
[rquote=1675382&tid=81132&author=nl-tuning]vandaag Lotus omega gespot richting reynaldaweg:wors:wors:wors[/rquote]
Wel heel erg laat, maar dat was ik :(
De auto is een bekende en stond niet echt overdekt oud te worden. Dit is de auto die wel eens gespot werd in A’dam noord. De auto is van Dect en staat al tijden te koop.
Kijk eens op ARTA parts, zij hebben de tank voor € 79,–
Bij de auto’s die bij ons in het bad geweest zijn zijn de dorpels ook gelijk vervangen (rot). Hierdoor konden wij de holleruimte goed behandelen. Voor het behandelen van de chassisbalken hebben wij een slang met daarop een spuitmond gemaakt.
[rquote=1826791&tid=137352&author=Jigsaw]iemand enig idee hoeveel zoiets kost ? heb er wel interesse in op die manier[/rquote]
De kosten bedragen ca € 750,-. Houd er wel rekening mee dat je de auto zsm schoonbortseld en 50/50 in de grondverf spuit, als je dit niet doet zit er snel vliegroest op.
Wij hebben dit met ca 15 auto’s inmmiddels gedaan.
-
AuteurBerichten