Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
ZO vandaag eens een goed stuk gereden 103km
maar de temperatuur schommelt tussen de 86 en 92 graden dus echt warm lijkt hij niet te worden.@RISL wrote:
In je Astra H kun je via de boordcomputer wel de motortemperatuur aflezen.
Maar als de verwarming goed warm wordt, is de kans op een slechte thermostaat ook niet erg aanwezig.bedankt voor deze tip.
Ik kan nu inderdaad na eff google de motor temperatuur uitlezen.
Morgen gelijk kijken wat de temperatuur is na de rit om te kijken of ik hier iets wijzer van wordt.anders wordt het toch het gaskleppenhuis eraf halen om te kijken. :(
@leen1 wrote:
Komt de motor wel goed op temperatuur ?
Werkt de carterventilatie goed dus ook de vacuumslang niet verstopt ?Een keer een grotere afstand rijden met een flinke snelheid zodat de motor door en door warm wordt kan ook helpen.
Of de motor goed op temperatuur komt kan ik helaas niet geen er zit geen wijzer op het dashboard.
De carterventilatie kan ik snel niet zien. de slangen zijn in iedergeval niet verstopt.Ik zou idd nog kunnen proberen om het gaskleppenhuis los kunnen halen om het carterventilatie pijpje te bekijken.
maar zou dit het issue kunnen veroorzaken?@RISL wrote:
Sludge ontstaat ook als je vaak korte stukjes rijdt, waardoor er condenswater in je olie komt en deze verdampt dan niet.
Het is niet altijd een kwestie van een kapotte koppakking.Bedankt voor de reactie maar wat zijn korte stukjes.
Ik rijd iedere dag 52km enkele reis waarvan ongeveer 40km op de snelweg.
Dan zou er normaal gesproken toch geen condenswater in de olie terecht komen?
En waarom komt er daan zoveel warmte damp uit de motor als ik de oliedop verwijder?@Fearless wrote:
ik heb ze ook wel eens doorverbonden in de stekker. Dan krijg je dus nooit geen melding meer.
Bij een onderbreking brand het lampje. die onderbreking komt ook nog wel eens voor in de draad achter al het plasticwerk. Dan is die doorgeschuurt.
Zojuist geprobeerd om de kabels door te verbinden maar de melding blijft dus waarschijnlijk toch een breukje in de kabel.
is het niet mogelijk om voorlopig de melding uit het display te laten verdwijnen door gebruik te maken van op-com@Fearless wrote:
Heb je ook nieuwe sensoren geplaatst? Waarschijnlijk zit die dan niet goed in de stekker geklikt.
ik heb gisteren alles nagelopen maar ze lijken er echt goed op te zitten
kan ik die melding niet gewoon uitschakelen. We controleren toch jaarlijks of de schijven en remmen nog goed zijn.[rquote=1862451&tid=117943&author=afterburner27]CDL hoef je als het goed is niet in te leren met opcom…
Sleutel in het contact, contact aan , en een paar keer op vergrendelen drukken. Dan zou het weer moeten werken…
[/rquote]pfff ook dit werkt niet echter toch maar weer eens de accu los gemaakt (al eens eerder geprobeerd voor 10 min) en nu een uurtje los gelaten en hij doet het weer:).
alle bedankt voor de hulp
[rquote=1862437&tid=117943&author=sw_reijnders]vreemd, tja ik heb wel opcom, maar verder heb ik alleen een vectra b om op te testen.
dus de menuutjes van andere opels kan ik thuis niet openen.[/rquote]oke jammer ik hoop dat er nog iemand reageert de auto staat nu thuis voor deur maar de deuren kunnen niet op slot!
[rquote=1862427&tid=117943&author=sw_reijnders]hoe bedoel je helemaal niet meer?
niet met de knop op je AB of ook niet meer met de sleutel in de portier?(oh en een hint . . . stel je even voor, wordt hier erg op prijs gesteld ;))[/rquote]
Nee de AB werkt niet meer voor de portieren en wanneer ik de sleutel in het portier steek kan ik enkel die deur sluiten en de overige blijven open.
(ik zal dadelijk gelijk even het wie ben ik invullen)
Hallo
Ook ik heb na aandachtig lezen een op-com besteld en was deze vanmiddag aan het proberen en dan met name de CDL lock. Echter na programeren werkt de centrale deurvergrendeling helemaal niet meer.
Wie kan mij helpen deze weer aan te zetten of opnieuw in te leren?
owja het betreft een astra Halvast bedankt
-
AuteurBerichten