Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Aan de afdekhoes van mijn cabrio (astra f) zitten twee elastieke bandjes met haakjes eraan. Kan alleen nergens vinden waar ik deze zou moeten bevestigen. Iemand een idee?
In de planning staat:
Bestuurdersstoel vervangen.
Alle lampjes in het interieur blauw. (Bewaar wel alle lampjes want weet nog niet zeker of ik het nou mooi of kitscherig moet vinden.)
Achterruit ontwaseming maken.
Nieuwe logos achterop (chroom is eraf)
Het een en ander tectyleren.
Zwarte afdekhoes voor de kap.
Naar de sloop van het weekend denk.Boeiend, als je wel slachtoffer van vandalisme wordt. Dan maak je er zelf toch een inbraak scene van. Scheur groter maken, radio eruit trekken en klaar is kees.
@robert_corsa wrote:
proefrit gemaakt, rijd minder stevig dan een g, maar verder helemaal niet verkeerd.
+rijd, loopt, koppelt en schakkeld als nieuw
+vrij roest vrij. enkel beetje onderaan op de wielrandjes, prima bij te spuiten.
+interieur als nieuw.-linker raam gaat elektrisch moeizaam naar beneden. (geen probleem)
-doffe brom uit uitlaat (geen lek kunnen vinden)
-olie dop zat een heeel dun waasje wit spul op
-op olie pijlstok was wat wit spul te vinden, wel weinig, bij de aansteker erbij begon die te knetteren. (kan ook vocht zijn)
-ex eigenaar reed vrij korte stukjes. dus kan zijn dat er wat condens bij de olie gekomen is.hoe kan ik uitsluiten of de 1.6 16v geen lekke kop heeft?
uitlaat ruikt niet zoet, koelvloeistof is schoon. onder de motorkap geen rare lucht. motor reageert goed.uitlaat is tevens goed schoon.
Lijkt me heel sterk dat ie een lekke kop heeft, kleine stukjes rijden krijg je gewoon condens in je carter. Dat veroorzaakt een beetje emulsie van water en olie. Anderhalf jaar rijden red je echt wel. Maar dat kun je nooit met zekerheid zeggen. En kwa roesten, je moet je auto gewoon goed bijhouden. Roesten gebeurt alleen als er ergens vocht blijf zitten. Zorg dat dit niet gebeurd. Overigens roest een F2 minder dan een F1. Ik heb zelf een F1 zonder ook maar 1 roestplekje. Mag ik vragen wat je ervoor gaat betalen? Dan is de vraag wat makkelijker te beantwoorden denk ik.
Oh, oeps. Wel een leuk ding als je van astra’s houd.
@soepkiepe wrote:
http://link.marktplaats.nl/531609950
verlagingssetje (veren) astra f voor 25 euro.Vraag me af of dat ook onder een cabrio kan gewoon. Of dat ik dan speciale moet hebben, het enige wat ik misschien wil is verlagen omdat ik dat gewoon dik vind.
Heb je schade door inbraak? Super zonde :cry
Meestal wordt dat toch wel vergoed?
Waarom vraag je dit gewoon niet aan je verzekering? Ik denk dat als jij allrisk verzekerd bent, en aangifte hebt gedaan. Dat ze dan wel zullen uitkeren nietwaar? Misschien dat je ze wel op de huid moet zitten, maar waar is het anders voor.Je bedoelt handvat van de handrem? Die wil je vervangen?? Haal eerst ff het bakje eruit wat ervoor zit. Dan kun je bij een schroefje waarmee het kapje dat het leer op zijn plek houd erafhalen. Misschien kun je nu meer zien? Ik denk zelf dat het handvat er niet afgaat maar dat je dan gelijk de hele hendel moet vervangen.
Hij zag er nog erg goed uit! 60.000 is ook wel erg voorbarig bij een 1.4 hoor. Maar goed het is een zekerheidje. multiriem vertoonde wel lichte haarscheurtjes door uitdroging maar viel mee.
@Astra_DLS wrote:
Gave cabrio. Tis dat ik al een motor heb en 2 mooi weer voertuigen toch niet werkt, maar wat zou ik graag een cabrio hebben met +17 graden en zon… HEERLIJK!
Heb ook een motor :) Bijna mn motorrijbewijs. Hij rijd heerlijk! Deze houd ik waarschijnlijk. We kopen er wss nog eentje bij op den duur. Met even wat meer pk’s en geen Opel:P Reed vrijdag nog met dak open. Heerljjk man, als de zon maar schijnt !
Vette wagens Baas! Maar 300pk alleen op de voorwielen??
@Dano1.6_8V wrote:
Distributieriem is het enigste wat ik niet zelf doe aan een auto.
