Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Niemand ervaring hiermee?
5 augustus 2016 om 08:53 In reactie op: versnellingsbak olie bij uitnemen aandrijfas astra G CDTI #18324086Ok dan moet ik ook zorgen voor een nieuwe dichting van het deksel van de versnellingsbak en versnellingsbakolie om de job te kunnen afronden, bedankt.
Bedankt voor de reacties, ik vermoedde het al, dus kunnen we op zoek naar 16″ stalen velgen en banden…
Zit er onder de opcom connector in de wagen een soort van coax kabel? Dan vermoed ik dat deze is losgetrokken door kabels bij te trekken in de wagen. Ik zag de coax in een andere wagen liggen en ben daarover beginnen denken dat dit wel eens de oorzaak zou kunnen zijn…
Het is idd voor een Astra g 2003 1.7 cdti en heeft altijd gewerkt met deze software, zal idd eens proberen op een andere Opel en zien wat dat geeft.
Dacht ik ook, dus heb ik via een oude laptop met XP heel de handeling herhaald en ook hiermee krijgt do Op Com geen connectie met de ECM, interface test verloopt normaal.
Dus helemaal geen connectie met de wagen…Niemand een idee?
heb juist een raar euvel ontdekt bij hardware usb poorten in win 7, er wordt een fout aangeduid en het stuurprogramma zou moeten aangepast worden, doch de interface test werkt perfect bij de Op-Com en ik heb al een nieuw stuurprogramma proberen te installeren vanuit het originele bestand van de driver, doch hierbij zegt windows dat er geen driver of stuurprogramma aanwezig is???
Voor mij latijn, en onlogisch daar de interface wel blijkt te werken.
Probleem is niet eenvoudig op te lossen, omdat de dynamo nog niet zo oud is wordt deze in garantie vervangen door de leverancier, hopelijk loopt dit vlot.
Pomp is het probleem niet denk ik want deze zit over de as van de dynamo, iemand ervaring hiermee?
16 maart 2016 om 19:57 In reactie op: ventilatie rooster boven lichtschakelaar uitnemen astra g #18313281Is gelukt bedankt :thumb
zit deze niet in de verkeerde richting terug gemonteerd, stom maar het kan gebeuren…
mogelijk versleten schokdempers….
Nu wordt het duidelijk, op de interface bij de Jack zit idd ook nog een losse draad en op de kabels van de radio zit ook een losse draad met steering wheel remote erop, dus met de Jack doe ik niets en verbind de losse draden.
Bedankt!
Spijtig van de Tid dat deze niet meer werkt met de radio.Zal nog eens kijken maar dat zit er niet op, is een kd-r571 van jvc en zou klaar zijn voor stuurbediening, in de handleiding vind ik ook niets, ook niet op de site van jvc
Dus als ik het goed begrijp moet die Jack ik de aux aansluiting op de voorzijde van de radio, niet erg handig om altijd een extern kabeltje op de radio zitten te hebben
zitten niet op dezelfde plek, OPC heeft slechts één bevestigingspunt per kant, bovenstaande heeft er 2….
Nog niemand dit al eerder gedaan?
Ben hier ook wel benieuwd naar, heb al veel hierover gelezen doch het is mij nog steeds niet duidelijk, ik las aansluiten aan de X1 en anderzijds aan de X61, dit is wel een wereld van verschil.
Heeft hier iemand een schema van?
De draden welke onder de stoelen uit komen, komen die van de schakelaars onder de asbak of zitten die nog ergens anders aan vast?Als de stekker er niet zit wil nog niet zeggen dat de wagen niet voorzien is, bij mijn zoon zijn G cdti was alles er behalve de stekker aan de stuurkolom, rem en ontkoppelingsschakelaar waren aanwezig.
Heb zelf draden gelegd van aan de grote stekker in de vuurwand tot aan het stuur en de zaak was klaar (sneller gezegd dan gedaan).Probleem opgelost!!!
Stom toeval, zoon had de zaak uiteen gehad om alles te poetsen en had de luchtmassameter in de verkeerde richting teruggezet maar fiche wel juist aangesloten, juist op tijd gezien toen we een andere luchtmassameter gingen slopen…. Eind goed al goed, toch nog enkele andere mooie onderdelen kunnen scoren van de sloopwagen tegen een prikje.
Heb al heel wat over deze storing gelezen, vele gissingen maar ik lees nergens hoe het eigenlijk is opgelost….
Niemand?
als je nu airbags in de voorzetels hebt moet je wel uitkijken dat je stoelen plaatst waarin je de airbag terug kan plaatsen, indien niet zijn alle airbags van je wagen uitgeschakeld, dit wil je niet hebben denk ik dan….
Denk dat er niet te veel olie in zit maar dat de olie van de oliefilter terugloopt naar de carter, heb dit ook met een Astra G waar de grote O ring een beetje lucht doorlaat en waarbij als de auto lange tijd stil staat er te veel olie wordt gemeten. Maar als je gereden hebt en dan enkele minuten later terug oliepeil nakijken = alles OK
Ik weet niet of het bij de Z19TD ook een oliefilter is die hoog op de motor zit, maar als dit zo is kan dit een mogelijke oorzaak zijn.
Over welk type astra gaat het?
Bij CDTI motoren kan het zijn dat de koeling van de EGR klep een beetje lekt als deze gedemonteerd is geweest en de O ring is niet vervangen of vervangen door een te dunne vervanger, zelf ook meegemaakt….
-
AuteurBerichten