Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
14 november 2014 om 22:44 In reactie op: Opel corsa, op welke punten letten bij aanschaf??? #18233478
@gose91 wrote:
Ik heb net gekeken en voor de Corsa is er idd geen aankoop how-to. De how-to sectie is ook geen logische plek ervoor.
Maar met de zoekfunctie is zo veel te vinden over wat er allemaal is geschreven over de Corsa. Als ik voor een auto zou gaan kijken, zou ik de hele forumsectie van een model doorspitten. Dan weet je nog beter wat je te wachten staat.
Succes met de zoektocht iig. Ook van mijn kant is de “ergenis” niet tegen Natasha bedoeld, hootIk zag in een ander topic met de hashtag aankoop/aanschaf dat er in de how-to sectie voor andere types wel dit soort onderdelen zijn. Misschien voor @wim-v6 een reden om te gaan knippen en plakken. Ben al even begonnen. Kan het iemand wel sturen indien gewenst
@wim-v6 :wors :thumbup :thumbup :thumbup
Perfecte info.
Die mayonaise ken ik nog wel uit de “Shell helpt” boekjes van vroegerIk krijg het idee dat ze beter voor een B zou kunnen gaan maar die zal ook zo zijn dingetjes hebben en, afgaande op wikipedia, geproduceerd tot 2000. Dus de laatste is toch al 14 jaar oud.
@johanhummer9 wrote:
indd,
maar niet omdat jij het bent natasja , maar volgens mij worden er elke week wel minimaal 1 topic gemaakt met aankoopadvies van een corsa C als je even de zoekfunctie gebruikt vind je er zat
zo blijft het het OPEL forum en niet het Corsa-C-aankoopadvies-forum.nl
even off-topic. Ik snap wat je bedoelt Johan maar laat een moderator eens kijken naar het focusclub forum.
Daar vind je onder handleidingen/overig een topic van zwakke punten. Daar kun je gegroepeerd alle ervaringen van eigenaren kwijt. Door de onderverdelingen is het voor rookies op jullie forum makkelijker zoeken!Gr
@wim-v6 wrote:
1.2-16V 1.2-16Vtwinport 1.4-16Vtwinport: Zorg voor een GOEDE KOUDE!! start, en dan luisteren naar:
Gerammel van de Distributieketting.
Vervolgens GOED!! warm rijden, luisteren of de ketting hoorbaar word bij stationair toerental.
is dit het geval, komen er hoge kosten voor vervangen van de Distributieketting, Kettingspanners en geleiders, en Tandiwelen aan.
Let op, Deze problemen komen veel vaker voor bij lage kilometerstanden dan bij hoge kilometerstandenDe Overigen motoren hebben hier geel last van, maar daar moet je weer goed kunnen achterhalen wanneer de distributieriem van vervangen is, of anders direct laten vervangen.
Algemeen Benzine motoren: Let goed op tikken van de klepstoters en dergelijke.
Draai de oliedop er eens af en kijk of de motor er vervuild is moet olieresten (harde aanslag op de binnenzijde van het nokkenashuis waar je inkijkt, Dit verklapt veel over de onderhouds geschiedenis van de motor.Verder letten op staat van de onderdelen en carroserie, ook onder de auto.
Let op Vochtige vloermatten bestuurders zijde.
Willem
De BCM bak (BCM is??) lekt dus bij B en C
De 1.2/1.4 16V hebben een distri ketting de rest van de C’s niet. Deze hoeft niet, zoals de riem, periodiek vervangen te worden maar kan wel voor gerammel zorgen. Dat het bij hoge km’s niet meer voorkomt heeft zeker te maken met het geval dat het al vervangen is?Ashoezen zowel B als C
Bedankt mannen,
hier kunnen we al wat mee.
Hoe is type B tegenover C?
Beter of slechter? Zowel carrosserie als motorisch
Had vroeger een E Kadett, 1.2 (’85)
Volgens kenners uit de straat maakten ze ze niet meer tegenwoordig. (Dat tegenwoordig is ook al een tijdje geleden)@johanhummer9 wrote:
zoveelste topic over hoe en wat van een corsa C , dit forum heeft ook een zoekfunctie he
Beste Johan,
Heb ik ook wel geprobeerd maar wordt er niet veel wijzer van.
Zit zelf op een ander merk forum en daar zijn er meerdere subfora. Dit vergemakkelijkt het zoeken.
Ze hebben bv ook een topic met veel voorkomende gebreken van de verschillende motortypes.
Erg handig -
AuteurBerichten