Dat blijf ik altijd linke soep vinden. En dat terwijl ik van meerdere mensen hoor dat het vervangen van een riem op een X16Szr heel goed te doen is, maar ik durf het gewoon niet omdat ik geen ervaring er mee heb…Zo leer je nooit wat natuurlijk…
Dat is waar maar wil deze in originele staat houden.
Niks zonde hoor laat hem 100% origineel. Heb er wel aan zitten denken maar ga er mn geld niet aan uitgeven.
Bedankt! Heb een folder gezien van irmscher en volhens mij is alles van imrscher. Weet iemand of dit nog te bestellen is bij ze? Ben bang van niet.
Je zou toch eens de opel dealer kunnen bellen vragen wat zij er van vinden?
Tips voor wat? Door de koude verbruikt hij waarschijnlijk wel wat meer. Heb je echt 52L getankt en op de dagteller 300 km staan dan? Lol mijn VR6 2.9L met +/- 200 pk reed nog zuiniger dan dat.
BTW vind mijn auto nou ook niet echt bepaald zuining, tankte 34,5 liter terwijl ik 363 op de dagteller had staan. Echt niet om over naar huis te schrijven voor een 1.4. Maar goed het is een cabrio.Zo laatst even flink wat gedaan ook al in het andere forum gepost, maar wil deze toch een beetje bijwerken.
Hier staat ie op de brug.
-Distributieriem
-Multiriem
-Waterpomp
-Spanrol
-Kleppendeksel pakking
-Temperatuur sensor
-Verse Olie
-Verse Koelvloeistof
-Oliefilter
-Bougies
-Hitteschild vast gehecht.Distriebutie was voor het laatst vervangen in 2002, bij 65dKm. Hij heeft sindsdien 19dKm gelopen, maar wilde hem gewoon vervangen om ervaring op te doen en omdat het al zolang geleden was. De multiriem vertoonde lichte haarscheurtjes en heb ik toen ook al meegenomen. Vind dat sommige dingen bij opel niet erg handig in elkaar zitten, zo moet je de motor steun lost halen en het blok opvangen om de multiriem te vervangen, en de beschermkap van de distributie moet er eigelijk ook af als je de waterpomp wilt doen. Heb het er tussen door weten te frummelen. Omdat ik niet zeker wist of het nokkenas tandwiel met een spietje bevestigd zat of conisch geknepen is heb ik em laten zitten, die moet dan namelijk weg als je de hele kap eraf wilt hebben.
Was de eerste distributie die ik ooit had gedaan, wel met hulp van een collega maar vond het over het algemeen vrij simpel. (Is natuurlijk ook geen gecompliceerd motorblok)S’avonds naar Maastricht gereden, zo’n 240 km vanaf hier. En vandaag weer terug, dus gelijk goed op de proef gesteld.
Binnenkort is het interieur aan de beurt.
@DriesV wrote:
Nope het zijn er 63.000 :D
Snap dat je dat graag wilt geloven. Haha, ik niet. Bovendien voor eem motortje van die leeftijd is dat wel erg weinig, en dat is niet perse goed.
Krijg alleen de Km teller/dagteller niet werkend met de leds die ik heb? Snap ik eigenlijk niks
van.[/quote]Uhm, wel de led goed omgedaan? +/-? Of krijg je daar geen leds achter?
Zoals ik al dacht gewoon standaard systeem, piece of cake dus.
@KadAstra-EF wrote:
Uhm,
Schijfremmen en blokjes besteed ik uit.
Heb de vorige keer alle vloekwoorden gebruikt om die remklauw weer aan zijn pennen te hangen.
Wat een kutklus was dat.
Bovendien is het geen weer om nu gezellig met je dikke reet op straat te zitten :jerryRik :)
Ik weet niet precies hoe het zit bij Opel. Maar is dat dat zo’n ontzettend stom systeem ofzo? Lijkt mij namelijk nog makkelijker dan olie verversen… Maar goed weet niet hoe handig je bent. :jerry :jerry
Vandaag dus eindelijk een flinke onderhoudsbeurt gegeven aan mn mooie cabriootje.
-Multiriem
-Distributieriem
-Waterpomp
-Spanrol
-Kleppendeksel pakking
-Temperatuur sensor
-Verse Olie
-Oliefilter
-Bougies
-Hitteschild gelast.
Ja weet ik, maar dat wil ik daar niet! :P Zoieso is de olie al heel oud, althans zo ziet ie dr uit.
Vrijgevraagd, zodat ik vrijdag eindelijk tijd heb om het volgende te vervangen:
-olie
-olie filter
-kloeivloeistof temperatuursensor
-distributieriem
-waterpomp
-bougies
-interieurfilter
-luchtfilter
-stuurbekrachtings olie
-kleppendekselpakking(Er zat witte slurrie aan de pijlstok.. wtf)
-
AuteurBerichten