Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
type fout 691380 zou 6p1380 moeten zijn
probleem opgelost,ik kreeg de riem uiteindelijk erop ,zoals jullie gezegd hdden,de loop van de riem was niet goed.
ik heb riem nr contitech 6pk1370 gebruikt je hebt ook 6pk1380 ,de oude die er op was ,is 6 pk 1370 maar ,je krijgt ze wel op maar toch met een beetje moeite,is dit normaal of zou ik 691380 nemen is 1 cm langer.
lukt wel met dit 6pk1370 maar toch vraag ik me af ,is dit normaal dat het met een beetje moeite erop gaat.
nog 1 ding,ik heb de spanrol vervangen en de andere maar deze kwamen met bouten geleverd.
de spanrol bout was binnenkant voorzien met plastic rondel zodat denk ik bout op zijn plaats blijft bij het monteren op de blok.
Zou deze verwijderd moeten worden of is niet nodig anders had skf ze niet bijgeleverd denk ik.
onderdeel nr is skf vkm 32046.
want ik twijfel zou ik terug demonteren en de plastik rondel ertussen uithalen,heeft enig nut dat het de bout op zijn plaats houdt als je ze op zijn plaats brengt op blok.tot my07 en vanaf my08 wat wil dit zeggen auto’s tot…
vanaf chassisnummer wordt er ook vermeld ,welek cijfers moet je kijken?opel zafira b
knop van de automaat hendelneen belgie
neen geen kabelbreukniet opgemerkt dat het een benzine was :)
neen 9 van de 10 is het de egr klep of roetfilter bij de zafira’s
kan roetfilter zijn
het is opgelost
dank u
plus klem volledig vervangen steeg de spanning van 13,3 naar 14,3 volt
extra massakabels aangelegd akku chassis motor
nergens geen warmte meer
toch nog een spanningsverschil van 0,01 volt,ik weet niet of dit erg is.(gemeten tussen min pool en motorblok)egr klep
ik denk dat je ze niet kan uitschakelen vermits de motor in nood gaat.
het lag gewoon aan de roetfilter,tijdens het proces van regenereren ,gebeurt dit,auto heeft de tijd niet gekregen voor te regenereren.
ik het opgelost
dan ben ik nog verder gegaan ik heb de originele massa vervangen door een andere en de probleem was verholpen.
Dus geen warmte meer en de spanning is naar de 14,10 v gestegen wel heb ik nog een beetje 0.10 v tussen min pool en motor spanning.
Nooit meegemaakt dat een kabel van de massa kon kapot gaan ,mijn vraag is een originele terug bestellen of een zelfs gemaakte dikker dan de huidige??ik heb eindelijk de oorzaak gevonden
dus mijn plus klem werd warm omwille van er oxidatie was van de vorige batterij,klem was niet vast genoeg en daarom heeft er tussen klem en pool hitte ontstaan en geel achtig oxidatie iets in die aard.
Dus plus klem heel goed schhongemaakt geshuurd zodat de geleiding terug optimaal is en nu is er geen hitte meer aan de plus klem.
alvorens moet ik erbij zeggen dat ik extra massa kabels had getrokken maar dit heeft het niet verholpen om echt de oorzaak te kennen heb ik de extra massakabels los gedaan en zo de klem aangesloten nadat ik ze gezuiverd heb,momenteel geen probleem meer toch de hitte probleem is opgelost.
Maar nu geeft de boordcomputer 13.6 v aan spanning batterij deze zou in principe rond de 14,1 v – 14 ,2 v moeten liggen op stationair toerental.
Dus heb ik aan de batterij gemeten en deze geeft zoals de boordcomputer 13,6 v weer maar als ik als massa de motor pak geeft hij 14,25 v weer dus heb ik ergens verlies of lek.Ik meet de spanning tussen min pool batterij en metaal motor meet ik 0,50 v spanning wat mijn verlies is.
En voel ik een klein beetje warmte aan de massakabel die naar de chassis gaat van de batterij,niet de klem maar aan de oog van de kabel die van de batterij naar de chassis gaat.
Dus denk ik dat de chassis naar de batterij niet goed is maar naar de motor wel of niet??
is het beter dat ik de juiste boosdoener vindt kabel die van motor naar chassis gaat ok kabel die van chassis batterij gaat??ik bedoel klem wordt pas heet van plus pool als je op display bc (opel zafira b 2007) de spanning ziet dalen naar 13,5 v en ongeveer 10 min of langer blijft hij op 14,1 – 14,3 v dan is de pool normaal geen hitte.
ik heb massa’s dikker gelegd dan originele 50 mm² van min pool naar carrosserie (nieuwe gordingpunt gemaakt) en van hier naar motor of versnellingsbak.Gemeten deze geeft door.Hierbij moet ik wel vermelden dat de pluspool klem niet optimaal is wegens vorige batterij moest vervangen worden klem op batterij was beetje aangetast door hitte en de klem van de plus is ook door de hitte aangetast,ik heb goed gevijld en gemeten dat het goed door gaf maar een beetje krijg ik er niet af dus heb ik een nieuwe klem bestelt.ik heb zolang meegewacht omdat ik dacht probleem was weg maar gisteren was mijn accu plat en heb ik gemerkt de plus pool was lichtjs gesmolten dus is er nog hitte.
Ik ga eerst beginnen met me massa dus ik ga van min pool naar (50 mm²) huidige aansluiting chassis en van deze punt naar huidige aansluiting motor is dit goed of moet ik nieuwe punten pakken voor aan te sluiten?of kan het ook aan de plus kabel liggen want nu herinner ik me ooit had ik vastgesteld dat de plus pool niet vast zat aan de akku.
ik heb ze dan wel vastgedraaid,kan het aan de accuklemmen liggen want daar komen twee aan een heel dikke en een gewone en de gewone wordt heel heet aan de plus pool.Zou er toch ook weerstand in de pluspoolklem liggen,hoe kan ik dit meten,dat ik niet voor niks massa kabels ga trekken en an niet opgelost is??Wat bedoel je met gevlochten strip dus ik ga 1 kabel van min pool naar
Motor en 1 kabel van min pool naar carrosserie dus open oog poolkant en de ander kant ?ook met open oog of gewoin gestriptik heb nu gemerkt dat de kabels niet meer warm worden enkel als de koelventilator draait worden ze warm de plus pool.
Dus toch nog kabels bijtrekken of is dit normaal?Dus dikker dan 50 kuub (originele kabel massa)zo heb ik 2 stuks gekocht een voor chassis en 1 voor motor (naar de akku allebei)
deze kan ik per meter ergens bestellen.Die ik heb bij een automaterialen zaak gekocht,met ogen kabel speciaal voor massa maar deze zijn niet langer dan een halve meter.
welek diktes ik heb zo een standaard chassis kabel gekocht speciaal voor massa maar is niet zo lang naar het schijnt voor de beste massa zo kortmogelijk houden.Wat ze voor batterijen gebruiken,of moet ik 2,5 mm of 3,5 mm of 50 mm 70 mm 90 mm of 120 mm welek is aan te raden?
hoe dik 2,5 carree of dikker?
ok ik zal proberen een kabel bij te leggen naar de min pool van de akku dus ergens van de motor of van de chassis?
-
AuteurBerichten