Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
origineel gepost door ToniMacaroni
origineel gepost door janwa
Hallo allemaal!Zojuist de corsa ecoflex besteld en wel de 5 deurs versie cosmo in de kleur pepper-dust.
Eerst een offerte laten maken voor de ‘111’ editie met het ‘111’ pakket maar het bleek dat je voor 200 eur meer CC had ipv airco.
Ook komt daar dan een licht en regensesor bij als ook een zelfdimmende binnenspiegel .Ik heb 3 eco-diesels proef gereden; de ibiza, de punto-evo en uiteraard de corsa.
De ibiza viel al snel af, motor komt veel te kort in kracht maar maakt dat weer ‘goed’ in decibels.
De punto vind ik nog steeds een heel fijn autootje en het heeft ook niet veel gescheeld of ik had ervoor gekozen.
Maar met dezelfde opties werd die zo’n 800 eur duurder.
Let wel! ESP is niet standaard bij de punto, wel bij de corsa.
Ook had ik bij Opel een betere indruk van de dealer op zich
Misschien had ik met de offerte van de corsa in de hand naar de fiat-dealer moeten stappen om te kijken of er nog wat af kon maar ik had om de scherpste prijs gevraagd en als die afhankelijk van de concurent dan klopt er iets niet.Nu is het dan wachten geblazen tot begin december en dan maar hopen dat ik de juiste keuze heb gemaakt, ook gezien het feit dat de stimuleringsmaatregel op de tocht staat.
Maar ja het PBM bedrag pakken ze me niet meer af, ook een goede reden om voor een duurdere uitvoering te gaan, de inruilwaarde zal dan minder terugvallen.Hallo janwa.
Wij hebben 29-09-2010 een Corsa 1.3. CDTI EcoFlex ‘111’Edtion 5drs. met een extra 111 pakket gekocht. Deze week nog even in een showmodel gereden. Daarvoor hadden ze er nog geen een staan omdat ze afgelopen week pas zijn begonnen met het leveren vanuit de fabriek.V.w.b. de BPM-korting dat kan volgens mij wel oplopen tot € 3000,- Want de vorige versie zonder stop & go was zo’n € 3000,- duurder. Precies de zelfde auto maar niet zuinig genoeg om de BPM korting te krijgen. Met de stop & go is dat wel het geval. V.w.b. de houderschapsbelasting-korting, so-wie-so tot 2012. Mocht de regering alsnog besluiten dit b.v. volgend jaar in te trekken dan betaalt Opel de korting nog voor heel 2011. Mocht de korting er niet meer zijn dan valt het toch nog wel mee. Als je b.v. 1500 km per maand rijdt kom je toch nog enkele tientjes per maand voordeliger uit als je het vergelijkt met een benzineauto die ongeveer 1:13.5 rijdt. Ik ga er dan vanuit dat de Corsa 1:21 rijdt, kan dus ook voordeliger uitpakken. En dan is de BPM-korting nog niet meegerekend. Dat zou je ook nog kunnen rekenen (verdelen over een aantal jaar).
Wat voor auto heb je ingeruild, was dit ook een (turbo)diesel of is dit ook je eerste (turbo)diesel.
Heb trouwens ook een POLL opgezet om te kijken hoeveel er op dit forum een EcoFlex hebben gekocht.
http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=135952Je geeft aan dat het 200,- scheelde met cc.
Maar dan ga je uit van de prijs van de onderdelen als 111 pakket . Maar normaal gesproken kosten de onderdelen los ruim zo’n 1000,-. Dus dan scheelt het zo’n eigenlijk nog zo’n 700,-…Ik krijg mn zwarte EcoFlex + 111 pakket half december :)
Hallo allemaal,
Ik ben nieuw op het forum, mijn naam is Tim. Wilde gelijk maar 2 vragen stellen.
Ik heb een zwarte Opel Corsa EcoFlex “111 edition” aangeschaft (zie poll ;)).
Ik vroeg me 2 dingen af.
1. Ik wil graag nog een achterspoiler aanschaffen. Deze is nieuw incl montage 550,-. Vind ik erg veel geld. Is het mogelijk om een spoiler van een ouder model over te zetten, als ik die bijv bij de sloop vandaan kan halen?
2. Ik weet dat deze auto gericht is op zuinig rijden en zo min mogelijk uitstoot. Ondanks dit zou ik graag willen weten hoe zich dit verhoud tot chiptuning. Men zegt dat het verbruik omlaag gaat en de pk’s omhoog. Wat doet dit met de uitstoot? Als deze omhoog gaat heeft het natuurlijk geen zin om dit toe te passen, aangezien het hele doel van de auto dan teniet gedaan wordt.
-
AuteurBerichten