Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Allez, onderhoud laten doen, dan toch maar in de garage. Incl. remblokken vooraan ben ik 460euro kwijt. Duur of normaal?
Nog een vraag. Garage zegt dat ik na 1 jaar OF 30000km moet terugkomen voor onderhoud. Maar ik doe maar 15000km per jaar. Ik zie dat ze er longlife olie in doen, kan ik dan gewoon 2j wachten, tot ik dus mijn 30000km gedaan heb?
Garage zegt: neen, want Opel schrijft elk jaar onderhoud voor.
Maar is dit om geld te verdienen of ECHT nodig?
11 december 2014 om 13:58 In reactie op: Waterpomp vervangen –> Schakelt nu slecht? iemand? #18264060En is het dan normaal dat enkel de onderste versnellingen moeilijker gaan? Of moeten ze dan allemaal moeilijker gaan?
11 december 2014 om 07:46 In reactie op: Waterpomp vervangen –> Schakelt nu slecht? iemand? #18264057Zojuist de garage gebeld.
Bij het wisselen van de waterpomp & sensor komen ze niet in de buurt van de schakeling of de bijhorende kabelboom.
De garage weet me dus te melden dat er niets kan gebeurd zijn tijdens de herstelling.
Vreemd dat enkel de 2 – 4 – 6 versnelling moeilijk gaat en de bovenste 3 makkelijk…?
11 december 2014 om 06:54 In reactie op: Waterpomp vervangen –> Schakelt nu slecht? iemand? #18264056Als het iets met de kabelboom zou zijn, is het dan normaal dat enkel de onderste versnellingen slechter gaan en de bovenste prima?
Ik twijfel gewoon omdat ik 3 dagen met een vervangwagen heb gereden die gigantisch makkelijk schakelt… Nu weet ik niet of er met mijn wagen problemen zijn of dat dit altijd zo geweest is… Begrijp je?
11 december 2014 om 06:35 In reactie op: Waterpomp vervangen –> Schakelt nu slecht? iemand? #18264055De riemen zijn niet vervangen, enkel de waterpomp en de tem. sensor…
ok, maar volsyntetische olie is gemaakt om langer mee te gaan, vandaar ook de hoge prijs voor deze olie… 61euro ex. BTW voor 4,5liter… pffff (had ik beter online of zo gekocht en meegenomen naar de garage).
Daarom dat ik denk dat 2jaar of 30 000km ook wel voldoende zal zijn.
zit ik mis?
Kan ik online iets terugvinden over die modificatie?
Kan ik zelf foutcodes uitlezen door een bepaalde handeling te doen?
Zou het de kabelboom of zo kunnen zijn?
Kan ik de koffer langs binnen opendoen?pfffffff :(
het is geen elektrische kofferklep!
De centrale vergrendling werkt gewoon prima, enkel de kofferklep niet… :'(
Weet niet waar ik moet beginnen zoeken.
??? het gaat hier over mijn koffer, niet het portier… De koffer aan de achterkant van de wagen..
en hoe los ik dat op?
@opel-limbo wrote:
Kun je het geluid ook nu je terugbent “oproepen”?? Of hoor je het geluid alleen als je tegen een echte berg oprijdt??
Greets Roel
op dit moment niet meer gehoord, binnenkort als ik nog eens autostrade doe, kan ik het misschien eens proberen…
@Haasje17 wrote:
@johanhummer9 wrote:
Motor?
Hiermee word bedoeld wat is het type motor in je insignia welke uitvoering enz?
excuses…
2.0l Insignia Sports Tourer Edition.
Is dat voldoende?
niemand die een idee kan hebben waar ik dit aan kan toewijzen en of ik hiermee naar de garage moet?
maar is dat normaal dan?
En welk onderhoud doen jullie dan om de 30 000 km?
Bij mijn vorige auto, Opel Astra was het zo:
15000km: klein onderhoud (olie, oliefilter, …)
30000km: groot onderhoud (luchtfilter, pollenfilter, …)Hpp, je schrijft om de 30 000km, doe je dan telkens een groot onderhoud? Of slechts om de 60000km een groot onderhoud?
Ik hoor het graag :)
ok, maar als je een interval van 30000km aanhoud, kan er toch niets echt iets misgaan?
Misschien dat de boordcomputer mij wel om de 10 000km laat gaan… :(
ok, dus als die op 0% staat moet ik een onderhoud doen? Wisselend klein en groot onderhoud of …?
Kan ik die computer ook gewoon negeren en gewoon om de 30 000km gaan?
ok, en dan zou ik geen problemen krijgen met die roetfilter? Ook al zal het toerental niet echt boven de 2000 toeren gaan…?
ja, na een 6-7km is de bedrijfstemperatuur 90 graden, maar ik rijd tegen 70/u in 4e of 5e tegen 1500 toeren op cruisecontrol. Volgens mij krijgt ie de kans dan niet om te starten, wel?
bedankt
maar als je nooit 2000toeren haalt…
Ik rij elke dag 12km enkel naar het werk, max tegen 70km/u.
Dus die dieselfilter gaat nooit vanzelf reinigen… Hoe los ik dat op?
Gaat ie dat dan aangeven?
Moet ik bij code 55 naar de garage? Hoe te voorkomen?amai, hoe moeten die dan wel niet rijden?
Ik hoop er toch ook zeker 60dkm mee te doen!! minstens…
ja, maar dat kan pas nadat de lichten reeds aan zijn, bij het starten in een donkere plaats.
Telkens de auto wordt stilgezet en sleutel uit het contact wordt gehaald, gaat deze instelling terug naar= automatisch aanDus, dat is geen oplossing
Niemand? Dat gaat dus niet?? :(
ok, maar dan moet ik wel een set stalen velgen gaan kopen…
En als het mij zelf niet lukt daarna, ben ik 60-70euro per wisselbeurt kwijt…
Is het dat allemaal waard? Daar gaat het om…
Ik heb een Sports tourer gekocht, 2dehands, waar de winterbanden nog op zitten.
Dinsdag heb ik 4 nieuwe zomerbanden.
Wat zou ik doen met die winterbanden?
Haal ik er zoveel voordeel uit om telkens te wisselen? is toch ook een extra kost elk jaar? + veel km doe ik niet in de winter, enkel binnen België…
Rijden jullie allemaal zomer/winterbanden of rijden jullie lekker verder op zomerbanden in de winter?
(= iets wat ik tot op heden altijd gedaan heb met mn andere auto’s….) -
AuteurBerichten